Volvo S90 bude standardně vybaveno bezpilotním řízením
Poté, co Tesla přišla s pokročilým autonomním systémem řízení, oznamují kvapně také další značky, že s podobnými systémy ve svých topmodelech počítají. V první vlně se má objevit také Volvo s modelem S90, jenž bude působit na pomezí vyšší střední a luxusní třídy. Švédská značka nyní ústy svého amerického šéfa Lexe Kerssemakerse oficiálně oznámila, že Volvo S90 dostane poloautomatický bezpilotní systém jako součást standardní nabídky a jako vůbec první vůz na americkém trhu.
To platí zatím pouze pro USA, jaká bude situace v Evropě není momentálně známo, moudřejší budeme buď už příští týden v Detroitu, kde se sedan oficiálně představí nebo nejpozději v březnu na ženevském autosalonu, kde proběhne evropský debut. Druhá generace systému Pilot Assist umožní jízdu po dálnici bez zásahu řidiče do rychlosti 130 km/h.
Volvo letos také nechybí na elektronickém veletrhu CES v Las Vegas a je cítit, že problematice autonomních systémů věnuje velkou pozornost. Dokonce si nechalo zpracovat studii Future of Driving, která zjišťovala, jaká mají řidiči očekávání a přání, týkající se budoucí mobility. A právě v Las Vegas Švédové prozradili něco málo ze zjištěných informací.
Tak předně - naprostá většina respondentů (92 %) odmítá plně se svěřit do péče elektroniky a chce mít i nadále rozhodující vliv na řízení. Současně si přejí zůstat u volantu, nemají zájem jej nahradit joystickem nebo jiným ovladačem. Osmaosmdesát procent současně chce, aby byla respektována láska řidičů k řízení, 78 % dotázaných však současně připouští, že autonomní systémy mohou zpříjemnit a usnadnit cestování na delší vzdálenosti. A plných 90 % respondentů si myslí, že aby byla zajištěna potřebná míra komfortu a pocitu bezpečí, měl autopilot řídit lépe, než běžný člověk.