Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S90: Na českém trhu stojí nejméně 1.039.400 Kč, má to ale háček

Jan Mička
Diskuze (131)
Vlajková loď automobilky Volvo s karoserií sedan má český ceník. Model S90 nejlevněji pořídíte za 1.039.400 Kč, ovšem až od listopadu.

Český ceník Volva S90 přichází více než čtyři měsíce po oficiálním představení vozu. V nabídce jsou dva vznětové, tři zážehové a jedna plug-in hybridní verze, přičemž nejlevněji vychází turbodiesel D3 s předním pohonem a manuální šestistupňovou převodovkou. Ve výbavě Kinetic vychází na 1.039.400 Kč, tato verze však bude společně s drtivou většinou zbylých turbodieselů dostupná až od 46. výrobního týdne (druhá polovina listopadu). Jak se to tedy má s cenami pro tuto chvíli?

Volvo S90 si již na českém trhu koupit můžete, ovšem nejméně za 1.275.700 Kč. Nejlevnější současná verze má přídomek T5 FWD Drive-E Momentu, což značí dvoulitrový turbomotor o výkonu 187 kW, přední pohon a automatickou osmistupňovou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Jde již o druhou výbavovou linii (Kinetic není pro benzinové motory dostupná), přičemž v základu dostanete sedm airbagů, adaptivní tempomat ACC včetně systému poloautomatického řízení, bezklíčové startování, systém detekce dopravního značení, City Safety či systém preventivní ochrany před opuštěním jízdního pruhu. Ve štítu před řidičem je osmipalcový displej, devět palců má centrální obrazovka infotainmentu Sensus (u Kinetic má 6,5“), a standardem je také automatická dvouzónová klimatizace s funkcí ClearZone (automatické čistění vzduchu iAQS). Litá 17“ kola jsou v pořádku, za navigaci si však musíte připlatit nejméně 34.800 Kč.

Volvo S90 - technická data vznětových motorů a české ceny
MotorD3 Drive-ED4 Drive-ED5 Drive-E AWD
Zdvihový objem [cm3]196919691969
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/-140/4250173/400
Točivý moment [N.m/min]320/-400/1750-2500480/1750-2250
Převodovka6M(6A)6M(6A)8A
Max. rychlost [km/h]neudáno230230
Zrychlení 0-100 km/h [s]neudáno8,27,3
Komb. spotřeba [l/100 km]neudáno4,15,1
Cena Kinetic [Kč]1.039.400*1.086.900*-
Cena Momentum [Kč]1.180.200*1.227.700**1.409.700
Cena Inscription [Kč]1.307.400*1.354.900**1.517.100
Cena R-Design [Kč]1.266.300*1.313.800*1.477.200*
*k dispozici od listopadu,** s automatem již nyní, za automat se připlácí 57.000 Kč,

Dalším stupněm je linie Inscription. S motorem T5 Drive-E stojí nejméně 1.383.100 Kč a nad rámec výše uvedených prvků obsahuje například osmnáctipalcová kola, displej před řidičem s úhlopříčkou 12,3 palce, klíč od vozu potažený kůží, elektricky nastavitelná přední sedadla, kožené čalounění nebo osvětlení interiéru nejvyšší úrovně.

Z výbavy Momentum vychází také sportovněji laděná verze s tradičním označením R-Design. Prozatím stojí nejméně 1.343.200 Kč (od poloviny listopadu bude s motorem D3 k dispozici od 1.266.300 Kč) a zahrnuje 12,3palcový displej před řidičem, litá 18“ kola specifického designu (T8 Twin Engine má o palec větší), tříramenný sportovní volant, čalounění sedadel kombinující látku a kůži, nesčetné množství prvků se znáčky R-Design nebo kryty vnějších zpětných zrcátek v matně stříbrném provedení.

Samostatnou kategorií je verze T8 Twin Engine AWD, která však zatím nemá české ceny a nebude dostupná v základní linii Kinetic. Standardem je 12,3palcový displej před řidičem, křišťálová hlavice voliče automatické převodovky, nastavení jízdních režimů, ozdobné prvky v interiéru nebo třináctiampérový nabíjecí kabel Schucko.

Volvo S90 - technická data zážehových motorů a české ceny
MotorT5 Drive-E FWDT6 AWD Drive-ET8 Hybrid AWD
Zdvihový objem [cm3]196919691969
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]187/5500235/5700300/-
Točivý moment [N.m/min]350/1500400/2200-5400640/-
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]230neudánoneudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,85,8neudáno
Komb. spotřeba [l/100 km]6.57,31,9
Cena Kinetic [Kč]---
Cena Momentum [Kč]1.275.7001.487.700neudáno
Cena Inscription [Kč]1.383.1001.595.100neudáno
Cena R-Design [Kč]1.343.2001.555.200neudáno
u T8 AWD uvádíme systémový výkon, parametry spalovacího motoru odpovídají T6 AWD, k dispozici od listopadu

Jan Mička
Diskuze (131)
20. 3. 2016 13:23
Mystifikácia spotreby na pokračovanie
U motorizácie D3 Drive-E spotrebu radšej neuviedli. Bola by to drzosť napísať 3,9 litra pri skoro dvojtonovom aute.
Som zvedavý, aké budú poplatky pri výkonných a ťažkých vozidlách, keď im začnú merať emisie podľa novej tzv. reálnej metodiky.
19. 3. 2016 01:03
Re: Motory
No jo, ale co má Volvo společnýho s premií?
18. 3. 2016 16:55
Re: Motory
Zkus některou z vyrcholných motorizací nebo rovnou některé z "R" (neplést se stávajícím R-design) a myslím, že tě ta teze o páprdech přejde ;)
18. 3. 2016 16:49
Re: Motory
Co to člověče meleš, že pětihrnky od Volva nemely oproti šestiválcům konkurence co nabídnout? >:D Teď jsi mě fakt pobavil a ukázal, že nějakou pochybnou teorii máš možná načtenou, ale prakticky si ty auta a motory viděl max katalogu... :-)
Oproti komu bylo Volvo kdy s motory o generaci nazpět? >:D Ty mě opravdu bavíš člověče...
Avatar - Ji/Ri
16. 3. 2016 20:26
Re: Čím víc válců, tím víc prémie...
Jízda pocitově horší /pohodlím a cestovatelskou pohodou/ než Sup2. Opravdu jsem byl zklamaný. Sedadla placaté a po ujetí zhruba 300 km s přestávkou vylezeš hrbatý a bolí zadek. Po přesednutí do Volva xc60 je to jako z ledové vody do turecké lázně. Jednalo se o dálnici, okresku a nájezd kolem 1000 km. Na tacho zhruba 7000km, kombik, 3 členi posádky a 80kg náklad.