Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks představuje model FE CNG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Volvo Trucks rozšiřuje svou modelovou řadu pro evropské zákazníky o novou verzi vozidla Volvo FE s pohonem na metanový plyn.

V loňském roce společnost Volvo Trucks uzavřela generační výměnu svých modelových řad, související se zavedení emisní normy Euro 6, představením dvojice modelových řad FE a FL. Letos na základní provedení navázala nejprve jarním uvedením verze FE LEC s nízko uloženou kabinou a nyní představila FE CNG.

Novinka označená Volvo FE CNG je určena především pro jízdy na krátké vzdálenosti a činnosti, při kterých je nutné se často rozjíždět a zastavovat. Tento model lze tedy použít například ke svozu odpadu nebo k místnímu rozvozu zboží.

K pohonu Volva FE CNG slouží zcela nový devítilitrový motor G9K, splňující emisní normu Euro 6, který je vybaven zapalovacími svíčkami. Maximální výkon tohoto motoru je 235 kW (320 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 1356 N.m.

Díky plně automatické převodovce se může vozidlo pochlubit stejnými jízdními vlastnostmi, jako má jeho konvenční protějšek Volvo FE. Automatická převodovka se podílí také na rychlejší odezvě hnacího ústrojí.

Vozidlo je nabízeno s konfigurací podvozku 4x2 a celkovou hmotností 19 t nebo 6x2 a celkovou hmotností od 19,5 do 26 t. Standardem je krátká denní kabina a v závislosti na provedení je k dispozici 2x4 nebo 2x3 nádrží namontovaných po obou stranách podvozku. Maximální objem nádrží může být až 160 m3 plynu.

Volvo Trucks uvádí, že FE CNG je připraveno na spalování metanového plynu, což je označení pro bioplyn a zemní plyn, protože oba tyto plyny se z velké části skládají právě z metanu. Zemní plyn je fosilní produkt, jehož stáří je 40 až 500 milionů roků. Tento plyn se těží z hlubin zemské kůry.

Bioplyn je podobný zemnímu plynu, avšak jedná se o obnovitelný plyn vytvořený při rozkládání organických látek bakteriemi v prostředí bez přístupu kyslíku. Lze jej vyrobit například z běžného organického odpadu. V porovnání s motorovou naftou vzniká při spalování bioplynu o 70 % méně zplodin oxidu uhličitého.

Uvedení modelu FE CNG je podle Volvo Trucks reakcí na celosvětovou poptávku po alternativě k naftovým nákladním vozidlům používaným v městském provozu.

Nové Volvo FE CNG je od letošního srpna nabízeno na vybraných evropských trzích. Sériová výroba se rozběhne na začátku roku 2015.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)