Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks uvádí vozidla řad FH a FM s motory na LNG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Společnost Volvo Trucks představuje vozidla svých modelových řad FH a FM, která využívají jako palivo zkapalněný zemní plyn (LNG).

Novinky v nabídce švédské značky představují vozidla Volvo FH LNG a Volvo FM LNG, jejichž motory mohou spalovat bioplyn nebo zemní plyn. Pro první případ uvádí společnost Volvo Trucks snížení emisí CO2 v porovnání s naftou až o 100 % a pro druhým pak o 20 %.

Uvedené hodnoty uvádějí podle automobilky množství emisí vzniklé vlastním provozem vozidla a popisuje je parametr „tank-to-wheel" (z nádrže ke kolům).

Vozidla Volvo FH LNG a Volvo FM LNG mohou být vybavena 13litrový řadovými šestiválci, disponujícími výkonem 309 kW (420 k) nebo 338 kW (460 k). Těnto hodnotám pak odpovídá nejvyšší točivý moment 2100 N.m, resp. 2300 N.m. S těmito motory standardně spolupracuje dvouspojková převodovka I-Shift.

Volvo Trucks nabídne vozidla FH LNG a FM LNG s konfiguracemi podvozků 4x2, 6x2 a 6x4. Zákazníci mají mít dále možnost výběru z nádrží na 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) nebo 205 kg (495 l) LNG a každé z vozidel má být vždy vybaveno i malou nádrží na naftu pro případy, kdy nebude možné natankovat zkapalněný zemní plyn.

Při srovnání s ostatními vozidly na plyn, která jsou na trhu k dispozici, spotřebovávají nové modely společnosti Volvo Trucks podle jejích materiálů o 15 až 25 procent méně paliva. Aby bylo možné dosáhnout co největšího dojezdu, slouží vozidlům jako palivo zkapalněný zemní plyn (LNG).

Přepravce, který v rámci těžké přepravy s vozidlem na zemní plyn ročně najede 120.000 km, sníží v porovnání s naftou emise CO2 o 18 až 20 tun ročně.

S ohledem na skutečnost, že v EU bylo jen za pouhý loňský rok zaregistrováno 264.000 těžkých nákladních vozidel, je potenciál k významnému celosvětovému snížení emisí u těžké komerční přepravy opravdu obrovský.

Zemní plyn je surovinou s výbornou dostupností, v mnoha zemích má konkurenceschopnou cenu a díky balíčku akčních opatření, která Evropská komise a členské státy unie vytvořily za účelem dlouhodobého zajištění energetických zdrojů, se v současnosti v Evropě rozšiřuje i infrastruktura LNG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
5. 10. 2017 07:17
Re: To je ono!
Ja bych byl pro zemni plyn, hodne státu je samostatných co se zasob tyce a palivo je to v ramci moznosti pomerne "ciste". Jen to chce vymyslet nejake lepsi/vetsi nadrze aby auta mela vyssi dojezd. I když se zlepsi infrastruktura zemniho plynu dejme tomu na uroven LPG, tak stejne mi s plynakem rozčilovalo tankovat každý treti az ctvrty den. A vlastní plnicka u baraku je zase nepredstavitelne draha. Chtelo by to vymyslet jiz od zakladu auto, které bude mit pohon na zemni plyn a rovnou tomu uzpůsobit nadrze tak, aby to mělo dojezd na plyn okolo 1000km a zlevnit domaci plnicky na nejakou rozumnou uroven, aby si clovek mohl tankovat v klidku přes noc doma za nižší naklady nežli u pumpy. Jenze jak znam stat, jakmile se rozsiri nejake alternativni palivo tak stat brzy prijde o část prijmu a tak zatizi i tyto alternativy dani, a je uz jedno, zdali to bude elektřina, zemni plyn nebo třeba vodik atd....
4. 10. 2017 13:11
Re: To je ono!
Po dlouhé době mohu s tímto názorem souhlasit. Zemního plynu máme zásoby na 200 let a přitom emise to na rozdíl od spalování nafty bude mít luxusní.
4. 10. 2017 09:32
Re: To je ono!
na pristich par let urcite, navic meli tak v Evrope jezdit trucky davno, v Asii je to bezne vic nez 25 let >:D
Avatar - Ada je zase tady
4. 10. 2017 07:48
To je ono!
Diesel na plyn je motorem budoucnosti! :yes: