Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo v Paříži 2006

Ondřej Šuch
Diskuze (5)
Po letech spekulací a konceptů přichází Volvo opět s hatchbackem na pomezí nižší střední a střední třídy. Vůz sdílí mnoho prvků s řadami S40 a V50, cílí ale na jinou, duchem mladší klientelu.

C30

Volvo by rádo prodávalo až 65000 těchto vozů ročně, z toho 75% v Evropě. S uvedením na český trh se počítá na jaře 2007.

Design produkčního modelu do značné míry odpovídá designovému konceptu Volva C30, představenému letos v Detroitu. Každý, kdo si pamatuje Volvo Safety Concept Car, rozpozná například celkem rozměrné víko zavazadlového prostoru. Vůz je o 22 cm kratší než sedan S40, zůstal ale relativně dlouhý rozvor náprav a pochopitelně také zavěšení kol se vzpěrami MacPherson na přední nápravě a s víceprvkovou zadní nápravou typu Multikino. Za příplatek bude v nabídce sportovní pdvozek, stabilizační systém DSTC je na většině trhů součástí standardní výbavy.

Volvo C30 může být vybaveno čtyř- nebo pětiválcovými benzínovými nebo dieselovými motory se zdvihovým objemem od 1,6 do 2,5 litru, nejvýkonnější vznětový i zážehový agregát je spojen s šestistupňovou převodovkou. Pětiválcové motory je možno spojit s pětistupňovým automatem geartronic. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Benzínové motory

 UspořádáníVýkon kW/kTočivý moment Nm
T5 (2,5 litru)řadový pětiválec s turbodmychadlem162/220320
2.4iřadový pětiválec125/170230
2.0řadový čtyřválec107/145185
1.8řadový čtyřválec92/125165
1.6řadový čtyřválec74/100150

Dieselové motory

 UspořádáníVýkon kW/kTočivý moment Nm
D5 (2,4 litru)řadový pětiválec132/180350
2.0Dřadový čtyřválec100/136320
1.6Dřadový čtyřválec80/109240

Vůz je čtyřmístný, zadní dvě sedadla jsou koncipována jako samostatná. Ve vystavených exponátech bylo dost místa pouze na předních místech, vzadu se dá prostor přirovnat přibližně ke kupé-kabrioletu C70, který také nepočítá příliš často s plným obsazením – i sem se ale osoba s výškou 185 cm směstná pohodlně. Zadní sedadla jsou posunuta mírně ke středu vozu, čímž se zvětšuje prostor a zlepšuje výhled vpřed. Opěradla zadních sedadel jsou samostatně sklopná. Sklopení opěradel je možné ze zavazadlového prostoru i z prostoru pro cestující. Prosklené dveře na zádi jsou alespoň na první dojem praktické a umožňují dobrý přístup do zavazadlového prostoru. Ten lze překrýt některým ze dvou nabízených krytů – buď pevným, nebo roletkou.

Specialitou vozu jsou s ohledem na jeho očekávanou klientelu i továrně montované audiosystémy, které vrcholí systémem Premium Sound s digitálním zesilovačem třídy D vybaveným technologií ICE Power značky Alpine a s výkonem 5x130 W, prostorovým zvukem Dolby Pro Logic II Surround a s deseti reproduktory dánského výrobce Dynaudio. Systém umí přehrávat MP3 a WMA a umožňují připojení MP3 přehrávače, IPodu nebo USB flash disku.

Cílové skupině odpovídají i možnosti individualizace exteriéru. Speciální sada doplňků karosérie s chromovanými koncovkami výfuků může být buď lakována v barvě karosérie, nebo může mít odlišnou kontrastní barvu. Pro další personalizaci vozu je možné tuto sadu kombinovat se sníženým sportovním podvozkem a s 18-palcovými koly z lehkých slitin.


Ondřej Šuch
Diskuze (5)