Volvo v Paříži 2006
C30
Volvo by rádo prodávalo až 65000 těchto vozů ročně, z toho 75% v Evropě. S uvedením na český trh se počítá na jaře 2007.
Design produkčního modelu do značné míry odpovídá designovému konceptu Volva C30, představenému letos v Detroitu. Každý, kdo si pamatuje Volvo Safety Concept Car, rozpozná například celkem rozměrné víko zavazadlového prostoru. Vůz je o 22 cm kratší než sedan S40, zůstal ale relativně dlouhý rozvor náprav a pochopitelně také zavěšení kol se vzpěrami MacPherson na přední nápravě a s víceprvkovou zadní nápravou typu Multikino. Za příplatek bude v nabídce sportovní pdvozek, stabilizační systém DSTC je na většině trhů součástí standardní výbavy.
Volvo C30 může být vybaveno čtyř- nebo pětiválcovými benzínovými nebo dieselovými motory se zdvihovým objemem od 1,6 do 2,5 litru, nejvýkonnější vznětový i zážehový agregát je spojen s šestistupňovou převodovkou. Pětiválcové motory je možno spojit s pětistupňovým automatem geartronic. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.
Benzínové motory
Uspořádání | Výkon kW/k | Točivý moment Nm | |
T5 (2,5 litru) | řadový pětiválec s turbodmychadlem | 162/220 | 320 |
2.4i | řadový pětiválec | 125/170 | 230 |
2.0 | řadový čtyřválec | 107/145 | 185 |
1.8 | řadový čtyřválec | 92/125 | 165 |
1.6 | řadový čtyřválec | 74/100 | 150 |
Dieselové motory
Uspořádání | Výkon kW/k | Točivý moment Nm | |
D5 (2,4 litru) | řadový pětiválec | 132/180 | 350 |
2.0D | řadový čtyřválec | 100/136 | 320 |
1.6D | řadový čtyřválec | 80/109 | 240 |
Vůz je čtyřmístný, zadní dvě sedadla jsou koncipována jako samostatná. Ve vystavených exponátech bylo dost místa pouze na předních místech, vzadu se dá prostor přirovnat přibližně ke kupé-kabrioletu C70, který také nepočítá příliš často s plným obsazením – i sem se ale osoba s výškou 185 cm směstná pohodlně. Zadní sedadla jsou posunuta mírně ke středu vozu, čímž se zvětšuje prostor a zlepšuje výhled vpřed. Opěradla zadních sedadel jsou samostatně sklopná. Sklopení opěradel je možné ze zavazadlového prostoru i z prostoru pro cestující. Prosklené dveře na zádi jsou alespoň na první dojem praktické a umožňují dobrý přístup do zavazadlového prostoru. Ten lze překrýt některým ze dvou nabízených krytů – buď pevným, nebo roletkou.
Specialitou vozu jsou s ohledem na jeho očekávanou klientelu i továrně montované audiosystémy, které vrcholí systémem Premium Sound s digitálním zesilovačem třídy D vybaveným technologií ICE Power značky Alpine a s výkonem 5x130 W, prostorovým zvukem Dolby Pro Logic II Surround a s deseti reproduktory dánského výrobce Dynaudio. Systém umí přehrávat MP3 a WMA a umožňují připojení MP3 přehrávače, IPodu nebo USB flash disku.
Cílové skupině odpovídají i možnosti individualizace exteriéru. Speciální sada doplňků karosérie s chromovanými koncovkami výfuků může být buď lakována v barvě karosérie, nebo může mít odlišnou kontrastní barvu. Pro další personalizaci vozu je možné tuto sadu kombinovat se sníženým sportovním podvozkem a s 18-palcovými koly z lehkých slitin.