Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V60 Plug-in Hybrid: Dieselový hybrid zná svou cenu

Aleš Jungmann
Diskuze (8)
Hybridní model, ve kterém je zkombinována síla vznětového pětiválce s elektromotorem, míří do výroby a stojí zhruba 47 tisíc liber.

Na vývoji elektromobilů a hybridů spolupracuje Volvo od ledna 2007 se švédskou energetickou společností Vattenfall. Sériová výroba verze V60 Plug-In Hybrid, která kombinuje vznětový motor a elektromotor, je na spadnutí. Agregát s vnitřním spalováním žene přední kola, elektromotor pohání zadní nápravu systémem ERAD (Electric Rear Axle Drive). Obě pohonné jednotky jsou zde zcela odděleny, podobně jako je tomu u konkurenčního Hybrid4 od Peugeotu.

D6 v akci

Pod kapotou hybridního V60 pracuje jak vznětový pětiválec o výkonu 158 kW (215 k) a točivém momentu 440 Nm. Ten přenáší šestistupňová samočinná převodovka. Pro hybrid byl přeplňovaný vznětový pětiválec posílen o 7 kW a 20 Nm. Elektromotor o výkonu 52 kW (70 k) je napájen z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 11,2 kWh. Ty jsou složeny z deseti modulů, každý z nich obsahuje dvacet článků. Na zádi vozu je umístěno označení D6, použité u Volva vůbec poprvé.

Baterie lze dobíjet z běžné sítě o napětí 230 V/6A a zásuvek s 10A, nebo 16A. Na nich závisí doba nabíjení, které se ze standardních 7,5 h zkrátí na 4,5, respektive pouhé 3 hodiny. Řidič může vybírat tlačítky na středové konzole celkem tři jízdní režimy: Pure, Hybrid a Power. V60 je full-hybridem, pouze na elektřinu (tedy v režimu Pure) dokáže ujet až 52 km. Hybridní mód představuje standard, kdy pracují obě jednotky současně. Akční rádius v tomto případě činí 1.000 km.

A na závěr třetí, Power, který přináší vysoký výkon. V činnosti jsou opět oba motory, které dávají kombinovaných 210 kW (285 k) a 640 Nm. Není divu, že hybridní kombík od Volva dokáže sprintovat z klidu na 100 km/h za 6,2 s. Pohon všech kol se aktivuje tlačítkem AWD a je plně elektronický. Řídicí jednotka rozděluje točivý moment na přední nápravu poháněnou spalovacím motorem a zadní s elektromotorem. Pohon všech kol je aktivní do rychlosti 120 km/h.

Aerodynamickou optimalizací prošly oba nárazníky, kola jsou lehčí a mají obuty pneumatiky Pirelli s nízkým valivým odporem. Vnitřní prostor lze při dobíjení baterií předehřát nebo ochladit na požadovanou teplotu, a to jak přímo v nastavení vozu pomocí časovače, tak i přes mobilní telefon.

I při vývoji hybridního V60 byl kladen velký důraz na bezpečnost, jak je ostatně u Volva zvykem. Ve výbavě tak nalezneme například kontrolu stability a trakce DSTC, varování před možnou nehodou, automatické brzdění, nebo systém City Safety. Patřičně je také ošetřena bezpečnost baterií, když už k jakékoli nehodě dojde. Elektrický okruh se v tomto případě sám vypne, aby nedošlo k nejhoršímu.

Prodej hlavně firmám

Základní cena hybridu se bude pohybovat mezi 45 a 50 tisíci GBP, konečná cena však bude nižší; zákazníci si totiž budou moci odpočítat vládní hybridní úlevy. Výroba začne příští rok, v plánu je vyrobit edici 1.000 kusů modelového roku 2013. V dalších letech se očekává zvýšení výroby na 4 až 6 tisíc vozidel.

Zhruba 30 procent vozidel bude dle očekávání automobilky prodáno na severských trzích, podíl firemních zákazníků by měl být kolem osmdesáti procent. Vozy budou dodávány výhradně ve specifikaci Pure Limited zahrnující nejvyšší výbavový stupeň SE Lux a jedinou dostupnou barvu exteriéru, „Electric Silver“.

Aleš Jungmann
Diskuze (8)
Avatar - Ji/Ri
13. 12. 2011 22:36
VOLV"H"O
Volvo si jde svou cestou. Ale jsou to parádní děla. S60, V60, xc60 atd.... jedno větší dělo než druhé..... Technicky špička, zpracování špička, technika špička.... ano, geartronic není pdk, ale volvu to zatím nevadí.... ale ta V60, to je krasné dělo.... :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: prostě prémie jak má být... :yes:
13. 12. 2011 22:19
Re: E-VOLVO
Ale jo, ovšem jak píšu nahoře - zejtra je volba jasná - D5 na 215 koních. I pozejtří...
13. 12. 2011 22:18
Re: E-VOLVO
:-) Musíme vydžet tak do 2014...
13. 12. 2011 20:51
Re: E-VOLVO
koncept na vodík=směr, produkční dieselhybrid=cesta :-)
Avatar - 4hill
13. 12. 2011 18:15
Re: E-VOLVO
Dokud nepřijdou na to jak baterie odlehčit a prodloužit jejich životnost a učinnost tak to bude jen směr..nikoliv cesta.Osobně sázím na vodík.Snaha se cení..ale co takhle už novou XC90?To mě zajímá víc kluci švédský.. :-)