Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC Coupe Concept: XC90 je za dveřmi

Michal Fokt Michal Fokt 8. 1. 2014 • 23:41
43
7
Zobrazit náhledy (43)
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
Volvo se v Detroitu pochlubí se svou vizí třídveřového SUV, které je předzvěstí letošního příchodu druhé generace velkého SUV XC90.

O tom, že zřejmě letos v říjnu v Paříži Volvo představí druhou generaci momentálně už notně vousatého velkého SUV XC90, už si šuškají i sobi v pauze mezi žvýkáním lišejníku a my si v předstihu můžeme udělat představu o tom, na co se máme na sklonku letošního roku připravit. Už za týden totiž na NAIAS v Detroitu proběhne světová premiéra studie Volvo XC Coupe, která naznačuje, jakým směrem se bude design "devadesátky" ubírat v její druhé generaci.

Jak název napovídá, XC Coupe je třídveřový vůz se siluetou kupé, což určitě není to, co bychom od XC90 II očekávali, nicméně příď a dost možná i stylistické řešení zádě by se měly hodně blížit realitě sedmimístného sportovně-užitkového vozu se třemi řadami sedadel. Jisté je, že produkční vůz od studie převezme "plovoucí" masku chladiče a denní LED ve tvaru písmene T, které se stanou jasnou markantou všech vozů Volvo v blízké budoucnosti.

Zdá se tedy být zřejmé, že sériové XC90 bude moderně pojaté a líbivé auto, přičemž za zmínku určitě stojí i fakt, že současný směr stylingu skandinávské automobilky udává německý návrhář Thomas Ingenlath, jenž zanechal svou stopu i v Mladé Boleslavi, kde působil v letech 2000-2005 jako šéfdesignér, jenž pustil do světa mimo jiné Roomstera a Yetiho.

Témata
2. 2. 2014 16:58
Bytelnost
Jsem fanoušek Volva, osobní zkušenost je asi nejlepší z XC 90 D5
Koupeno kdysi v AAA Auto a najeto 100000Km, nechci už jiný auto
D5 (120 či 136 kW)
Vznětový přeplňovaný řadový pětiválec se vstřikováním Common Rail a čtyřventilovým rozvodem DOHC.
Důvod: Velice příjemný a pružný motor. Svou sílu rozvíjí naprosto harmonicky už z nízkých otáček. Ještě lépe je na tom výkonnější verze, která dostala ojedinělé vodou chlazené turbodmychadlo VNT, což velice prodlužuje jeho životnost. Spotřeba paliva je oproti zážehovým motorům neporovnatelně nižší, což majitel ojetiny určitě ocení.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2014 03:15
Re: ???
To je METAL!!!
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2014 03:15
XC = 90
Zadek mi přijde jako zvětšený z hatche střední třídy, tedy toho, čím je C30 a k jejímu nástupci by se také skvěle hodil. Čumák je nářez, hodně jaguáří potenciál.

PS. napadlo vás někdy, že XC je vlastně v římských číslech 90 (ano vím, také by to mohlo být LXXXX, ale řekl bych že XC je správnější).
Avatar - peter_ko
9. 1. 2014 00:14
no nič nové
V článku spomenutými sobmi x krát prežuvané, dizajnovo nudné volvo :no:
8. 1. 2014 20:46
trošku
HARdcore, z rodinného volva na designový olymp :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku