Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
13 Fotogalerie

Volvo XC90 D5 – Švédský SUV na německý způsob

Volvo je se svým XC90 jedním z posledních výrobců, který vstoupil do segmentu SUV. Nicméně jeho pověst mu zaručuje dostatek zákazníků. Pro ty, kteří mají potřebu již tak dost neobvyklý vůz vylepšovat, nabízí řešení úpravce MR Sweden Motorsport.

Volvo je se svým XC90 jedním z posledních výrobců, který vstoupil do segmentu SUV. Nicméně jeho pověst mu zaručuje dostatek zákazníků. Pro ty, kteří mají potřebu již tak dost neobvyklý vůz vylepšovat, nabízí řešení úpravce MR Sweden Motorsport.

Hlavní pozornost týmu Markuse Reumanna se v Lübecku soustředila na posílení vznětového pětiválce. Ten sice v sérii disponuje velice solidními 120 kW, ale vzhledem ke hmotnosti 2,3 tuny to již zase tak moc není. Po aplikaci přídavné řídící jednotky motoru a sportovního vzduchového filtru se výkon posunul na 140 kW a co je ještě přínosnější, točivý moment vzrostl ze 340 na 385 Nm. Tato úprava umožňuje nyní cestovat s tímto vozem po dálnici trvale nad 200 km/h. Pro ty, kterým se zdá úprava v podobě zásahu do elektroniky příliš diskrétní je připravena ještě zcela nová výfuková soustava z kvalitní oceli, která je ukončena trubkou průměru rovných 100 mm. Toto potrubí nejen že produkuje o poznání zřetelnější zvuk, ale přidává motoru dalších 6 kW výkonu. Je zajímavé, že cena samotného výfukového potrubí je vyšší, než cena hlavní úpravy elektroniky.

Ochuzeni však nejsou ani příznivci zážehových motorů. Pro model T6 je připraven výkonnostní kit v podobě upravené elektroniky, sportovního filtru a speciálních svíček. Motor po jeho osazení disponuje 236 kW (321 k) a mohutnými 450 Nm točivého momentu. Slabší varianta 2,5T pak s podobnými úpravami produkuje 180 kW (245 k) a 400 Nm. Nutno podotknout, že ceny úprav pro tyto motory jsou zhruba o třetinu vyšší než v případě dieselu.

Na vzhledu vozů Volvo se jen těžko nějak zásadně pracuje a ve stejném duchu je pojata i optická část úprav. Ta se soustředila na širokou nabídku kol z lehkých slitin, které pokrývají rozsah od rozměru 7x17 po gigantické 8,5x20 na něž jsou obouvány pneu Pirelli Scorpion o rozměru 265/40 ZR 20. Sada těchto kol i s obutím ovšem přijde na necelých 140 tis. Kč, což je ve srovnání s nějakými 40 tis. za úpravu dieselového motoru docela nářez. V interiéru byly zásahy omezeny pouze na nabídku 23 kusů doplňků vyrobených ze dřeva nebo uhlíkového kompozitu.