Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo You: Bude příští velké Volvo liftback?

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Čínský vlastník Volva by rád konkuroval prosperujícím německým prémiovým značkám. Jednou z možností by mohl být velký liftback.

Přesně takový dnes Volvo poprvé ve Frankfurtu ukázalo médiím na prvním novinářském dnu na autosalonu IAA.

Vyjádřete se, Volvo vás sleduje!

Nová studie Volvo You navazuje na šanghajský koncept Universe.

V obou případech má Volvo jediný cíl: Posbírat reakce veřejnost, vyhodnotit je a rozhodnout, jak by měl vypadat příští velký sedan.

Jak se píše v tiskové zprávě ke konceptu You, automobilka sbírá reakce přímo na výstavišti, ale taky v různých médiích. Internet je při tom skvělý v bezprostřední zpětné vazbě, kterou mohou čtenáři automobilkám dát. Auto.cz se navíc snaží zařazováním anket typu "Ohodnoťte design jako ve škole... dát všem konceptům a novinkám stejnou příležitost a rovné podmínky pro vyhodnocení. Teď je to tedy na vás, čtenářích!

Na konci snažení Volva má být jasná představa o tom, jak bude příští velký model vypadat. Je jasné, že hlavní slovo budou mít čínští zákazníci, ale ti jak známo rádi následují trendy ze Západu.

Po sedanu je tu liftback

Jedním z aktuálních trendů v automobilovém světě je podle Volva rostoucí obliba velkých liftbacků. Potvrzují to prodejní výsledky Audi A7 i Porsche Panamera, další jim podobné vozy jsou na cestě. Na chuť jim prý začínají přicházet dokonce i majetní Číňané, kteří donedávna na klasické sedany nedali dopustit.

Concept You má ztělesňovat novou zákaznicky orientovanou strategii Volva "Designed Around You" (navrženo kolem vás). Podle automobilky jde o velký reprezentativní automobil s elegantním švédským designem, který čerpá inspiraci z mnoha neautomobilových výrobků prestižních značek z celého světa.

Volvo You stojí na nové flexibilní platformě Scalable Platform Architecture (SPA), která by se měla stát základem nových modelů značky.

Karoserie dostala lak DuPont inspirovaný strukturou a odstínem tekutého kovu. You stojí na 21palcových kolech, jejichž design byl inspirován, podobně jako vzhled masky a detaily světlometů, prací dánské designové značky Georg Jensen.

Čtyřmístný interiér je plný moderní elektroniky, konektivity a sdílení. Klasická tlačítka nahrazují touch-pady, podstatné informace míří k řidiči přes průhledový displej. Dotyková obrazovka v horní části středové konzoly zůstává v režimu spánku, aby nerušila, dokud se na ní řidič nepodívá, což sleduje infračervená kamera v interiéru.

Další futuristickou specialitou Volva You je high-endový audio-systém firmy Alpine, který využívá tzv. "FreshAir" subwoofer, propojený zatím nespecifikovaným způsobem s okolím automobilu. To má ve finále vyrobit špičkový zvuk.

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Avatar - FiLan
16. 9. 2011 14:48
Re: Volvo
Vím, že jsou i záležitostí historie, ale jelikož se nevidí na každém rohu (z oněch dobrých důvodů), vypadá to i netradičně. Podle mě to tak mají koncepty udělané především proto, aby bylo vidět lépe spojení exteriéru a interiéru (při otevřených dveřích).
14. 9. 2011 12:38
Re: takto nie
Garde mělo jiný počet dveří. V jeho uspořádání přišla splývavá záď mnohem dříve. Například Aston Martin V8 jí měl už v roce 1969. Garde se vyrábělo od roku 1981. Audi přišlo se splývavou zádí a pěti dveřmi v roce 1977 v modelu 100 C2 Avant, což je designový předchůdce A7 Sportback a modelový předchůdce A6 Avant. Hlavní rozdíl je v zadní řadě sedadel, kde má starší model plnohodnotnou výšku, kdežto nový model má plynulý přechod už od B sloupku. Je možné, že to měl někdo ještě před Audi, to netvrdím. Ale nafouknuté Garde to není ani omylem.

Tohle má siluetu převzatou z A7 a má i klasické Audi řešení C sloupku a oken zadních dveří. Hlavně, na tom autě nevidím nic "Volvo." Jak to vidím, tak Indové jsou mnohem lepší vlastníci. Jaguar/ Land Rover si (zatím) vedou znamenitě. Tohle je divná slátanina.
14. 9. 2011 12:27
Re: Volvo
Proti sobě otevírané dveře jsou naopak záležitost historie. V první polovině 20. století byly tzv. "suicide doors" celkem běžné. V běžné produkci se tolik nepoužívají, protože s sebou nesou řadu bezpečnostních rizik.
Avatar - Sosa
13. 9. 2011 20:40
Re: takto nie
>:D :yes:
Avatar - FiLan
13. 9. 2011 18:59
Volvo
Mě se ten koncept docela líbí. Jasně, líbila by se mi víc klasická volvácká příď (hlavně menší mřížka), dveře otevírající se proti sobě, jak už někdo poznamenal, jsou spíše záležitost konceptu (vypadá to netradičně, moderně, ...). Splývavá záď mi přijde pro Volvo netradiční, ale nikde není napsáno, že to nemůžou vyzkoušet... :-) Při pohledu na ni se očividně každému vybaví A7, ale není to patent Audi, takže jak už to bývá, design jednotlivých značek se více či méně ovlivňuje. Pokud to není vyložená kopie (viz čínské automobilky), tak nemám nic proti.