Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholné elektrické BMW iX M60 vstupuje na český trh s cenou od 3,3 milionu

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 1. 2022 • 13:40
53
76
Zobrazit náhledy (53)
BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60 BMW iX M60

Čistě elektrické SUV slibuje jedinečnou kombinaci vlastností hned několika modelových řad, ovšem nechá si za to také řádně zaplatit.

Několik týdnů po oficiální premiéře vstupuje vrcholné čistě elektrické BMW iX M60 také na domácí trh, kde chce zákazníkům nabídnout unikátní kombinaci pokrokovosti modelů BMW i, univerzálnosti modelů BMW X a emocí typických pro vozy BMW M. Výjimečné schopnosti ale tradičně znamenají také vyšší cenu.

Konkrétně u modelu BMW iX M60 se bavíme o částce od 3.315.000 Kč, za kterou ale zákazníci dostanou kromě brutálního výkonu až 455 kW (619k) také bohatou výbavu. Již ve standardu vůz nabídne například vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, integrální aktivní řízení, sportovní brzdy a řadu dalších komfortních i luxusních prvků, volitelných přes již spuštěný konfigurátor.

Video se připravuje ...

Sluší se ovšem dodat, že oslnivý výkon není trvalý. Standardně totiž pohonné ústrojí nabízí výkon 397 kW a 1015 Nm točivého momentu, v režimu Sport se však po dobu kratší než 10 vteřin výkon dokáže zvýšit až na již zmiňovaných 455 kW a 1100 Nm točivého momentu. S funkcí Launch Control pak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 250 km/h.

Pod karoserií vozu je pak ukryta vysokonapěťová baterie s maximální kapacitou 111,5 kWh a využitelnou kapacitou 105,2 kWh, která by měla podle testovacího cyklu WLTP vystačit zhruba k dojezdu 566 km na jedno nabití. Spotřeba by se přitom měla pohybovat zhruba v rozmezí 21,7 až 24,7 kWh/100 km dle WLTP.

BMW iX M60 bylo veřejnosti prvně představeno na veletrhu spotřební elektroniky CES a po modelu i4 M50 jde o teprve druhý elektromobil BMW ve verzi „M“. Jde však o první čistě elektrický „M“ model, neboť i4 sdílí techniku s klasickým konvenčním BMW řady 4, které jinak nabízí i spalovací motory.

Související články

Témata
21. 1. 2022 19:53
Re: Eko
Znas cinske nebo US ceny EV?
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 17:37
Re: Ty počty...
Nic neřešíš. Teda až na to, že si musíš trasu zadat do plánovače a do navigace, aby byla baterie připravena, místo abys zastavil na benzínce a za 5 minut jel pryč.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 17:34
Re: Ty počty...
To je dobrá připomínka. WLTP dojezd je hezký, ale spalovák můžeš v pohodě používat v režimu 100-0, nevadí to vůbec ničemu. EV už pro své pohodlí nebudeš používat v jiném rozsahu než 90-10, ideálně ještě méně, takže jsi u nabíječky mnohem častěji.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 17:29
Re: Eko
Tesla nebude prodávat levněji než teď a Číňané taky ne. Takže stačí, když zachováme svobodné tržní prostředí.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 17:27
Re: Eko
Tohle ale nemůžeš říct milionům spoluobčanů, kterým se náhle zhorší finanční situace. Takhle to nefunguje.
Články odjinud