VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100 km
V Evropě je Volkswagen Scirocco nejprodávanějším malým sportovním automobilem, v modelovém portfoliu VW pro Spojené státy ale tento model chybí. Američané se zatím musí spokojit s přeci jen poněkud usedlejším GTI, na detroitském autosalonu je ale Volkswagen láká na koncept New Compact Coupe. Ten se vyznačuje karoserií konvenčního střihu, která vyznává tradiční koncepci cestovních kupé.
Z evropského pohledu se to nejzajímavější jednoznačně nachází pod kapotou. Pohonné ústrojí kombinuje motor Twincharger 1,4 TSI o výkonu 110 kW s elektromotorem, který přidává dalších 20 kW. Poháněna jsou přední kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG, už v nízkých otáčkách na ně směřuje 220 Nm.
Navzdory nepříliš vysokému výkonu elektromotoru se jedná o tzv. full-hybrid. Elektromotor, který je napájen z 1,1kWh li-ion baterie, tak může pohánět auto i samostatně. Motor TSI je odpojován vždy, kdy není k pohonu auta potřeba. Aby se snížily třecí ztráty, je v takovém případě rozepnuta spojka a agregát je zcela odpojen od systému.
Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,2 l/100 km, která u benzinových motorů odpovídá emisím CO2 ve výši 98 g/km. Podobné úrovně dnes u VW dosahuje jen úsporně laděný Golf BlueMotion s motorem 1,6 TDI. Hybridní systém v NCC ale zároveň nabídne slušnou dynamiku – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 227 km/h.
V oblasti designu New Compact Coupe rozhodně nešokuje, exteriér je čistým zástupcem aktuálního designového jazyka VW. Pod vedením Klause Bischoffa, šéfdesignéra značky Volkswagen, vzniklo kupé s puristickými tvary, které jsou pro VW typické. Hladké plochy jsou narušeny několika ostrými linkami, které dodávají autu na eleganci. Výsledný dojem dále podtrhuje stříbrná barva Tungsten Silver Metallic a jednoduchá 19palcová kola Lugano s deseti paprsky.
Vpředu nalezneme ostře řezanou tvář společnou všem novým Volkswagenům, nízkou černou masku chladiče po stranách doplňují světlomety s bi-xenonovými jednotkami a diodami pro denní svícení. Profil díky nízké prosklené ploše a masivnímu zadnímu sloupku, který je značně protažený dozadu, vzdáleně připomíná Audi A5 Sportback. Ani svalnatá záď s diodovými světly a výrazným spoilerem nezapře inspiraci u Audi, například u nové A8.
Atraktivní, avšak střízlivý design, nabízí VW New Compact Coupe na podvozku s rozvorem 2,65 metru a rozhodem kol 1,53 m vpředu a 1,54 m vzadu. Celková délka je 4,54 m, šířka 1,78 m a výška na poměry nižší střední třídy jen 1,41 m. Zavazadlový prostor pojme 380 litrů.
V interiéru konceptu Volkswagen vsadil na čalounění bílou kůží v kombinaci s kontrastními šedými plochami. Uvnitř se navíc nachází nový anatomicky tvarovaný volant, nový ovládací panel klimatizace Climatronic a dotykový displej pro ovládání rádia a navigace. Za předními sportovními sedačkami se nacházejí podobně tvarovaná oddělená sedadla pro zadní cestující.
NCC kromě nové techniky prezentuje další vývoj designu Volkswagenu. Podle neoficiálních informací je předobrazem modernizace sedanu Jetta. Výroba kupé zatím nebyla oficiálně potvrzena, na trh ale zřejmě zamíří v průběhu následujících dvou let a bude se prodávat jako Jetta Coupe.