Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW CrossPolo: All-Terrain-Look v nové generaci, opět bez 4x4

Diskuze (50)
V loňském roce se představila pátá generace Volkswagenu Polo ve výchozím tří- a pětidveřovém provedení. Po úsporném Polu BlueMotion následuje další varianta, nové CrossPolo s terénním vzhledem.

Předchůdcem terénně střiženého hatchbacku Volkswagen CrossPolo byla v roce 2004 edice Polo Fun. Zájem zákazníků (5000 prodaných aut) překonal očekávání, společně s faceliftem se proto v roce 2005 stal model CrossPolo součástí standardní nabídky (čtěte test VW CrossPolo – Z touhy líbit se, duben 2007). Na ženevském autosalonu se představí jeho nová generace, která se začne prodávat v květnu.

CrossPolo má ve srovnání se standardním Polem o 15 mm větší světlou výšku. Přední a zadní nárazník, lemy blatníků, prahy a spodní část dveří jsou kryty černými ochrannými plasty. Vpředu i vzadu se nacházejí stříbrné lišty. Výplň nasávacího otvoru v předním nárazníku má voštinovou mřížku, maska chladiče je naopak společná s Polem. Na střeše se nacházejí podélné ližiny s nosností 75 kg.

Standardem jsou pětipaprsková kola Budapest, která obouvají pneumatiky 215/45 R17. Na výběr bude šest barev karoserie, z nich Magma Orange a Terra Beige budou dostupné jen pro CrossPolo. Kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě karoserie, naopak lišty kolem oken, B a C sloupek mají leskle černý povrch.

Uvnitř Volkswagen nabídne sportovní sedadla a dvoubarevné čalounění v kombinaci antracitově černá s jednou ze čtyř barev (dle barvy exteriéru). Volant je potažen perforovanou kůží a pedály mají sportovní hliníkový design. Vyšší hodnotu interiéru doplňují chromované detaily jako vnitřní kliky nebo rámečky výdechů klimatizace.

Volkswagen CrossPolo se bude dodávat celkem se šesti motory. Základem bude 1,2 12V s 51 kW, následovaný 1,4 16V (63 kW, volitelně se sedmistupňovým DSG) a 1,2 TSI (77 kW). S posledně jmenovaným motorem zrychlí CrossPolo z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a má kombinovanou spotřebu 5,5 l/100 km. Mezi turbodiesely bude možné vybírat ze tří variant 1,6 TDI – 55, 66 a 77 kW. Všechny tři mají kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km, 66kW varianta s převodovkou DSG 4,6 l/100 km.

Nové CrossPolo bude stejně jako jeho předchůdce disponovat jen pohonem přední nápravy, nabídne proto především All-Terrain-Look a bohatou standardní výbavu. Lepší průchodnost terénem je daná jen vyšší světlou výškou.

VW CrossPolo se začne prodávat v květnu 2010 nejprve v Německu. Krátce poté bude následovat uvedení na další evropské trhy a plánuje se i prodej v Japonsku.

Diskuze (50)
Avatar - Jethro
25. 2. 2010 15:21
Problém namontovat 4Motion?
Nechápu proč nemá CrossPolo 4Motion.Copak je takovej problém vzít 4Motino např. z Tiguanu upravit ho a napsavat ho do Pola?
Avatar - white label
21. 2. 2010 22:23
Re: Je to o nicem.
Tak jestli takhle "zmizel", tak to mohlo být i něco silnějšího, než 150PS, třeba TSI z OIIRS..., nebo aspoň 1.4TSI z připravované FIIRS... ;-)

P.S. včera jsem četl něco o předběžné úvaze o OIIIRSR! s TSI 195kW (viz roccoR)
Avatar - white label
21. 2. 2010 21:50
Re: Je to o nicem.
To je podle tebe jaká verze POLA (nějaká "přestavba"), podle té statistiky (pokud nejde jen o překlep) se může teoreticky jednat i POLO minulé generace, přihlášené např. v lednu 09...
Avatar - Emel
21. 2. 2010 11:42
Re: Je to o nicem.
:yes:
Avatar - white label
21. 2. 2010 01:27
Re: Je to o nicem.
Nemožnost DSG k TDI 4motion, byla zákazníky "urgována" od samého začátku prodeje Passatu a tam je jediné logické vysvětlení, snaha až příliš nekonkurovat Audi (A4/A6)...

Já nemám problém s tím pochopit, že ta plarforma je připravena i pro 4x4 víceméně "potenciálně"...,to má svou zřejmou logiku, ale nesouhlasím s tím, že už by případné zavedení 4x4 (např. do nabídky POLA) VW nestálo vůbec žádné další prostředky, to je podle mě nesmysl...
Ta "příprava" je jedna (velmi podstatná) věc, ale finální realizace včetně uvedení na trh je věc druhá...