TEST VW CrossPolo – Z touhy líbit se
Volkswagen CrossPolo vyzdvihuje formu nad funkčností. V módním průmyslu věc triviální, v automobilovém světě stále častější. Můžete jim proto opovrhovat nebo mávnout rukou, ale je proto opravdu špatné? Ano? Tak proč obdivujete botičky na vysokém podpatku, které jsou praktické jako deštník při seskoku z letadla? Odpověď je jednoduchá – záleží na tom, koho nosí, respektive v našem případě, kdo bude sedět za volantem.
Když se na vás hodí popis „tuctový chlap s pupkem“ a vystoupíte z pomerančového angličáku VW, patrně se nevyhnete polemice o sexuální orientaci, nebo že jste zabavili auto své partnerce. Profil CrossPola a jeho majitele je prostě evidentní – strefuje se do vkusu lidí, kteří rozmazlují vlastní identitu moderními ozdobami. Volkswagen se ani netají tím, že je staví pro mladší generaci a ženy na základě úspěchu předchůdce Polo Fun, který měl původně vzniknout v počtu asi 5000 jednotek. Ve skutečnosti prodal koncern VW trojnásobek. Záměr nabídnout lifestylové auto s atraktivním zevnějškem připomínajícím modely SUV vyšel dokonce tak dobře, že Wolfsburg má dnes celou rodinu kříženců. Recept je prostý. Běžné Polo zvednete o 15 milimetrů, aby se do podběhů vešly přitažlivé 17palcové disky BBS, spodní partie schováte za odhodlaně vypadající sadu plastových nástavců, přidáte bohatou výbavu a povoláte odborníky na míchání barevných odstínů. Nezapomeňte na nějaké viditelné místo dopsat dobrodružně znějící jméno a máte auto, za kterým se otočí půlka ulice. Zdá se nám to, anebo má marketingové oddělení předplacené časopisy o tuningu.
CrossPolo se vytáhlo do výšky o 70 mm, v interiéru ovšem více místa nehledejte (změna jde na vrub větším kolům, prodlouženým pružinám a stříbrně lakovaným ližinám montovaným bez příplatku). Přesto budete do vozu usedat s větším potěšením než řidiči obyčejného Pola. Účelný ale nudný černý vnitřek původního vozu dostal šťávu v podobě předních sportovních sedadel, chromovaných rámečků na přístrojovém panelu, hliníkových pedálů a spoustou barevného čalounění sladěného se speciálním lakem magma. Ohromující je volant: čtyři aluminiová ramena a perforovaná kůže s oranžovými švy vypadají tak kvalitně, že byste byli ochotni odpřísáhnout, že na jeho výrobu dohlíží někdo od Audi. Podobné materiály najdete také na ruční brzdě a řadicí páce, která na hlavici nese nápis Cross. Na místo řidiče si díky výškově stavitelnému sedadlu a velmi dobrému rozsahu nastavení volantu (ve dvou osách) najde pohodlnou pozici i pořádný kus masa a kostí, což lze aplikovat také na místo spolujezdce, ale vzadu taková situace zkomplikuje život pasažérům s delšími nohami, zadní lavice totiž není posuvná. Lze ji alespoň asymetricky sklápět a zvětšit tak průměrný objem zavazadlového prostoru z 270 na 1030 litrů. Musíte nejdříve sklopit sedáky a pak opěradla, ani tak ovšem nevytvoříte zcela rovnou podlahu.
Závěr
Plusy:
- vysoká kvalita zpracování
- zajímavý design
- prostor na předních sedadlech
- přesné řízení
Minusy
- vyšší náklony karoserie
- líný motor
- nedostatečná variabilita zavazadelníku
- vysoká cena
První cena vozu | 272.500,- (1.2 44 kW Trendline) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 313.600,- (1.2 47 kW Comfortline) |
Základní cena testovaného vozu | 442.300,- (1.2 47 kW CrossPolo) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 496 100,- (1.2 47 kW CrossPolo) |