Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf 1,9 TDI/81 kW

17. 9. 1998 • 03:58
20
Zobrazit náhledy (20)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu. Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná...

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu.

Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná skla, ...) s výkonným, úsporným, ale drahým 1,9 TDI/81 kW stojí 568.900,- Kč, což rozhodně není málo. Pokud k výbavě testovaného vozu připočteme další příplatkové prvky jako např. dešťový senzor a vnitřní zrcátko s automatickou clonou (+ 6.500,-), 4 dveře (+ 22.000,-), automatickou klimatizaci (+ 54.000,-), metalízu (+14.500,-), lité kola "Avus" (+24.000,-), rádio Beta (+14.600,-), sportovní sedadla vpředu (+9.000,-), atd., cena se dostane až na 731.700,- Kč! Hodnocení ceny nechávám tentokrát na Vás čtenáři...

Interiér vozu je zpracován na výbornou. Za jízdy nic nevrže ani nedrnčí, plasty na přístrojové desce jsou velmi dobře slícovány. Zajímavým a efektním prvkem je modré podsvícení přístrojů a kontrolek. Příplatkové sportovní sedadla (viz foto) mají velmi dobré boční vedení a jejich volbu doporučuji. Pravdou ale je, že můj silnější kamarád byl právě s výrazným bočním vedením sedadel nespokojen, protože se do sedadel prostě nevšel.

Vzhledem k rozvoru 2511 mm (stejný jako v Octavii) je prostor na zadních sedadlech s Octavií prakticky totožný, tedy "tak akorát". Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé (viz foto). Jednou z drobností, které kazily dojem z kvalitního interiéru, bylo manuální seřizování zrcátek, které moc nefungovalo.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3 (viz foto). Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Stodesetikoňový TDI (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam, kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDI v rozletu a je možno jít téměř až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDI s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDI již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDI vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km. Výhodou je, že spotřeba se příliš nemění ani při častém využívání maximálního výkonu. Hluk který TDI produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře. Při překročení hranice 3500 ot/min však začíná motor "dunět". Pravdou však je, že vzhledem k velkému točivému momentu, který motor produkuje, již od cca 1800 ot/min není nutno motor příliš vytáčet. Co mě velmi překvapilo, byla skutečnost, že v interiéru nebylo vůbec slyšet pískání turbodmychadla. V Octavii se stejným motorem je turbo slyšet.

Po skončení testu je jasné, že Golf je opravdu jedním z nejlepších vozů své třídy, ne-li nejlepší. Přesto lze nalézt i zápory. Jednou z hlavních nevýhod (alespoň u nás) je vyšší cena. Za vyšší cenu však ojetý Golf také prodáte.

Související články

Témata
Cena základní sestavy 731 700 Kč
Cena testované sestavy 731 700 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900 - 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud