Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf R chce být drsnější. Je libo výfuk Akrapovič nebo lepší brzdy?

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
49 Fotogalerie
Diskuze (16)
Vrcholná verze Golfu je sice skvělá, pro mnohé zákazníky ale trochu nudná. Volkswagen se to nyní snaží napravit.

Volkswagen Golf R je velice povedený stroj. Superrychlý hot hatch díky pohonu všech kol bez zaváhání vykrouží každou zatáčku a nemá potíže přenést svoji sílu na silnici, zároveň zůstává použitelný každý den. Jenže v některých ohledech je až tak dobrý, že je prostě nudný, což mu mnozí vytýkají. A tak se ho Volkswagen rozhodl trochu opepřit.

Výsledkem je tovární tuning v podobě dvou balíčků s přídomkem Performance. Zatímco první přináší titanový výfuk vyvinutý ve spolupráci s renomovanou slovinskou firmou Akrapovič, druhý nabízí lepší brzdový systém.

Titanový výfukový systém od Akrapoviče je dostupný výhradně pro hatchback Golf R, nikoliv model kombi. Výfuk zcela promění zvukový projev automobilu, přičemž v rámci jednotlivých jízdních módů Golfu R lze jeho akustiku dále upravit. Hlavně při vytočení motoru do vysokých otáček a při přeřazení se máte dočkat výrazného zvuku, který však zůstává jemně naladěný a není zbytečně hlučný, aby neobtěžoval posádku.

Vedle výraznějšího zvukového projevu je výhodou systému od slovinského specialisty také nižší hmotnost. Díky použití ušlechtilé oceli je systém o sedm kilogramů lehčí než ten výchozí.

Brzdový systém Performance s účinnějšími destičkami je naopak určený jak pro hatchback, tak pro Golf R Variant. Je o dva kilogramy lehčí než standardní řešení, což snižuje neodpruženou hmotnost. Výrobce slibuje přesné dávkování a zachování perfektních brzdných schopností i při jízdě na okruhu. Děrované přední brzdové kotouče jsou mimochodem hliníkové s třecím prstencem z lité oceli. Na oko je pak poznat díky stříbrnému štítku s písmenem R na brzdových třmenech.

Na českém trhu je R Performance výfuk dodáván za příplatek 93.400 korun, zatímco lepší brzdový systém přijde na 75.500 korun. Za tuto částku ale vedle účinnějších brzdičů dostanete i 19palcová kola Spielberg, progresivní řízení, zatmavená okna nebo odmontovaný omezovač rychlosti.

V krátkosti pak připomeňme, že základní cena Golfu R činí 989.900 korun. Ta se ale týká třídveřového modelu, za pětidveřovou karoserii se připlácí 29.300 korun. Kombi pak přijde na 1.109.900 korun, v jeho případě je ale standardem též sedmistupňová převodovka DSG, která je pro hatch dodávaná za 60.000 korun.

Vstoupit do diskuze (16)