VW Golf VII: Vyzrazeny technické detaily
Sedmá generace Volkswagenu Golf je doslova za dveřmi. Poprvé se ukáže 4. září v Berlíně, velká světová premiéra se uskuteční o měsíc později na autosalonu v Paříži a k prodejcům novinka zamíří v průběhu listopadu. První technické detaily se ale z Volkswagenu dostaly na veřejnost už nyní.
Víme tedy, že novinka bude měřit na délku 4255 mm, o 56 mm více než současný model. Zároveň se nový Golf v souladu s aktuálními trendy lehce rozšíří a sníží. Zavazadlový prostor se zvětší o 30 litrů, v kolonce základní objem bude stát číslo 380.
Nová modulární platforma MQB umožňuje přizpůsobit rozměry podlahy potřebám daného modelu. Rozvor se prodlouží o 59 mm, rozšíří se i rozchody obou náprav. Sedmý Golf proto bude mít výrazně větší půdorys podvozku než kterýkoliv z jeho předchůdců.
Rozměry nového Volkswagenu Golf | |||
Model | Golf VII (od 2012) | Golf VI (2008 až 2012) | rozdíl |
Délka [mm] | 4255 | 4199 | +56 |
Šířka [mm] | 1799 | 1786 | +13 |
Výška [mm] | 1452 | 1480 | -28 |
Rozvor [mm] | 2637 | 2578 | +59 |
Rozchod vpředu [mm] | 1549 | 1541 | +8 |
Rozchod vzadu [mm] | 1520 | 1514 | +6 |
Konstrukce MQB i lépe hospodaří s obestavěným prostorem. Interiér se ve výšce loktů rozšíří o dva a ve výšce ramen o tři centimetry. Šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy, nově 1272 mm, pak znamená zlepšení o plných 228 mm! Nakládací hrana v úrovni 685 mm je o necelé dva centimetry blíž vozovce.
Pracovalo se i na ergonomii. Sedadlo řidiče se proto posune o 20 mm dozadu, řadicí páka je o 20 mm výš a vzdálenost brzdového a plynového pedálu se zvětší o 16 mm. Volkswagen také zvětší rozsah nastavení volantu, klasická ruční brzda ustoupí elektricky ovládané, a tak vznikne mezi sedadly více místa pro odkládací prostory.
Součástí standardní výbavy bude 5palcová dotyková černobílá obrazovka, dražší modely dostanou barevnou 8palcovou s 3D grafikou. V příplatkové výbavě pak prý najdeme asistenční systémy, které se dosud objevovaly jen ve výrazně větších a dražších autech.
I přes nárůst rozměrů se nový Golf odlehčí zhruba o 100 kg, různé zdroje odhadují hmotnost základního modelu na 1050 až 1150 kg. Při uvedení na trh jsou potvrzeny zatím dva motory:
- 1,4 TSI ACT o výkonu 103 kW, vybavený vypínáním válců
- 1,6 TDI o výkonu 77 kW s emisemi CO2 99 g/km
Oba náleží do zcela nové konstrukční řady modulárních motorů. První z nich dosáhne kombinované spotřeby 4,8 l/100 km, druhý z nich pak méně než 4 l/100 km.
Později se přidají i další agregáty jako nové konstrukce 1,2 TSI se 77 kW, dále 1,4 TSI ve verzích 90 a 132 kW nebo nová generace 2,0 TDI naladěná na 110 nebo 140 kW. Převodovky budou jako dosud manuální nebo dvouspojkové, časem se v levnějších verzích přidají jednodušší robotizované manuály s jednou spojkou a automatickým řazením.