Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf VII: Vyzrazeny technické detaily

Diskuze (258)
Nový Golf se představí už začátkem září, do prodeje se dostane v listopadu. Ty nejzajímavější detaily ale známe už nyní.

Sedmá generace Volkswagenu Golf je doslova za dveřmi. Poprvé se ukáže 4. září v Berlíně, velká světová premiéra se uskuteční o měsíc později na autosalonu v Paříži a k prodejcům novinka zamíří v průběhu listopadu. První technické detaily se ale z Volkswagenu dostaly na veřejnost už nyní.

Víme tedy, že novinka bude měřit na délku 4255 mm, o 56 mm více než současný model. Zároveň se nový Golf v souladu s aktuálními trendy lehce rozšíří a sníží. Zavazadlový prostor se zvětší o 30 litrů, v kolonce základní objem bude stát číslo 380.

Nová modulární platforma MQB umožňuje přizpůsobit rozměry podlahy potřebám daného modelu. Rozvor se prodlouží o 59 mm, rozšíří se i rozchody obou náprav. Sedmý Golf proto bude mít výrazně větší půdorys podvozku než kterýkoliv z jeho předchůdců.

Rozměry nového Volkswagenu Golf
ModelGolf VII (od 2012)Golf VI (2008 až 2012)rozdíl
Délka [mm]42554199+56
Šířka [mm]17991786+13
Výška [mm]14521480-28
Rozvor [mm]26372578+59
Rozchod vpředu [mm]15491541+8
Rozchod vzadu [mm]15201514+6

Konstrukce MQB i lépe hospodaří s obestavěným prostorem. Interiér se ve výšce loktů rozšíří o dva a ve výšce ramen o tři centimetry. Šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy, nově 1272 mm, pak znamená zlepšení o plných 228 mm! Nakládací hrana v úrovni 685 mm je o necelé dva centimetry blíž vozovce.

Pracovalo se i na ergonomii. Sedadlo řidiče se proto posune o 20 mm dozadu, řadicí páka je o 20 mm výš a vzdálenost brzdového a plynového pedálu se zvětší o 16 mm. Volkswagen také zvětší rozsah nastavení volantu, klasická ruční brzda ustoupí elektricky ovládané, a tak vznikne mezi sedadly více místa pro odkládací prostory.

Součástí standardní výbavy bude 5palcová dotyková černobílá obrazovka, dražší modely dostanou barevnou 8palcovou s 3D grafikou. V příplatkové výbavě pak prý najdeme asistenční systémy, které se dosud objevovaly jen ve výrazně větších a dražších autech.

I přes nárůst rozměrů se nový Golf odlehčí zhruba o 100 kg, různé zdroje odhadují hmotnost základního modelu na 1050 až 1150 kg. Při uvedení na trh jsou potvrzeny zatím dva motory:

- 1,4 TSI ACT o výkonu 103 kW, vybavený vypínáním válců

- 1,6 TDI o výkonu 77 kW s emisemi CO2 99 g/km

Oba náleží do zcela nové konstrukční řady modulárních motorů. První z nich dosáhne kombinované spotřeby 4,8 l/100 km, druhý z nich pak méně než 4 l/100 km.

Později se přidají i další agregáty jako nové konstrukce 1,2 TSI se 77 kW, dále 1,4 TSI ve verzích 90 a 132 kW nebo nová generace 2,0 TDI naladěná na 110 nebo 140 kW. Převodovky budou jako dosud manuální nebo dvouspojkové, časem se v levnějších verzích přidají jednodušší robotizované manuály s jednou spojkou a automatickým řazením.


Diskuze (258)
28. 12. 2012 06:16
Re: Myslí, že je v článku jedna chybka
Uff! Miesat kufor a podbehy je dobra blbost. Ibaze to "inovativne" premeriavali na rontgene?!
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2012 20:48
Re: Jojo efekt
i pro pogo26:
není pravda, že kdyby to byla chyba dodavatele, tak by zůstalo u řetězu. OK, možná to bylo na hraně tolerance a samotný VW to podcenil...
Ale jde taky (až na prvním místě) o výrobní náklady. Takže výroba s vyšší přesností už se klidně může dostávat mimo ekonomickou výhodnost.
Takový 1.4 TSI turbokompresor byl taky skvělý motor, a přesto se přestal vyrábět kvůli výrobním (a servisním) nákladům.
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2012 20:43
Re: Jojo efekt
nevšiml jsem si, že by se za poslední hoooodně dlouhou dobu nějak snížily maximální rychlosti vozidel nebo dynamické parametry. Dnešní standart max 190 kmh zrychlení 0-100 lehce nad 10 s. Tohle tak 10 let rozhodně nebylo běžné...
Nevšiml jsem si ani, že by Evropu nějak válcovala Korea. Že vzestup H/K jde na úkor především PSA je fakt, ale stačí se podívat na to, co předvádí H/K - s každou další generací jsou o kus dál. A PSA? S každou další generací neví, kudy kam.
24. 8. 2012 19:09
Re: Posez
[odkaz] [odkaz]
24. 8. 2012 19:05
Re: zase to bude vzhledová i jízdní nuda
Uff, teraz si mi dal, nenormalny odkur... :yes:
Na ktorom pieskovisku si sa take naucil?