Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group v roce 2018: Suzuki a dalších devět značek pod jednou střechou

17. 12. 2009 • 04:14
102
Do roku 2018 chce Volkswagen Group překonat Toyotu a vyrábět nejvíce aut na světě. Do koncernu se začlení značka Suzuki, nabídka 10 značek bude čítat 80 modelových řad od miniaut přes supersporty až po nákladní vozy a autobusy.

Boj o pozici světové jedničky vyžaduje dlouhodobou strategii a skupina VW doufá v dosažení tohoto cíle v roce 2018. Letos se tato meta přiblížila na dohled, ovšem jen za cenu udržení odbytu při výrazném oslabení konkurenční Toyoty a GM.

I proto, v zájmu posílení tržního podílu, dojde v nejbližších letech k dalšímu rozšiřování modelového portfolia a upevňování pozic na všech důležitých trzích. Naplní se tak vize Ferdinanda Piecha o globální automobilce, která dokáže nabídnout prakticky jakýkoliv typ osobního nebo nákladního auta.

Nejprve dojde k začlenění Porsche do koncernu. Prvním krokem bylo před týdnem převzetí 49,9procentního podílu v Porsche za 3,9 miliardy Euro (asi 100 miliard Kč). Celá akvizice má být dokončena do roku 2011. Tato sportovně orientovaná automobilka přispěje k celkové produkci koncernu spíše symbolicky – řádově 100 tisíci kusy, do roku 2018 výhledově 200 tisíci. Přinese také ale pět modelových řad s lukrativní cílovou skupinou. Stále živé jsou také plány na nové imageově laděné modely umístěné do nižších segmentů.

Role dalších značek je jasná: bude se rozvíjet současná koncepce s Volkswagenem jako ústřední značkou. Audi bude i nadále obsluhovat prémiový segment, SEAT se ještě více emancipuje a nabídne běžným zákazníkům sportovně laděný design, Škoda naopak bude cílit na konzervativnější zákazníky a bude v klasickém mainstreamu doplňovat pozici VW. Bentley nabídne luxusní automobily, Lamborghini malosériové sportovní vozy a Bugatti zůstane výkladní skříní celého koncernu. Nesmíme zapomenout také na divizi užitkových vozů VW Nutzfahrzeuge a švédskou Scanii – největšího evropského výrobce nákladních vozů. Volkswagen má také podíl 30 % v německém výrobci nákladních vozů MAN.

Suzuki - cesta k indickému trhu

Další posílení během několika let s nevyšší pravděpodobnosti přinese japonská automobilka Suzuki. Pro zatím se VW chystá převzít 19,9procentní podíl, Němci ale mají zájem Suzuki plně začlenit do koncernu. Na první pohled se klíčové segmenty VW a Suzuki kříží, ve skutečnosti ale japonská automobilka přispěje zkušenostmi a technologiemi, které Volkswagenu chybí (a naopak).

Kromě roční produkce zhruba 2 miliony vozů přinese Suzuki do VW Group bohaté zkušenosti v segmentu mikroaut, hned čtyři různé systémy pohonu všech kol vlastní konstrukce, stabilní pozici jedničky na rostoucím indickém trhu a také produkci motocyklů a lodních motorů. Japoncům naopak chybí know-how v silných stránkách VW Group – u turbodieselů, přeplňovaných zážehových motorů a úspěchy v produkci vozů nižší střední třídy.

Podle indického listu The Economic Times je nejbližším velkým projektem Volkswagenu a Suzuki malý automobil pro indický trh v cenovém pásmu 2900 až 3600 euro. Suzuki má v Indii roli lídra trhu díky kooperaci s místní značkou Maruti. Nový model má nahradit starší verzi mini-modelu Suzuki Alto. Duo VW-Suzuki nemá v plánu konkurovat domácímu vozu Tata Nano, který se prodává přibližně za 1700 euro. Do segmentu superlevných aut nemíří ani připravované novinky Toyoty a General Motors pro indický trh.

Suzuki počítalo už před propojením s VW s výrazným růstem prodeje automobilů v Indii. V závodech Gurgaon a Manesan letos vznikne 850 tisíc automobilů, ale v roce 2015 to má být už 1,7 milionu vozů.

Související články

Témata
18. 1. 2010 10:34
Re: Jak se stát světovou jedničkou
No prijde mi, za pan GTI diskusi zase nezvladl, a v dusledku nedostaku argomentu nam zase ukazal tu pravou "GTinteligenci"... Bravwo... :no:
20. 12. 2009 14:08
Re: Global VW
...to že neumíš číst. Pocit nestability zažije u Octavi pár lidí co bylo zvyklých na tvrdý podvozek. Jde jen o to si zvyknout na jinou charakteristiku a poznat že i když se pohupuje, stále drží stopu. A to je rozdíl protože to auto nestabilní není, to jen ty překrucuješ věty. ;-)
19. 12. 2009 22:53
Re: SUVWUKI
Ty si kus vola, rozmyslaj, na co mas hlavu?
19. 12. 2009 15:38
Re: Global VW
Tak si přečti ještě jednou svůj příspěvek:I má sestra měla pocit nestability...Takže nejen ona a pak si vlastně na něj zvykla,co k tomu dál dodat... ;-)
Avatar - woody-alien
19. 12. 2009 13:11
Re: Je to smutnej svět
Suzuki neznamená nic ? Tak jako vtip dobrý. Přes dva milióny aut za rok....Suzuki při vší úctě není Škoda ani Seat, žádní nazdárci z Vidlákova co by bez pomoci VW nebyli schopni vlastního vývoje. Jenže je jiná doba a spolupráce ke snižování nákladů je potřeba. To ale neznamená, že by se mělo Suzuki stát "odznáčkem", neboli součástí koncernu. Není k tomu důvod a musím to považovat jen za bohapustou velkohubost Němců, kterým se zrovna daří ale za pár let taky dařit nemusí...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud