Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Jetta v Evropě: Technika, fotografie, ceny

Diskuze (66)
Volkswagen chystá uvedení nové Jetty na evropské trhy. První cena v Německu bude 20.900 Euro, asi 520 tisíc korun.

Volkswagen Jetta je nejprodávanějším evropským autem v USA, ročně si zde najde kolem 100 tisíc majitelů. V Evropě je ale mezi kompaktními auty výrazně žádanější karoserie hatchback, případně praktičtější kombi. Jetta je zástupcem klasických sedanů, proto její úspěch na zdejších trzích není tak výrazný.

Nový model se proto více orientuje na Ameriku – už jen například tím, že měl premiéru v červnu na newyorském Times Square. Jetta má ale přesto charakter německého auta, neztratí se proto ani na evropských silnicích. Novinka na ně vyjede ještě letos a v žebříčku modelů VW se posune mírně nahoru, mezi Golf a Passat.

Jetta šesté generace už není jen Golf sedan, stal se z ní samostatný model, jakým je například Eos nebo Tiguan. Společně s nimi patří do rodiny Volkswagenů nižší střední třídy. Mezigeneračně Jetta narostla do délky z 4,55 na 4,62 metru, do Passatu jí proto chybí jen 15 cm. Analogicky s celkovou délkou se prodloužil i rozvor (o 7 cm), jen v oblasti kolen tak nová Jetta na zadních sedadlech nabídne o 67 mm více prostoru.

Nabídka motorů pro Evropu zahrnuje čtyři zážehové a dva vznětové. Základem je 1,2 TSI (77 kW) vyráběný v Mladé Boleslavi, který nabídne výběr standardní verze nebo úspornější BMT se systémem start-stop. Následuje 1,4 TSI (90 kW) a jeho silnější provedení se 118 kW, v obou případech s možností převodovky DSG. Nejsilnější je 2,0 TSI (147 kW), opět s možností volby mezi převodovkou manuální a DSG.

Turbodiesel 1,6 TDI (77 kW) bude dostupný s manuálem i DSG, obě převodovky jak ve standardní specifikaci, tak úspornější BMT. Silnější alternativu představuje 2,0 TDI (103 kW).

Základní výbava Trendline obsahuje denní svícení, ESP, 16palcová kola, vyhřívaná zrcátka s integrovanými směrovkami, klimatizaci Climatic nebo palubní počítač MFA. S motorem 1,2 TSI bude stát 20.900 Euro (asi 520 tisíc korun), s 1,6 TDI 23.075 Euro (asi 570 tisíc korun).

Pro silnější motory je standardem Comfortline s litými koly, komfortními sedadly, koženým paketem, rádiem RCD 210, chrompaketem a dalšími prvky. S 1,4 TSI vyjde od 23.475 Euro (580 tisíc korun) a s 2,0 TDI od 27.025 Euro (670 tisíc korun).

Přesná technická data ani ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny. Vývoj nové generace probíhal v Německu, do Evropy se ale Jetta bude opět dovážet z továrny v Mexiku.

Diskuze (66)
Avatar - white label
28. 10. 2010 21:32
Re: Ha ha,německá preciznost se nějak zadrhává
Nestalo se vůbec nic, ale z něčeho si tu srandu dělat "musíme" a zrovna teď je docela okurková sezona, tak berem všechno... >:-[]
Avatar - theolli
28. 10. 2010 21:32
Re: Ha ha,německá preciznost se nějak zadrhává
>:D ,však mě znáš nejde o to kolik ti je ale na kolik se citíš a to se citim moc mladě a po všech stránkách,neboj ;-)
Avatar - theolli
28. 10. 2010 21:29
Re: Ha ha,německá preciznost se nějak zadrhává
Rozumný názor,souhlasím jenže já jsen nechtíc jednou vložil bez odkazu a podruhé jsem to napravil,snad se tolik nestalo.
Avatar - white label
28. 10. 2010 21:28
Re: Ha ha,německá preciznost se nějak zadrhává
Na svůj věk poněkud vznětlivý, už dříve se u něj projevovaly problémy se sebeovládáním, ale jinak snad relativně v normě... :-| :-)
28. 10. 2010 21:24
Re: Ha ha,německá preciznost se nějak zadrhává
Myslíš, že to nie je nič vážnejšie...?