Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští VW Polo GTI se opět vyhne downsizingu. Dostane motor 2.0 TSI a posílí!

Jan Mička
Diskuze (28)
Do premiéry nové generace moc času nezbývá. Už nyní navíc víme první informace o chystané ostré verzi GTI!

Novou generaci Volkswagenu Polo, která po vzoru nejnovějšího Seatu Ibiza vyjede na platformě MQB A0, německá automobilka odhalí už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Vybraná zahraniční média se s vozem (na snímcích) již svezla, byť zatím nešlo o sériové kousky, ale příkladně maskované exempláře v jedné z posledních fází vývoje, už nyní toho ale o něm víme docela dost. Kupříkladu že naroste na 4053 mm (předchůdce má 3972 mm), je 1751 mm široký, 1446 mm vysoký a rozvor náprav činí 2564 mm. Očekávat lze podobnou motorovou paletu jako u ibizy, prim bude hrát litrový tříválec TSI.

Volkswagen samozřejmě nezůstane pouze u standardního provedení, ale nabídne také ostrou verzi GTI. U současného provedení nás překvapilo nahrazení dvakrát přeplňované čtrnáctistovky se 132 kilowatty objemnější osmnáctistovkou TSI se 141 kilowatty a trend upsizingu bude pokračovat i nadále.

Vůz podle informací britského Auto Expressu dostane dvoulitrový čtyřválec TSI z většího Golfu GTI. Nabídnout by měl výkon okolo 200 koní, který bude s největší pravděpodobností krotit elektronická náhražka samosvoru XDS. Za diferenciál VAQ bychom se každopádně nezlobili!

Abych byl důsledný, dvoulitrový motor TSI se nacházel už ve stávající generaci pola, šlo ale o speciální verzi R WRC, která se vyrobila pouze v počtu 2500 kusů a do České republiky se nikdy oficiálně nedostala. Nová generace ostrého modelu to nebude mít snadné, protože se bude měřit například s novým Fordem Fiesta ST. Ten vsadil na novou patnáctistovku EcoBoost se třemi válci, výkonem 147 kW a neobvyklým vypínáním jednoho válce. Na první dojmy z fiesty se budete moci podívat ve videu pod textem.

Video se připravuje ...

Jan Mička
Diskuze (28)
Avatar - white label
23. 4. 2017 00:28
Re: nevidim
Svez se někdy třeba Cliem RS (ideálně předchozí generací), než tu začneš psát podobné bláboly.
Rozdíl ve hmotnosti R4 2,0 a R4 1.6 bude poměrně velmi malý.
22. 4. 2017 17:15
nevidim
dovod dat do maleho auto 2 liter. zbytocne velka hmotnost na predok, co bude sposobovat jeho velku nedotacavost...uplne by stacila 1,6, 1,5, 1,4 a vykon okolo 200koni...tu nedotacavost budu musiet velmi dohanat podvozkom a je otazne ci sa im to podari....pri malom auto, bude samozrejme aj maly motorovy prisetor a motor bude daleko vpredu...konstruktersky nezmysel od VW. vykon bude, ale auto pojde iba rovno...
Avatar - GregorZV
22. 4. 2017 10:26
Polo BlueGT už nebude!
Terajšia verzia BlueGT s motorom 1,4 TSI 150k ACT už nebude k dispozícii. Nové Polo s motorizáciou 1,5 TSI Evo 150k síce bude ale už bude zahrnutá vo výbave Highline a samozrejme bude k dispozicii s DSG aj manuál :-)

Polo GTI by kľudne mohlo mať aj 220 koní aby výkonovo spolu s objemom porazilo Clio RS Trophy alebo P208 GTI.
Avatar - CHerokee
21. 4. 2017 22:26
Re: Upsizing proti downsizingu
Jsem, nevím, možná spíše jménem. Znám Iva Kunetka, co dělá třeba AmericanClassic car výstavy.

Ten motor má dobou pověst. Já mám teda od něj odvozenou turbovanou verzi v ST, kvůli údržbě jezdím na Vervu 100 a dávám fabrikou doporučený olej 5W - 20 s tou ejich specifikací. Zatím jsem nadmíru spokojen, úkáže čas, co vydrží.
Avatar - Dzakobo
21. 4. 2017 21:21
Re: Upsizing proti downsizingu
:yes: Jestli jsi z Ovy, tak asi znáš tamního milovníka amerik - Jahooda z YT >:D

Ta postarší 1,6Ti-VCT se dá dokonce ještě teď koupit na salóně :yes: , ale jak na to přidali turbo a přímé vstřikování - radši ne, bojím se karbonu a i o pár totálních závadách jsem slyšel. Ta 1,5EB je prý hodně jiná od 1,6 (tipuju, že nestíhalo chlazení), ale novou chybou je obrovská produkce pevných částic (možná to bylo jedním vadným vozem, ale neřekl bych, Ford a jejich dlouholeté laborování se vstřikováním je od dob TDDi a TDCi legendární).