Příští VW Polo GTI se opět vyhne downsizingu. Dostane motor 2.0 TSI a posílí!
Novou generaci Volkswagenu Polo, která po vzoru nejnovějšího Seatu Ibiza vyjede na platformě MQB A0, německá automobilka odhalí už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Vybraná zahraniční média se s vozem (na snímcích) již svezla, byť zatím nešlo o sériové kousky, ale příkladně maskované exempláře v jedné z posledních fází vývoje, už nyní toho ale o něm víme docela dost. Kupříkladu že naroste na 4053 mm (předchůdce má 3972 mm), je 1751 mm široký, 1446 mm vysoký a rozvor náprav činí 2564 mm. Očekávat lze podobnou motorovou paletu jako u ibizy, prim bude hrát litrový tříválec TSI.
Volkswagen samozřejmě nezůstane pouze u standardního provedení, ale nabídne také ostrou verzi GTI. U současného provedení nás překvapilo nahrazení dvakrát přeplňované čtrnáctistovky se 132 kilowatty objemnější osmnáctistovkou TSI se 141 kilowatty a trend upsizingu bude pokračovat i nadále.
Vůz podle informací britského Auto Expressu dostane dvoulitrový čtyřválec TSI z většího Golfu GTI. Nabídnout by měl výkon okolo 200 koní, který bude s největší pravděpodobností krotit elektronická náhražka samosvoru XDS. Za diferenciál VAQ bychom se každopádně nezlobili!
Abych byl důsledný, dvoulitrový motor TSI se nacházel už ve stávající generaci pola, šlo ale o speciální verzi R WRC, která se vyrobila pouze v počtu 2500 kusů a do České republiky se nikdy oficiálně nedostala. Nová generace ostrého modelu to nebude mít snadné, protože se bude měřit například s novým Fordem Fiesta ST. Ten vsadil na novou patnáctistovku EcoBoost se třemi válci, výkonem 147 kW a neobvyklým vypínáním jednoho válce. Na první dojmy z fiesty se budete moci podívat ve videu pod textem.