Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen má nový motor 1.0 TGI. Dostane ho polo a zřejmě i fabia

David Bureš
Diskuze (51)
Nový tříválec spalující stlačený zemní plyn je primárně určen pro malá auta VW Group. Potvrzen je pro Seat Ibiza i nový Volkswagen Polo.

U Volkswagenu aktuálně probíhá důležitá mezigenerační změna motorů. Čtrnáctistovky a osmnáctistovky má postupně nahradit nově vyvinutý čtyřválec 1.5 TSI, menší jednotky budou postupně vyměněny za litrové tříválce. A právě nová verze tříválcového litru nyní debutuje na vídeňském motorovém sympoziu. Přivítejte nový motor 1.0 TGI!

Jestliže kolem roku 2014 bylo v koncernu v oblasti pohonu na CNG hodně živo, v poslední době už o něm tolik neslyšíme. S příchodem 1.0 TGI se to ale opět mění, protože s tímto novým motorem schopným spalovat vedle stlačeného zemního plynu i benzin se počítá v několika modelech. Potvrzen již je pro aktuální Seat Ibiza i chystaný nový Volkswagen Polo, který má debutovat na podzim ve Frankfurtu. A podle dostupných zpráv se jej brzy dočká také Škoda Fabia.

Představený turbomotor nabízí výkon 66 kW, což je o 16 kW více než v dosavadním atmosférickém tříválci 1.0 MPI schopném spalovat CNG, který je dostupný pro Volkswagen Up! a jeho sourozence.

Automobilka na nové technice zdůrazňuje hlavně inovativní řízení spalovací procesu, které pomocí optimální přeměny metanu snižuje vypouštěné emise. Pro rychlé zahřátí katalyzátoru na provozní teplotu a její udržení u zahřátého motoru při nízkém zatížení spalují dva válce bohatou směs a jeden válec směs chudou. Důležitým prvkem je v tomto ohledu speciální Lambda sonda, u níž není nutné čekat na konec zahřívací fáze. Díky elektrickému vyhřívání může zahájit regulaci během pouhých deseti sekund po studeném startu, i když výfukové plyny a výfuková soustava obsahují ještě určité množství kondenzované vody.

Volkswagen na CNG nezdůrazňuje jen jeho nízké emise, ale také ekologickou výrobu. „Zemní plyn snižuje vzhledem k svému chemickému složení emise oxidu uhličitého již v okamžiku, kdy je získáván z fosilních zdrojů,“ říká, vedoucí vývoje zážehových motorů Volkswagen Wolfgang Demmelbauer-Ebner. Výhodou je navíc možnost udržitelné výroby tohoto paliva, například ze zemědělského odpadu. Volkswagen pak dokonce pracuje i na synteticky vyráběném CNG, tzv. e-gas automobilka získává ve speciálních zařízeních z vody a oxidu uhličitého, a to pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů.

Přeplňovaný tříválec na CNG ale není jediná nová technika Volkswagenu prezentovaná na vídeňském motorovém sympoziu. Automobilka se ve Vídni rovněž pochlubila novou platformou MEB vyvinutou pro elektromobily nebo novými ekologickými verzemi pro model golf.

David Bureš
Diskuze (51)
Avatar - miromen
30. 4. 2017 12:23
Re: Super motor
Takže se dilo Toyotě evidentně nepovedlo. Na papiře wau, v reale bida.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2017 10:11
Re: Super motor
Ten :no: když edituješ a pak to už nejde uložit žeru = nedělaj tu ajťáky ozzy s Karlem? >:-[]

Eště sem nezmínil utrpení v zacpanym provozu kdy celou frontu jedeš jen na elektřinu kterou si natankoval když si předtim jel z kopce a párkrát přibrzdil. Třeba za celou kolonu ti vůbec nenaskočí spalovací motor! No nechutný = eště že je v centru Prahy tolik zodpovědnejch řidičů a člověk může otevřít okno a užívat si sluchem i čichem tu kakofonii zvuků a pachů. Udělal sem to 2x = poprvé a naposled :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2017 09:58
Re: Super motor
Tak fotrklacek je do velkoměsta a okolí rozhodně nejlepší volba = vo tom žádná, jasná shoda :-)
Stejně jak litr ve třech válcích, navíc na plyn = vůbec nechápu jak sme mohli vybrat skoro 2násobnej objem navíc atmo a benzín. Eště s elektromotorama co samy maj výkonu tohohle litru. V kolonách ve městě při popojíždění na kratší vzdálenosti = naprosto nevhodný. A to odhlučnění uvnitř = vůbec bys nechápal. Nic jako lahodnej zvuk tříválce s turbem, prostě ticho :-|
Příště musíš jít s náma = sranda na webu je jedna věc ale sranda naživo.. :-)
29. 4. 2017 09:34
Re: Prokopávání slepých uliček
:-! [odkaz] :-!
29. 4. 2017 09:07
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Vznětový dvouválec už nějaký pátek mají, předělat ho na CNG by asi nebyl problém. ;-)