Volkswagen má nový motor 1.0 TGI. Dostane ho polo a zřejmě i fabia
U Volkswagenu aktuálně probíhá důležitá mezigenerační změna motorů. Čtrnáctistovky a osmnáctistovky má postupně nahradit nově vyvinutý čtyřválec 1.5 TSI, menší jednotky budou postupně vyměněny za litrové tříválce. A právě nová verze tříválcového litru nyní debutuje na vídeňském motorovém sympoziu. Přivítejte nový motor 1.0 TGI!
Jestliže kolem roku 2014 bylo v koncernu v oblasti pohonu na CNG hodně živo, v poslední době už o něm tolik neslyšíme. S příchodem 1.0 TGI se to ale opět mění, protože s tímto novým motorem schopným spalovat vedle stlačeného zemního plynu i benzin se počítá v několika modelech. Potvrzen již je pro aktuální Seat Ibiza i chystaný nový Volkswagen Polo, který má debutovat na podzim ve Frankfurtu. A podle dostupných zpráv se jej brzy dočká také Škoda Fabia.
Představený turbomotor nabízí výkon 66 kW, což je o 16 kW více než v dosavadním atmosférickém tříválci 1.0 MPI schopném spalovat CNG, který je dostupný pro Volkswagen Up! a jeho sourozence.
Automobilka na nové technice zdůrazňuje hlavně inovativní řízení spalovací procesu, které pomocí optimální přeměny metanu snižuje vypouštěné emise. Pro rychlé zahřátí katalyzátoru na provozní teplotu a její udržení u zahřátého motoru při nízkém zatížení spalují dva válce bohatou směs a jeden válec směs chudou. Důležitým prvkem je v tomto ohledu speciální Lambda sonda, u níž není nutné čekat na konec zahřívací fáze. Díky elektrickému vyhřívání může zahájit regulaci během pouhých deseti sekund po studeném startu, i když výfukové plyny a výfuková soustava obsahují ještě určité množství kondenzované vody.
Volkswagen na CNG nezdůrazňuje jen jeho nízké emise, ale také ekologickou výrobu. „Zemní plyn snižuje vzhledem k svému chemickému složení emise oxidu uhličitého již v okamžiku, kdy je získáván z fosilních zdrojů,“ říká, vedoucí vývoje zážehových motorů Volkswagen Wolfgang Demmelbauer-Ebner. Výhodou je navíc možnost udržitelné výroby tohoto paliva, například ze zemědělského odpadu. Volkswagen pak dokonce pracuje i na synteticky vyráběném CNG, tzv. e-gas automobilka získává ve speciálních zařízeních z vody a oxidu uhličitého, a to pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů.
Přeplňovaný tříválec na CNG ale není jediná nová technika Volkswagenu prezentovaná na vídeňském motorovém sympoziu. Automobilka se ve Vídni rovněž pochlubila novou platformou MEB vyvinutou pro elektromobily nebo novými ekologickými verzemi pro model golf.