TEST VW Multivan 2,5 TDI 4Motion - Multivitamin
Historie Volkswagenu Transporter je jen o málo méně bohatá než historie legendárního Brouka. První Bulliwagen se do výroby dostal v roce 1950 a dnes je na trhu již pátá generace T5. V těch posledních dvou se v duchu posilování image značky začaly nabízet nejen obyčejné osobní verze tohoto užitkového vozu, ale také luxusní manažerské mikrobusy, které prakticky ovládají německý trh aniž by měly srovnatelnou konkurenci.
Multivan jako MPV
Transporter se již dlouhá léta na poli užitkových vozů utkává s velkým rivalem – Fordem Transit. Volkswagen je o něco menší, ale na rozdíl od Transitu, má také významnou skupinu zákazníků, kteří jej používají jako osobní vůz. Teď už ale nemluvíme o Transporteru, ale o Caravelle nebo Multivanu, jak jeho osobním verzím Volkswagen říká. Proč ale VW nabízí Multivan, když má v nabídce Sharan?
Odpověď je jednoduchá pro ty, kdo již cestovali v běžném MPV. Jeho interiér je totiž objemný, má většinou zcela rovnou podlahu a variabilní uspořádání, ale místa ve druhé a třetí řadě nejsou téměř nikdy plnohodnotná, ať se to týká velikosti sedadla, polohy při sezení nebo prostoru kolem.
Multivan ve všech těchto disciplínách boduje. Je totiž jedno, jestli sedíte na sedadle v první nebo druhé řadě. Všechna čtyři místa mají stejně kvalitní sedačky s dobrým bočním vedením, loketními opěrkami po obou stranách a podporou celého těla (včetně stehen), která se osvědčí zejména na dlouhých cestách. Vzpřímenější poloha při sezení, velká vzdálenost mezi podlahou a hranou sedadla a dostatek místa všemi směry jsou vlastnosti, o kterých se může klasickým velkoprostorovým vozům jen zdát. Třetí řada byla v našem případě tvořena lavicí, která poskytuje stejně optimální polohu při sezení, ale komfort cestování snižuje absence bočního vedení.
Komfort na palubě našeho Multivanu zvyšovala automatická klimatizace se samostatným ovládáním teploty pro řidiče, spolujezdce a cestující vzadu. V zimním období potěší horkovzdušné nezávislé topení s předehříváním motoru, s dálkovým ovládáním a možností předprogramování času vytápění.
Pětiválcové optimum
Podvozek poskytuje řidiči jistotu za volantem. Ovládání této „těžké váhy“ se prakticky neliší od běžného osobního vozu, řízení a řazení je naprosto srovnatelné s precizním standardem VW a také brzdy svým dimenzováním odpovídají hmotnostním poměrům, ve kterých se Multivan běžně pohybuje. Snadná ovladatelnost je dána mimo jiné příkladně tuhou karoserií.
Pětiválec se 128 kW považuje za optimální motorizaci 69 % německých zákazníků Multivanu a my správnost této volby jen potvrzujeme.
Drahý a kvalitní
První cena vozu | 772.595,-Kč (1,9 TDI (62 kW), Startline) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1.056.293,-Kč (2,5 TDI (128 kW) 4Motion, Startline) |
Základní cena testovaného vozu | 1.346.701,-Kč (2,5 TDI (128 kW) 4Motion, Atlantis) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 1.462.172,-Kč (2,5 TDI (128 kW) 4Motion, Atlantis) |
Plusy
- Prostorný interiér
- Ukázkově pohodlná sedadla v prvních dvou řadách
- Ovládání jako u osobního vozu
- Čitelné a bezpečné jízdní vlastnosti
- Nízká nakládací hrana zavazadlového prostoru
- Spolehlivý přenos síly motoru na vozovku
- Stabilita ve vysokých rychlostech
- Tuhá karoserie
Minusy:
- Užitkový původ vozu
- Malá/problematická variabilita zavazadlového prostoru
- Vyšší cena