VW Passat Alltrack: Ceny v Německu
Základem pro model pojmenovaný Alltrack je Passat Variant. Od něj se novinka odlišuje novými nárazníky s větším množstvím tmavého plastu. V předním nárazníku přibyla výrazná voštinová mřížka v nasávacím otvoru a stříbrná část v exponovaném místě uprostřed.
Ochrannou funkci mají také plastové lemy blatníků a nové prahové nástavce. Sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny dostala nový design a společně s novými pneumatikami a paketem pro špatné cesty mají zajistit přírůstek světlé výšky proti civilním Passatům a to na hodnotu 165 mm.
Ačkoliv Alltrack lze stěží brát jako automobil vhodný pro zdolávání těžkého terénu, majitelům jistě přijde vhod drobné vylepšení nájezdových úhlů a úhlu přechodového. Z dřívějších 13,5, 11,9 resp. 9,5 stupňů (přední, zadní a přechodový úhel) se nyní díky nárůstu světlé výšky stalo 16, 13,6 a 12,8 stupňů.
Volkswagen Passat Alltrack je v nabídce se čtyřmi motory. Základní 1,8 TSI (118 kW) bude jako jediná motorizace dodáván pouze s pohonem předních kol. Dvoulitr 2,0 TSI (155 kW) už dostane 4Motion standardně.
Základní turbodiesel 2,0 TDI (103 kW) bude standardně ve verzi s pohonem předních kol, ale za příplatek bude k dispozici i jako 4Motion. Silnější verze 2,0 TDI (125 kW) bude kombinována s 4Motion vždy. Obě nejsilnější motorizace, tedy jak dieselová tak benzinová mají standardně šestistupňový dvouspojkový automat DSG. Více podrobností naleznete v tabulce.
Volkswagen Passat Alltrack - ceny v Německu | |||||
Motor | 1,8 TSI | 2,0 TSI 4Motion | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4Motion | 2,0 TDI 4 Motion |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1984 | 1968 | 1968 | 1968 |
Převodovka | 6M | 6A | 6M | 6M | 6A |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 118/5000-6200 | 155/5300-6200 | 103/4200 | 103/4200 | 125/4200 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 250/1500-4500 | 280/1700-5200 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 211 | 212 | 201 | 198 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 | 7.8 | 10,2 | 10,3 | 8,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,7 | 8,6 | 5,2 | 5,7 | 5,8 |
Cena v Německu [Eur] | 33.450,- | 39.750,- | 34.325,- | 36.225,- | 40.075,- |
Co nalezneme v základní výbavě? Například již zmíněná sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin „Valley“ s pneumatikami o rozměru 225/50, přední sedadla Comfort, obložení interiéru v provedení „Titanium Silver“, pedály z kartáčované nerezavějící oceli, mlhovky, u TSI 155 kW a TDI 125 kW elektronický samosvor XDS, rádio RCD 310, přední a zadní parkovací senzory, dvouzónová klimatizace „Climatronic“, palubní počítač s velkým displejem, tempomat či střešní nosič.
Rozdíl oproti Passatu Variant Comfortline se shodným motorem je (v německém ceníku) přibližně dva a půl tisíce Eur. Na náš trh Alltrack dorazí na podzim příštího roku.