Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Passat: Modernizace motorů pro rok 2010 (2,0 TSI DSG a Euro 5)

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
40 Fotogalerie
Diskuze (15)
Od 45. týdne, tedy od počátku listopadu, je do výrobního programu VW Passat zařazeno několik změn, především u pohonných jednotek.

O novince v podobě verze 2,0 TDI 4Motion, konkrétně 125kilowattové verze, ve spojení s převodovkou DSG jsme vás již informovali v samostatném článku. Avšak DSG se týká další, neméně zajímavá novinka.

U motoru 2,0 TSI (147 kW) byli zákazníci dosud odkázáni buď na tradiční převodové ústrojí s ručním řazením nebo automat Tiptronic. Kdo tedy chtěl dvouspojkovou převodovku, musel se spokojit se slabšími motory. Tento nedostatek Passat v modelovém roce 2010 napravuje, takže 2,0 TSI je nově v nabídce se šestistupňovým DSG (od 798.400,- Kč, příplatek za DSG činí 49 tisíc Kč). Tiptronic tak v Passatu nyní definitivně patří minulosti.

Další úpravou na straně benzinových motorů je úprava agregátů 1,4 TSI (90 kW), 1,8 TSI (118 kW) i již zmíněného 2,0 TSI pro podmínky emisní normy Euro 5.

Novinkou je i 2,0 TDI BlueMotion Technology, ačkoliv tato verze zatím není v nabídce pro český trh. Motor o výkonu 103 kW prošel úpravami snižujícími spotřebu. Výsledkem je v kombinovaném cyklu hodnota 4,7 l/100 km, tedy o 0,9 litru méně než má standardní verze s touto pohonnou jednotkou. Na českém trhu je v tuto chvíli dostupný jen slabší z úsporných Passatů – 1,6 TDI BlueMotion Technology (77 kW, 4,5 l/100 km) s cenou 668.000,- Kč.

Změny modelového roku 2010 se projevily i v interiéru. Klimatizace má nový ovládací panel s možností nastavení teploty po celých stupních a vyhřívání sedadel má nově tři stupně intenzity místo pěti. Adaptivní tempomat Front Assist je od nynějška dostupný pro všechny motory kromě 1,6 MPI a 1,4 TSI.

Vstoupit do diskuze (15)