VW Tiguan facelift: Nové fotografie
Volkswagen Tiguan se vyrábí od roku 2007, kdy se představil jako první kompaktní SUV s nabídkou výhradně přeplňovaných zážehových a vznětových motorů. Po více než třech letech na trhu přichází ideální čas na facelift. Obzvlášť v situaci, kdy po faceliftu kupé-kabrioletu Eos a nové generaci sedanu Jetta je Tiguan posledním zástupcem rodiny modelů kolem Golfu, který ještě nedostal nový design přídě.
Vzhled modernizovaného provedení není žádným překvapením, stejný styl Volkswagen aktuálně prosazuje napříč celým svým portfoliem. Změnil se pouze přední nárazník, světlomety a maska chladiče. Největší inspiraci poskytlo velké SUV Touareg, ze kterého je přímo odvozen tvar předních světel.
Maska chladiče jako jediná ze současných Volkswagenů dostala dvě dvojité chromované lamely. Ostatní modely používají dvě jednoduché lamely, Passat a Phaeton pak čtyři rovnoměrně rozmístěné.
Tak jako dosud, i po faceliftu budou na výběr dvě designová provedení. Základní, silniční, dostane nárazník s výrazným středovým otvorem ve tvaru písmene U, který je společným znakem všech kompaktních Volkswagenů. Jistá dávka inspirace ale opět pochází i z Touaregu. Terénní verze bude mít nárazník rozdělený tvarem X, s ochranným prvkem ve spodní části.
Evropský facelift Tiguanu je tedy liší od loňského redesignu, který dostal Tiguan v čínské verzi. Z první fotky je navíc také patrné, že si evropský Tiguan ponechá standardní rozvor, zatímco ten čínský má prodlouženou karoserii.
Aktuální paleta motorů zahrnuje 1,4 TSI (90 kW), 1,4 TSI (118 kW), 2,0 TSI (132 kW), 2,0 TSI (155 kW) a turbodiesely 2,0 TDI ve verzích 81, 103 a 125 kW. Nejsilnější zážehový i vznětový motor je standardně s pohonem všech kol, základ s oběma druhy paliva má naopak výhradně pohon předních kol. Ostatní motorizace nabízejí výběr mezi pohonem 4x2 a 4x4.
Zatím nemáme informace o změnách mezi motory, pravděpodobné je ale nahrazení nejslabšího 2,0 TDI (81 kW) menším 1,6 TDI (77 kW).