Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan GTE Active: Koncept drsného SUV umí být zadokolkou

David Bureš
Diskuze (6)
Tiguan GTE Active je plug-in hybrid, který na elektřinu ujede až 32 kilometrů. V elektrickém módu je pak síla motoru primárně posílána na zadní kola.

Volkswagen minulý týden zahájil sériovou produkci druhé generace SUV Tiguan. Na dnes zahájeném autosalonu v Detroitu automobilka představuje jeho drsnější verzi, v podobě konceptu Tiguan GTE Active.

Pomocí konceptu chce Volkswagen ukázat široké možnosti využití platformy MQB, na jejímž základu je nový Tiguan postaven. Ve srovnání se sériovou verzí se koncept liší výrazně drsnějším vzhledem. Nové jsou oplastované nárazníky nebo pneumatiky s vysokým, terénním profilem.

Přestože je Tiguan teprve očekávanou novinkou (na trhu se objeví až v dubnu), koncept ukazuje, jak by se interiér tohoto SUV mohl v budoucnu změnit. V Tiguanu GTE Active totiž najdeme nový středový panel tvořený dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 9,2 palce, pomocí níž se ovládá nový multimediální systém. Ve výbavě dokonce nechybí ani ovládání gesty. Před řidičem je pak digitální displej, který bude možné objednat i pro sériový Tiguan.

O pohon konceptu se stará kombinace přeplňovaného benzinového agregátu a dvou elektromotorů o celkovém výkonu 165 kW. Síla jednotek (40 kW + 85 kW) je posílána na obě nápravy, spalovací motor (110 kW, 250 N.m) spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Po nastartování jede automobil pouze na zadní elektrický motor, přičemž poháněna je jen zadní náprava. V případě, že kola ztratí trakci, připojí se automaticky přední náprava. Pohon všech kol je pak možné zapnout i manuálně, k dispozici je také terénní režim. V případě potřeby umí jen Tiguan GTE Active také jen na předek.

Pouze na elektřinu nový Volkswagen zvládne ujet až 32 kilometrů. Motory čerpají energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 12,4 kWh, spalovací agregát zase získává palivo z nádrže o objemu 64 litrů. Díky této kombinaci může nový koncept ujet až 933 kilometrů bez doplnění šťávy.

Tiguan GTE Active myslí také na bezpečnost. Součástí výbavy je automatický brzdný asistent s detekcí chodců, aktivní kapota nebo asistent pro jízdu v pruzích.

Platforma MQB je již dobře známá, druhá generace Tiguanu je ale prvním SUV s touto architekturou. Není však posledním takovým vozem. Jen Volkswagen slibuje pro rok 2017 Tiguan s prodlouženým rozvorem a až sedmimístným interiérem. Platformu MQB pak využije třeba i chystané SUV Škoda Kodiaq.

David Bureš
Diskuze (6)
12. 1. 2016 00:29
Ať raději uspíší
příchod Taigunu. Do města je Tiguan zbytečně velký.
Avatar - Jaros71
11. 1. 2016 19:00
Re: škoda, škoda...
Vypadá fakt pěkně , interier jen s LCD bych ale nebral ani náhodou.
11. 1. 2016 13:31
Re: ?
Těch 32km je předpokládám podle US normy, takže v EU to bube 50. V reálu pak něco mezi tím, ta US norma je docela přísná.
Krom toho je otázka, kolik je reálně využitelná kapacita baterie. Možná to nemube ani 80%.
Avatar - Aoyagi
11. 1. 2016 12:36
Drstný?
Je srandovní, co všechno někteří dnes považují za "drsné". Nebo "luxusní". Naštěstí ne všichni jsou marketingové oddělení VAGu.
11. 1. 2016 11:22
škoda, škoda...
že na běžného Tiguana nebude k dispozici tenhle off-road paket - zvláště větší kola... tedy, ne že by tam nešly dát reálně, ale úředně - v techničáku budou určitě jen "standardní", škoda