Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Touran: 1,6 TDI BlueMotion Technology se spotřebou 4,6 l/100 km (+nové fotografie)

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Součástí palety modernizovaného Touranu bude i úsporná verze 1,6 TDI BlueMotion Technology se spotřebou 4,6 l/100 km. Paket BlueMotion Technology je k dispozici i pro zážehový 1,2 TSI, jeho kombinovaná spotřeba pak je 5,9 l/100 km.

Touran je jedničkou německého trhu, ve své kategorii drží podíl 47 %, nutno dodat, že u nás jej překonávají zejména francouzští konkurenti Renault Scénic, Peugeot 3008/5008 a Citroën C4 Picasso. Za sedm let výroby ovšem vzniklo 1,13 milionu vozů, což lze považoval za úspěch.

O modernizovaném Touranu jsme psali již před jeho dubnovou světovou premiérou na autosalonu v Lipsku. Nejmarkantnější změnou designu prošly přední a zadní část.

Verze BlueMotion Technology bude k dostání s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 1,6 TDI s výkonem 77 kW (105 k). Kromě ní nový Touran nabídne zážehový turbomotor 1,2 TSI s totožným maximem výkonu, jeho točivý moment vrcholí hodnotou 175 Nm a spotřeba činí 6,4 l/100 km. I zde se nabízí úspornější Blue Motion Technology se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie, pak spotřebuje ještě o půl litru méně.

Paleta motorů nabízí celkem osm variant: 1,4 TSI EcoFuel (110 kW) na zemní plyn (CNG), tři benzinové TSI a čtyři TDI, výkonové spektrum sahá od 66 do 125 kW. Norma Euro 5 je u všech motorizací samozřejmostí. Nabídku motorů tvoří konkrétně již zmíněný 1,2 TSI (77 kW) a 1,4 TSI s výkonem 103 nebo 125 kW. Turbodiesely zastupuje 1,6 TDI CR s 66 nebo 77 kW a 2,0 TDI CR se 103 nebo 125 kW.

Základní výbava Trendline obsahuje ve specifikaci pro německý trh například rádio RCD 210 s přehrávačem CD a MP3, elektrické ovládání oken všech dveří, bezpečnost zastupuje šest airbagů a elektronická stabilizace ESP. Vyšší Comfortline má dešťový senzor, signalizaci nezapnutých předních světel, samozatmavovací zpětné zrcátko, chromované ovladače, výklopné stolky pro druhou řadu sedadel a střešní nosiče.

Exkluzivní Highline čítá čalounění umělým semišem Alcantara, přední sedadla s lepším bočním vedením, automatickou klimatizaci, barevný multifunkční displej, kožený volant s ovládáním některých funkcí, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, stříbrné střešní nosiče a mlhovky v chromovaných rámečcích.

Příplatky představují navigace RNS 315 a RNS 510 s dotykovou obrazovkou, panoramatická prosklená střecha, couvací kamera a adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Vyšší svítivost předních světel zajistí automatický Light Assist, k dispozici je i jeho verze Dynamic Light Assist pro bi-xenonové výbojky. Díky kamerám se oba systémy přizpůsobují aktuálním podmínkám provozu. Park Assist 2.0 umí vozidlo nejen umístit podél chodníku, ale i napříč do řady.

Radikálně modernizovaný Touran se objeví nejprve letos v srpnu na domácím trhu, ostatní země budou následovat na podzim.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
1. 6. 2010 18:56
Re: tak pekny auto to bylo!
Takovy naky moc krabicojdni mi to prijde...chvili jsem vahal, jestli to neni kategorie ,,Transporter/Transit"..
Avatar - twistedTSD
1. 6. 2010 17:16
Re: tak pekny auto to bylo!
a ted ;-\ ....hlavne zadek nic moc...
1. 6. 2010 15:46
Re: Touran
To je ale problém celé modelové palety firmy Volkswagen >:D
1. 6. 2010 14:32
Touran
U Touranu mám jeden problém. Když jede, tak si nikdy nejsem jistej jestli je to Touran, nebo Caddy. Ale jinak je to dobré auto.