Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW upřesnil investice do bratislavské továrny. Kolik dá na Superb s Passatem?

ČTK ČTK 16. 11. 2020 • 20:46
12
11
Zobrazit náhledy (12)
Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava

Koncern Volkswagen investuje přibližně 500 milionů eur (13,2 miliardy korun) ve své továrně v Bratislavě do ohlášené výroby nové generace modelů Škoda Superb a Volkswagen Passat.

Oznámila to slovenská divize automobilky poté, co přesun produkce zmíněných značek na Slovensko v pátek potvrdila dozorčí rada Volkswagenu. V souvislosti s investicí Volkswagen na Slovensku vytvoří 2000 nových pracovních míst, výrobní kapacita bratislavské továrny ale nestoupne. Automobilka Škoda Auto, která patří do skupiny Volkswagen, nyní vyrábí model Superb ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku.

Výroba vozidel Škoda Superb a Volkswagen Passat, která začne na Slovensku v roce 2023, si nevyžádá rozšíření bratislavské továrny Volkswagenu. Značnou část zmíněných investic podnik použije na úpravu linek v lakovně a na dodatečné technologie.

"Nevytváříme nové výrobní kapacity. Továrna zůstane na svých původních kapacitách," řekl na dotaz ČTK předseda představenstva Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg.

Celkově Volkswagen v příštím období investuje na Slovensku podle Grünberga zhruba miliardu eur (26,5 miliardy korun). Kromě investic do výroby vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat vynaloží další peníze do jiných modelů.

Z výrobních linek továrny Volkswagenu v Bratislavě v současnosti sjíždějí hlavně sportovně-užitková vozidla (SUV) a také malá městská auta včetně elektrických vozů Škoda Citigo. Loni Volkswagen na Slovensku vyrobil 377.750 vozidel, více než dvě třetiny z toho tvořily SUV Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne. Letos v říjnu továrna spustila výrobu SUV Škoda Karoq. Volkswagen od svého vstupu na Slovensko v roce 1991 investoval v zemi dosud přes 4,5 miliardy eur (119 miliard korun).

Slovenský ministr financí Eduard Heger uvítal novou investici Volkswagenu, který má na Slovensku zhruba 12.000 pracovníků. Řadí se tak k největším zaměstnavatelům v zemi, byť loni snížil počet zaměstnanců asi o 3000. "Volkswagen je průkopníkem automobilového průmyslu na Slovensku, byla to první zahraniční investice na západě země," uvedl Heger na tiskové konferenci v továrně Volkswagenu.

Slovenská vláda ještě v létě slíbila podpořit investici Volkswagenu, stejně jako výstavbu nájemních bytů i v okolí bratislavské továrny automobilky.

Volkswagen je jednou ze čtyř automobilek, která montuje vozidla v zemi pod Tatrami. Automobilový průmysl byl v době ekonomického růstu před propuknutím pandemie nemoci covid-19 hlavním motorem ekonomiky Slovenska, které si loni v přepočtu na obyvatele udrželo pozici největšího výrobce automobilů.

O přesunu výroby vozů Superb se spekulovalo už v letech 2017 a 2018. Koncern Volkswagen pak rozhodl, že výrobu aut rodiny Passat, do které patří i Superb, přesune do Kvasin na Rychnovsku. Následně se mluvilo o tom, že Superb a Passat se budou vyrábět ve zcela nové továrně koncernu v Turecku. Od těchto plánů ale nakonec Volkswagen ustoupil.

Související články

Témata
5. 5. 2021 23:06
Investice
Tak to tedy slyším opravdu hrozně rád :) Já jsem se také docela dost začal zajímat o nějaké ty investice a hrozně se mi zalíbil tento web zde - https://www.investice.cz , kde mají opravdu nepřeberné množství informací jak o investování do zlata, tak i třeba do kryptoměn, což je hrozně moc fajn :) Alespoň dle mého.
18. 11. 2020 07:37
Mnoho povyku pro nic a trochu chaosu v hlavách hlavounů VW
A myslí si někdo, že hysterčí odboráři v Emdenu, Ingolstadtu a Zuffenhausenu, že jejich nejvýnosnější modely se vyrábějí někde ve východní Evropě?
Na druhou stranu do Turecka chtěli výrobu stěhovat hlavně prý kvůli výrobním nákladům, což u prý nejziskovější Škodovky trochu kulhá - kdyby tam chtěli šibnout Citigo/Up/Mii tak to dává smysl. A Bratislava na tom taky není co do nákladů moc dobře, protože tam si před pár lety vystávkovali odboráři ještě šílenější cifry než ti ve Škodovce.
17. 11. 2020 10:58
Fakt?
"Z výrobních linek továrny Volkswagenu v Bratislavě v současnosti sjíždějí hlavně sportovně-užitková vozidla (SUV) a také malá městská auta včetně elektrických vozů Škoda Citigo. "
16. 11. 2020 22:19
Re: Superb 2.0 Tdi EVO 110kw
Ano, kus docela dobrého auta za přiměřenou (už ne dobrou) cenu.

Ale rozhodne bych nenapsal famozni.

Nedokazu si predstavit jezdit casteji s dieselovym dsg ve meste v zacpe.
Ty neustaly start-stopy, by mi jeblo.
Dsg obycejne podtaci motor, pokud neni ve sport modu.

S manualem tsi by mne nevadilo.
Dsg v dieselu ne.
16. 11. 2020 20:31
Kvasiny
V textu je dost zavádějící informace že koncern původně rozhodl že se rodina vozů passat bude vyrábět v Kvasinách, což je nesmysl, nic takového se nikdy nestalo, právě naopak - to že to nebudou Kvasiny stálo na začátku i konci úvah, přesun do Kvasin si akorát vysnili odboráři jako vytloukání klínu klínem když se zvažoval (skutečně, ne jen v hlavách odborářů jako Kvasiny) Emden. Když se rozhodlo že tam bude dostane přednost výroba eaut tak se hledalo vhodné místo pro nový provoz, ale v žádném případě ne Kvasiny - z nich se sup měl právě kvůli přetíženosti stěhovat, navíc passat sám o sobě by tu linku vytížil defacto celou, takže toto nikdy reálně nehrozilo, natož aby to někdo rozhodl ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud