Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slovenská továrna PSA má kvůli nákladům obavy o svou budoucnost

ČTK ČTK 18. 7. 2020 • 20:28
46
16
Zobrazit náhledy (46)
Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě Továrna PSA v Trnavě

Slovenská továrna francouzské automobilky PSA má obavy o svou budoucnost, pokud s ohledem na klesající konkurenceschopnost v rámci skupiny nezíská výrobu dalšího modelu.

Novinářům to řekl zástupce generálního ředitele závodu PSA v Trnavě na západě Slovenska Martin Dzama. Továrna letos během přerušení výroby kvůli koronaviru zaznamenala zhruba pětinový výpadek roční produkce.

PSA v zemi pod Tatrami montuje automobilky Citroën C3 a Peugeot 208, které bylo v prvním pololetí ve své třídě druhým nejprodávanějším modelem v Evropě. Slovenská divize PSA zatím nemá příslib nové výroby jako náhradu za stávající modely po skončení jejich produkce.

"V rámci skupiny se chceme ucházet o další produkt. Pokud v takovém boji nebudeme úspěšní, stěží si dokážu představit budoucnost našeho závodu. Momentálně nemáme žádnou další vizi," řekl Dzama.

Továrně se podle něj nedaří snižovat výrobní náklady, které má v rámci skupiny vyšší než v Portugalsku a které se přibližují nákladům ve Španělsku. "Máme handicap, protože za poslední čtyři roky jsou naše výrobní náklady stabilní. Nedaří se nám výrobní náklady snižovat. Žel, jiné závody v rámci skupiny PSA jsou schopny své náklady snižovat," uvedl Dzama.

Společnost PSA, podobně jako další zaměstnavatelé na Slovensku, upozornila na růst mzdových nákladů i na vysoké ceny energií. Slovenská továrna PSA chce hledat úspory zejména v oblasti efektivity práce, energií a inovací, hromadné propouštění neplánuje.

Nová slovenská vláda premiéra Igora Matoviče už prosadila sérii opatření na snížení byrokracie a plánuje i kroky ke snížení cen elektřiny, které ovlivňují i různé distribuční poplatky a příspěvky na obnovitelné zdroje energií. V příštím roce by podle slovenského ministerstva sociálních věcí ale měla v zemi na rozdíl od požadavků zaměstnavatelů opět stoupnout minimální mzda, na které závisí i třeba příplatky za práci o víkendech či v noci.

Loni z výrobních linek slovenského závodu PSA sjelo rekordních 371.152 vozidel. Letos v březnu továrna skoro na dva měsíce kvůli koronaviru odstavila produkci. Podle Dzamy to znamenalo výpadek výroby více než 72.000 vozidel. "Je evidentní, že výpadek nejsme schopni dohnat. Objem produkce nebude jako loni, byť cíl byl (původně) ještě vyšší," řekl Dzama.

Skupina PSA teď pracuje na dokončení spojení s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler, které se očekává v příštím roce. Sloučením vznikne nová mateřská společnost pod názvem Stellantis, která by se měla stát čtvrtým největším výrobcem autem na světě a která zachová stávající názvy jednotlivých značek.

Automobilový průmysl byl v době předchozího ekonomického růstu hlavním motorem exportně orientované ekonomiky Slovenska. Země si loni udržela v přepočtu na obyvatele pozici největšího výrobce aut na světě. Kromě PSA montují auta na Slovensku také továrny automobilek Jaguar Land Rover, Kia Motors a Volkswagen. Slovenská divize Kia Motors v prvním pololetí snížila výrobu meziročně o 27 procent na 131.000 vozidel, což firma zdůvodnila dopady koronaviru.

Související články

Témata
19. 7. 2020 17:18
Re: Doufám,
Jenže na surovinách je mnohem větší přidaná hodnota než na výrobě spotřební zboží. Zejména u Austrálie, kde se těží většina surovin v povrchových dolech.
19. 7. 2020 15:46
Re: Doufám,
Rusáci řeší jen svou samostatnost.
Avatar - WinDiesel
19. 7. 2020 10:18
Re: Doufám,
Je jen jedna nižší úroveň než je úroveň "montovna".
A to je úroveň "dodavatel základních surovin" do Číny. Jako Rusko, Austrálie, africké státy.
A hádejte kdo z toho vykutá víc ďééňééneg.
Je to Čína a ostatní posluhují za mrzký peníz.
Rusko to bude dělat tak dlouho, dokud Čína nepostaví dostatečně silnou armádu a potom Rusko nepřeválcuje. A Rusáci zcela zbytečně pořád řeší Ameriku, zatímco největší nebezpečí mají v zádech.
Avatar - WinDiesel
19. 7. 2020 10:13
Re: Doufám,
Ano a Austrálie klesla na úroveň Norska. Norsko "umí" jen ropu a plyn, Austrálie "umí" jen suroviny. Nic víc.
Avatar - pradeda777
18. 7. 2020 20:20
Re: Doufám,
7.4 per cent
The national unemployment rate is currently sitting at 7.4 per cent, its highest level since late 1998, and has climbed by 2.3 percentage points since February. The ABS said 992,000 Australians were now formally unemployed, the highest number recorded since the introduction of monthly unemployment figures in 1978.3 days ago

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku