Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW: V6 4Motion už nebude vrcholem

Michal Fokt
Diskuze (32)
Volkswagen Golf s označením V6 4Motion přestane být nejvýkonnějším vozem své řady. V Madridu se představil model s motorem 3,2 l z phaetonu.

Volkswagen Golf s označením V6 4Motion přestane být nejvýkonnějším vozem své řady. V Madridu se představil model s motorem 3,2 l z phaetonu.

Zdá se, že wolfsburské značce nestačí ani jubilejní Golf GTI 1.8T o výkonu 132 kW, ani stávající vrcholný model V6 4Motion. Autosalon ve španělském hlavním městě se totiž stal místem světové premiéry sportovního golfu R32. Jak název napovídá, pod jeho kapotu se podařilo vtěsnat prostorově nepříliš náročný 3,2litrový šestiválec, který se taktéž montuje do Volkswagenu Phaeton. Tato jednotka s proměnným časováním ventilů byla vyladěna na 240 koní, tedy 177 kW při 6250/min a její točivý moment vrcholí taktéž solidní hodnotou 320 N.m při 2800/min.

Že půjde o pořádného divocha napovídají údaje o dynamice vozu. Golf R32 zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dokáže jet rychlostí až 245 km/h. Točivý moment se přenáší přes šestistupňovou převodovku s přímým řazením díky mezinápravové spojce Haldex na přední, nebo všechna čtyři kola podle aktuálních adhezních podmínek. Oproti sériové verzi golfu je R32 snížený o 30 mm a dostal osmnáctipalcová litá kola, obutá do pneumatik 225/40. Brzdové třmeny jsou lakovány v barvě značky, tedy modře.

V interiéru je řada doplňků z leštěného hliníku (hlavice řadicí páky, pedály, obložení části přístrojové desky), na cestující čekají sportovní sedadla. Vůz bude standardně vybaven samočinnou klimatizací Climatronic, audiosoupravou s osmi reproduktory a xenonovými světlomety.

Na německém trhu se speciální Golf objeví koncem letošního léta, ostatní trhy budou následovat později.

Michal Fokt
Diskuze (32)