Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW začíná řešit prodej energie z elektromobilů zpět do sítě

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Elektromobilita je v současnosti pro automobilky spíše výzvou, do budoucna by jim však měla přinést další obchodní příležitosti.

Michael Jost, hlavní stratég společnosti Volkswagen, spatřuje v expanzi automobilky do světa elektromobilů nové obchodní příležitosti v oblasti skladování a správy energie, upozornila agentura Reuters. Této oblasti sice v současnosti dominují především velké energetické společnosti, to by se však do budoucna mohlo změnit.

Elektromobily, které skladují energii v bateriích, by totiž mohly být využívány ke stabilizování sítě. Jejich nabíjení by probíhalo především v noci, kdy je odběr elektrické energie nízký. Přes den, kdy dochází k nejvyšší spotřebě, případně pokud by nestačila výroba solárních a větrných elektráren, by elektromobily prodávaly energii uskladněnou v bateriích zpět do sítě, naznačil Jost.

Kolem roku 2025 budeme mít k dispozici 350 gigawatthodin energetického úložiště v naší flotile elektromobilů. Mezi lety 2025 až 2030 se toto číslo zvýší na 1 terawatt hodinu,“ uvedl Jost během berlínské konference novinářům.

Jost současně poznamenal, že se jedná o větší množství energie, než v současnosti vyrábí všechny vodní elektrárny na světě. „Můžeme zaručit, že energie bude spotřebovávána a skladována a bude to nová oblast podnikání,“ citovala Josta agentura Reuters.

Otázkou však zůstávají detaily tohoto systému. Jako jedna z možných variant se však nabízí situace, kdy budou energetické společnosti majitelům elektromobilů platit za energii odebranou z jejich baterií a automobilky si strhnou menší provizi. Jost ovšem žádné konkrétní detaily nezmínil.

Sluší se však zmínit, že Volkswagen není jedinou automobilkou, která se něčím podobným zabývá. Například německá energetická společnost E.ON již nějakou dobu spolupracuje s automobilkou Nissan na vývoji služby Vehicle-to-Grid (V2G/z auta do sítě), která by měla pracovat na podobném principu. Další možností je pak využít auto jako zdroj energie pro domácnost při výpadku standardních dodávek.

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Doporučujeme

19. 3. 2020 20:31
Re: Úřady nařídily zavřít americkou továrnu Tesly, i když to
A kam sa to pominie? Môžeš svet strčiť na roky do karantény, alebo si tým musí prejsť veľká časť populácie inak sa to bude vždy v určitých cykloch opakovať.
Avatar - Barrichello
19. 3. 2020 15:16
Re: Ehm
Don Gréta Vito - grýn dýly pro debi*y :-)

Aneb "Vpřed soudruzi hle zaslíbenou zemi, kde už není uhlí ani autáků" :-)
Avatar - Barrichello
19. 3. 2020 15:14
Re: Úřady nařídily zavřít americkou továrnu Tesly, i když to
At si klidně dá, to je mi šumák :-)
Avatar - .StenLi.
19. 3. 2020 14:58
Re: Flotilu baterii? To ma Tesla.. VW ma akurat plno reci..
Asi si nechcel reagovat na mna.. ja o desatku nic nepisem. Avasak povazujem tento ich model za vrcholne nezmyselny a zbytocny, teraz ked chcu vobec ako novacik uspiet na trhu masovych EV sa nemozu snazit diktovat trendy.
Avatar - Barrichello
19. 3. 2020 10:46
Re: Úřady nařídily zavřít americkou továrnu Tesly, i když to
Jojo, Musk je borec, tohle si vynechal vid

"Nikoliv jen kvůli možnému návratu nemoci, ale zejména proto, že zavřeny zůstaly fabriky řady dodavatelů. Značce tak hrozilo, že se ocitne bez některých komponentů, což se záhy potvrdilo. Chybějící moderní čipy tak Tesla nahradila starými, jednadvacetkrát pomalejšími."

To je jako kdyby GM dalo do Chevroletu airbagy z roku 1995 :-) :-)