Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz, je jím výkonné hybridní kupé

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 17. 10. 2017
24
31
Zobrazit náhledy (24)
Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1
Polestar již nebude sportovním odvětvím automobilky Volvo, ale novou samostatnou značkou. Dnes představuje svůj první model. Jmenuje se Polestar 1 a švédské kořeny nezapře.

Jak již název napovídá, Polestar 1 je prvním automobilem pod nezávislou značkou Polestar. Ale nenechte se zmást, brand i nadále zůstává pod křídly Volva, jen nebude produkovat sportovní vozy švédsko-čínské automobilky, ale vlastní modely. Ten první začne z výrobních linek sjíždět v polovině roku 2019. Napojení na skupinu Volvo Car Group má maximálně urychlit designové, vývojové a výrobní procesy. A dlužno dodat, že zejména ty vzhledové jsou patrné na první pohled. Designovému jazyku Volva je novinka až nápadně podobná.

„Polestar 1 je vůbec prvním vozem, který na kapotě ponese znak Polestar. Jde o nádherné GT nabité úžasnými technologiemi, které představuje pro naši novou značku skvělý start,“ uvedl Thomas Ingenlath, výkonný ředitel společnosti. „Všechny naše budoucí vozy budou vybaveny plně elektrickým pohonem. Chceme se stát samostatnou automobilkou zaměřenou právě na vysoce výkonné elektromobily.“

Právě Polestar 1 má být jakýmsi základem pro budoucí projekty. Dvoudveřové čtyřmístné kupé pohání hybridní jednotka a čistě na elektřinu urazí až 150 kilometrů. Polestar se pyšní, že jde o nejdelší vzdálenost mezi hybridně poháněnými automobily. Na druhou stranu je tu ale výkon 600 koňských sil a točivý moment 1.000 N.m, tedy parametry řadící auto do segmentu vysoce výkonných vozů. Model je vybaven dvojitým elektrickým pohonem zadní nápravy pro lepší řízení distribuce točivého momentu.

První model nové značky sdílí modulární platformu SPA, z padesáti procent však jde o nový vůz z dílny Polestaru. Za zmínku jistě stojí, že „jednička“ je prvním vozem na světě, jenž je vybaven novým průběžně regulovaným elektronickým odpružením Öhlins integrovaným v podvozku. Ke snížení hmotnosti napomáhá karbonová karoserie, která zároveň zvyšuje její torzní tuhost o 45 %.

Úvodní vlaštovka společnosti bude vznikat v čínském Čcheng-tu. Aktuálně jsou prostory stále ve výstavbě, dokončení je naplánováno na polovinu roku 2018.

Auta z eshopu

Značka Polestar kromě vozu samotného odhaluje i inovativní cestu prodeje automobilů. Vozy automobilky budou totiž stoprocentně objednávány přes internet na základě dvouletého nebo tříletého předplatného. Mezi výhody patří nulové zálohy, získání předplacených all-inclusive služeb či pronájem náhradního vozidla z nabídky Volva a Polestaru v případě nutnosti servisu. Vše bude zahrnuto v jednom měsíčním poplatku. Objednávky na Polestar 1 přijímá značka počínaje dnešním dnem, aby si ověřila zájem kupujících.

Tradičním showroomům však stopku nevystavuje. Po celém světě vyroste síť autosalonů Polestar Space. Zde se potenciální zákazníci seznámí s produkty i zcela novou značkou. Zajímavé je, že tato místa nebudou integrovány do již existujících showroomů autorizovaných dealerů Volva, půjde o zcela nové prostory.

A ještě jedna zajímavost: z vašeho chytrého telefonu se nově stane digitální klíč. Jde o novou technologii, která majiteli umožní virtuálně sdílet přístup do vozu i k celé škále online funkcí.

První a poslední

Polestar 1 je prvním a posledním nositelem hybridního ústrojí. Všechny další modely značky už budou disponovat čistě elektrickým pohonem, přičemž produkce Polestaru 2 odstartuje koncem roku 2019. Půjde o středně velký vůz, který bude čerpat energii z akumulátorů sdílených se skupinou Volvo. Má jít o nového konkurenta Modelu 3 od Tesly, jenž postupem času přeroste výrobní kapacity prvního Polestaru. Završením první vlny modelů pak bude Polestar 3, čistě elektrické SUV.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Motorizace
speedfred
| 18. 10. 2017
jasne že zatvorené okno je lepšie kvôli aero a bezpečnosti ,ale ja potrebujem raz za čas dotyk s prírodou. >:D
jj
SamanAR
| 18. 10. 2017
cist a sledovat se chodi jinam, garaz, meziplyn a tak, tady je to jen o diskutovani, protoze cist se to neda >:D
jj
webpaja
| 18. 10. 2017
Ok, ale většina sem už chodí spíš diskutovat než číst ty lumpárny.
jj
milic
| 18. 10. 2017
Sice nemají, tak dokonalou diskusní platformu, ale úroveň redakce je podstatně lepší: w w w. a u t i c k a r . c z
Motorizace
SamanAR
| 18. 10. 2017
pootevreny okna bych rekl mozna berou vic nez ta klima >:D kdys sme se na dnech mercedesu svezli s Tomasem Enge v AMGcku, tak taky chtel at zavrem vsechny okna, ono je to i nebezpecne pri kolizy, v beznem aute nemas ochranne site u oken a vetsina lidi si nebere ani otevrenou helmu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku