Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba elektromobilů brzy zlevní, věří Toyota. Koupila výrobce baterií

Marek Bednář
Diskuze (42)

Už v roce 2027 má být výroba elektrických aut levnější než výroba konvenčních aut se spalovacím motorem.

V příštích třech letech se mají snížit náklady na výrobu elektromobilů tak moc, že budou nižší než u vozu se spalovacím motorem. Alespoň to tvrdí Toyota v tiskové zprávě, v níž se odkazuje na analytickou společnost Gartner. Ta si myslí, že výrobní náklady elektromobilů spadnou pod hladinu nákladů na výrobu spalovacích aut dříve, než se očekávalo – zhruba v roce 2027.

Nepůjde však jen o baterie. „Důležitou roli sehrají také nové metody montáže karoserií, které se budou skládat z menšího počtu dílů než dosud, což nejenže celý proces urychlí, ale také sníží náklady na stavbu karoserie nejméně o 20 procent,“ pokračuje automobilka.

Video se připravuje ...

Podle Gartneru však má vyvstat jiný problém – drahé opravy. Ty by se mohly zvýšit až o 30 %, což bude znamenat častější odepisování havarovaných aut jako totální škodu, dražší pojistné a snad i neochota pojišťoven elektromobily havarijně pojistit.

Toyota v nedávné době do svého podniku začlenila výrobce baterií Primearth EV Energy. Dosud byla jeho spoluvlastníkem spolu s Panasonikem. To má urychlit hromadnou výrobu různých typů baterií pro elektrická auta.

Marek Bednář
Diskuze (42)

Doporučujeme

3. 4. 2024 16:59
Re: Jen houšť!
...Úřady práce teď hlásí stovky neobsazených pozic...vometák solárních panelů :-)
Avatar - Barrichello
3. 4. 2024 15:39
Re: Jen houšť!
Postav 400 000 nových větrníků a kup z číny 25,05 milionu FV pabnelům, až zas přijde sahraský písek, klesne ti účinnost o 35-60% a budeš musett ještě 25 milionů přikoupit, čínskej agente propagující neostalinistický utopismus :-)
Avatar - Barrichello
3. 4. 2024 15:37
Re: Jen houšť!
https://www.lidovky.cz/…n_ekonomika_lvot?…

:-) :-) :-) :-) :-) :-)
3. 4. 2024 11:41
Re: Tak nějak nevím
Otázkou je, co považuješ za problémy. Jedním je zřejmě cena baterie. Nicméně, záleží na úhlu pohledu. Ano, baterie do BEV je drahá. Ovšem když doslouží spalovák, má cenu maximálně druhotných surovin a je pro majitele prakticky bezcenný. Když doslouží EVčko, stále zůstáváš majitelem poměrně hodnotné baterie, která snadno najde využití jako úložiště k FVE do rodinného domu, a to na dlouhá léta. Takže, je vůbec cena baterie problém?
2. 4. 2024 16:12
Re: Jen houšť!
Za 30 let? Prostě široké využití syntetického benzínu, bionafty, LPG a zřejmě i vodíku A samozřejmě vždy ve spalovacích motorech. Elektřina pouze jako šikovný doplněk pro malá městská auta. Co tam máš dál? :-)