Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jeep Cherokee 2.2 MultiJet 143 kW Limited
Jeep Cherokee 2.2 MultiJet 143 kW Limited
Jeep Cherokee 2.2 MultiJet 143 kW Limited
Jeep Cherokee 2.2 MultiJet 143 kW Limited
50
Fotogalerie

Výroba Jeepu Cherokee skončila. Potenciální nástupce zřejmě změní jméno

Americká automobilka Jeep produkovala model Cherokee od roku 1974. Letos byla výroba ukončena, ale nástupce zřejmě přijde. Jen se bude v mnohém lišit, možná včetně jména.

První generace Jeepu Cherokee (SJ) do výroby vstoupila v roce 1974 a za základ použila model Wagoneer. V rámci její propagace se zřejmě vůbec poprvé objevilo spojení slov Sport Utility Vehicle, tedy SUV. Výroba stávající generace (KL) odstartovala v roce 2013, ale na konci února letošního roku byla ukončena. Model Cherokee tak přerušil svoji dosavadní kariéru, trvající zhruba 49 let. Přímý nástupce v plánu není.

Název Cherokee se bude objevovat v modelové nabídce Jeepu i nadále, konkrétně v podobě modelu Grand Cherokee, který je odlišným vozem. Otázkou ovšem je, jestli si alespoň on jméno udrží. V nedávných letech totiž byla automobilka vyzvána náčelníkem Cherokee Nation, aby jejich jméno přestala používat.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Kolegové z webu Motor1.com se od zástupců automobilky dozvěděli, že Jeep chce zůstat v důležitém segmentu kompaktních crossoverů a prý se včas dozvíme více. Také dle dřívějších náznaků od vedení značky, které zveřejnili kolegové z Motor Trendu, by se Cherokee nepřímého nástupce měl dočkat. Je možné, že se nebude jmenovat Cherokee a jeho vnější rozměry mají narůst.

Vzhledem k tlaku na elektrifikaci je u nástupce modelu Cherokee, ať už si toto jméno ponechá nebo ne, pravděpodobné minimálně hybridní pohonné ústrojí, ale může jít také o elektromobil. Spekulace hovoří o tom, že by mohl dorazit v roce 2024 nebo 2025 a časem získat vrcholnou variantu, která přijme přídomek Wagoneer.

V závěru loňského roku Jeep informoval o plánovaném pozastavení výroby modelu Cherokee v jeho dedikované továrně Belvidere. Koncern Stellantis vedl dlouhé rozhovory s odborovými svazy ohledně budoucnosti továrny, ale nakonec bylo rozhodnuto o jejím uzavření. Mezi hlavními důvody tohoto kroku byly zmiňovány rostoucí náklady spojené s elektrifikací automobilového průmyslu. Propuštěno bylo zhruba 1.350 zaměstnanců.