Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba kabin: Představujeme továrna Renault Trucks

Ladislav Černý
Diskuze (3)
S příchodem nových modelových řad Renault Trucks Euro 6 došlo k rozšíření výroby v normandské továrně Blainville-sur-Orne.

V těsné blízkosti hrdinného vylodění spojeneckých vojsk ve francouzské Normandii vznikají budky nákladních vozidel Renault Trucks. Do loňského roku sjížděly z výrobní linky v Blainville-sur-Orne vzdálené sedm kilometrů od slavného pobřeží vozidla Midlum a kabiny řidiče pro malé modely Volvo Trucks a DAF LF.

S blížícím se odhalením všech nových modelových řad Renault Trucks ve specifikaci Euro 6 došlo v letech 2010 až 2012 k vybudování nové linky na produkci kabin pro dálkovou řadu Renault Trucks řady T. Na ploše 1,4 hektaru vznikla z investice sedmnácti milionů eur výrobní linka s kapacitou 250 kabin denně. Budka na lince vzniká tři hodiny a my jsme mohli nahlédnout pod pokličku továrny.

Francouzský výrobce se na rozšíření produkce připravil instalací nové lakovny v roce 2009 s 24 roboty na ploše 4,25 ha. V rámci ekologického úsilí se zde ze tří čtvrtin používají vodou ředitelné barvy.

Celková plocha továrny v Blainville-sur-Orne zahrnuje obrovských 120 hektarů s 2100 zaměstnanci. V současnosti v ní probíhá výroba modelu Midlum, nového distribučního vozidla řady D a budek řidiče pro všechny modelové řady Renault Trucks.

Na začátku jsme si mohli prohlédnout automatickou linku na zpracování plechů, ve které pracovalo 150 automatických strojů pro bodové svařování součástí kabin všech velikostí až po dvoumetrové určené k dálkovému provozu. Počet různých bodovaných spojů činí tři tisíce, každý robot tedy musí umět v průměru dvacet různých operací.

Pohled na automatické stroje natáčející se díky množství kloubových spojení do nejrůznějších pozic připomínal oblíbený film Transformers. Kabina je v průměru složena z více než dvou stovek součástí.

Navzdory této technice zaručující větší pevnost než dříve používané lineární svařování byly střechy ke kabinám lepené a posléze šroubované. Ke každé budce byla vytvořena střecha, přičemž pak se obě části samostatně přesunuly do lakovny. Později střecha vyrobená ke konkrétní budce se přichytila lepidlem, které do jedné hodiny vytvrdlo.

Samostatnou kapitolu tvořila instalace čelního skla. Automat nejdříve sklo uchopil, sám dodal potřebné lepidlo a pak pomocí laserového měřiče šestkrát zkontroloval správnou polohu. Nakonec okno silou přitlačil k plechové části budky. Přibližně po deseti sekundách se uvolnily podtlakové uchycovače a stroj se připravoval na další operaci.

Lidská práce se začala uplatňovat až při montáži dveří a vybavení kabiny. Hotové budky kromě řad Midlum a D směřují k 660 km dlouhému transportu do druhé továrny Renault Trucks v Bourg-en-Bresse. Zde dochází k montáži budek na podvozky a dokončení produkce celých vozidel.

Ladislav Černý
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2014 20:35
Re: Máme rádi čeština
Kompletně zgooglováno, překlad nezkontrolován.