Výroba nejlepšího Lexusu historie skončila před pěti lety. Přesto lze pořídit úplně nové kusy!
Historie modelu Lexus LFA se začala psát již na přelomu dvacátého a jednadvacátého století. Veřejnosti se první koncept představil v lednu roku 2005 jako LF-A. Cesta k sériovému modelu zabrala dalších téměř pět let a během ní byl představen druhý koncept kupé LF-A a následně studie roadsteru.
Premiéra sériového LFA, z jehož označení zmizela pomlčka, se odehrála v říjnu roku 2009 na autosalonu v Tokiu. Produkce série pětiset exemplářů supersportovního kupé s výjimečným desetiválcem v přídi se rozeběhla v prosinci roku 2010 a byla ukončena o dva roky později.
Lexus LFA vyvolal mezi zákazníky obrovskou vlnu zájmu a celá produkce byla vyprodána. Magazín Autoblog ovšem nyní při sestavování zprávy o prodejích nových vozů na severoamerickém trhu odhalil zajímavou skutečnost.
V červenci letošního roku totiž prodejce značky Lexus prodal nový a k silničnímu provozu doposud neregistrovaný LFA. V loňském roce pak bylo podle dostupných informací prodáno celkem šest nových LFA.
Severoamerické zastoupení automobilky Lexus pak na tuto zprávu a další zjišťování informací redaktory magazínu Autoblog reagovalo odhalením, že jen v USA zdejší prodejci disponují celkem dvanácti novými LFA.
Tyto automobily jsou majetkem prodejců a záleží tedy jen na nich, jestli je budou ochotní prodat nebo si je ponechají jako atraktivní poutače ve svých showroomech. V případě části těchto vozů se pak očekává, že mají být s veškerou péči autorizovaného servisu uloženy a nabírat na hodnotě pro prodej, který se může uskutečnit klidně až za deset nebo i více let, kdy budou představovat velmi přitažlivé youngtimery v té nejlepší kondici.
Lexus LFA je poháněn zážehovým vidlicovým desetiválcem typu 1LR-GUE, který ze zdvihového objemu 4805 cm3 poskytuje největší výkon 412 kW (560 k) při 8700 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v 6800 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé za 3,7 s a je schopné dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h.