Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba nejlepšího Lexusu historie skončila před pěti lety. Přesto lze pořídit úplně nové kusy!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Lexus vyrobil pro své zákazníky pouhých 500 supersportovních kupé LFA a nyní se ukazuje, že přes skutečně velký zájem z jejich strany se několik vozů neprodalo, resp. jejich vlastníky jsou oficiální prodejci značky Lexus.

Historie modelu Lexus LFA se začala psát již na přelomu dvacátého a jednadvacátého století. Veřejnosti se první koncept představil v lednu roku 2005 jako LF-A. Cesta k sériovému modelu zabrala dalších téměř pět let a během ní byl představen druhý koncept kupé LF-A a následně studie roadsteru.

Premiéra sériového LFA, z jehož označení zmizela pomlčka, se odehrála v říjnu roku 2009 na autosalonu v Tokiu. Produkce série pětiset exemplářů supersportovního kupé s výjimečným desetiválcem v přídi se rozeběhla v prosinci roku 2010 a byla ukončena o dva roky později.

Lexus LFA vyvolal mezi zákazníky obrovskou vlnu zájmu a celá produkce byla vyprodána. Magazín Autoblog ovšem nyní při sestavování zprávy o prodejích nových vozů na severoamerickém trhu odhalil zajímavou skutečnost.

V červenci letošního roku totiž prodejce značky Lexus prodal nový a k silničnímu provozu doposud neregistrovaný LFA. V loňském roce pak bylo podle dostupných informací prodáno celkem šest nových LFA.

Severoamerické zastoupení automobilky Lexus pak na tuto zprávu a další zjišťování informací redaktory magazínu Autoblog reagovalo odhalením, že jen v USA zdejší prodejci disponují celkem dvanácti novými LFA.

Tyto automobily jsou majetkem prodejců a záleží tedy jen na nich, jestli je budou ochotní prodat nebo si je ponechají jako atraktivní poutače ve svých showroomech. V případě části těchto vozů se pak očekává, že mají být s veškerou péči autorizovaného servisu uloženy a nabírat na hodnotě pro prodej, který se může uskutečnit klidně až za deset nebo i více let, kdy budou představovat velmi přitažlivé youngtimery v té nejlepší kondici.

Lexus LFA je poháněn zážehovým vidlicovým desetiválcem typu 1LR-GUE, který ze zdvihového objemu 4805 cm3 poskytuje největší výkon 412 kW (560 k) při 8700 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v 6800 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé za 3,7 s a je schopné dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2017 08:15
Re: Pokud to někdo koupil jako investici
Jedině že si blb tě.. ne neospravedlňuje >:-[]

Kylie má určitě podobnej názor jako Chris Harris = i já :-)

Tohle Ch.H. řek o 1 autě = zajímavý proč s tim lidi i ty maj takovej problém = že si až vymejšlej lžou vykrucujou = zajímavý žejo? ;-)

Vysvětlíš? :-)
7. 8. 2017 02:25
Re: Pokud to někdo koupil jako investici
Jedine to,ze si dievca ta ospravedlnuje,ze nerozumies autam.
To mamicka ekonomka ti poradila,ze do kazdeho textu mas pisat = aby to vyznelo doveryhodnejsie? >:D
Kylie ak ocumujes Harrisa tak potom vies,ze skoro kazdy sportak co soferoval vychvaluje takze nie je nic nove ,ze pochvalil aj superdrahy nezmysel od Japonec-nakonec.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2017 10:05
Re: Pokud to někdo koupil jako investici
[odkaz] [odkaz] [odkaz]

Zajímavá otázka je proč některý lidi kolem tohohle docela dost zajímavýho auta tak negativně šílí :-|

Odhadem 100% z nich nikdy v ničem podobnym nejelo a nikdy nepojede = a říct něco jako že Chris Harris autum nerozumí nebo o autech lže když LFA hodně ale fakt hodně pochválil = na to koule asi taky nemaj. Prostě záhada :-)
6. 8. 2017 09:14
Pokud to někdo koupil jako investici
tak se nechal dost napálit, kousky s malým nájezdem se prodávají za 270,000$, což je proti ceně nového auta 375,000$ docela slušná ztráta.
[odkaz]
Avatar - N6600
6. 8. 2017 00:17
Re: Velký zájem si představuju spíš jako Ford GT
Ale to platilo len pre US lokalitu. V Europe to slo rovno do osobneho vlastnictva.