Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výrobce motorek Harley-Davidson se ve čtvrtletí propadl do ztráty

ČTK ČTK 30. 7. 2020 • 06:56
45
8
Zobrazit náhledy (45)
Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson v letošním druhém čtvrtletí prodělal 92 milionů dolarů (přes dvě miliardy Kč) po zisku 196 milionů dolarů před rokem.

Oznámila to firma, která se potýká s negativními dopady šíření koronaviru.

V přepočtu na akcii firma prodělala 60 centů po zisku 1,23 dolaru před rokem. Výsledek tak zaostal za očekáváním analytiků, kteří podle průzkumu společnosti Refinitiv předpovídali zisk ve výši čtyř centů na akcii. Akcie podniku krátce po zahájení obchodování na newyorské burze ztrácely přes 11 procent, později však část ztrát smazaly.

Tržby společnosti se ve druhém čtvrtletí meziročně propadly o 47 procent na 865 milionů dolarů. Koronavirová krize prohloubila problémy podniku, jenž se již několik let potýká s klesajícím prodejem ve Spojených státech, které jsou jeho největším trhem. Tradiční zákazníci stárnou a firmě se nedaří přilákat dostatek nových mladých motorkářů.

Související články

Témata
30. 7. 2020 16:04
Motorka
Tak to ber jako výhodu. Tvůj syn asi nemá ani peníze (své) na to, aby si koupil motorku i kdyby nějakou vysněnou měl, ale Ty jo. Cestovní enduro je relativně nová kategorie, která je v hodná pro určitou úzkou skupinu motorkářů, stejně jako H-D. Mnohem větší výběr je v kategorii zábava, kde člověk může zkusit, jak dlouho přežije poté co si koupí okapotovanou střelu s litrovým a větším motorem nebo jak rychle si zlomí pár kostí poté co si začne hrát na motokrosového jezdce.
Avatar - palix
30. 7. 2020 15:16
Re: Bohužel
Keď si to tak vezmeme, taký normálny Harley je celkom nepohodlná, ťažká motorka... Nejaké cestovné enduro je v tomto smere ďaleko lepšie - či už "Nemec" (BMW), alebo "Japonec" - všetko bude funkčne úplne inde ako Harley. H-D je skôr o image, ako o nejakej extra jazde. A možno to je to osobných preferenciach - ja som na cestovné endura a motorky ako H-D nepovažujem za nejako extra pohodlné, keď vidím, ako sa na tom sedí. Asi musím nejaký H-D vyskúšať :-)
Avatar - palix
30. 7. 2020 15:10
Re: Bohužel
Keď už kupuje človek Harley-a, tak preto, že je to kultová motorka. Patrí k tomu štandardný H-D motor s výrazným zvukom... Načo by som si kupoval elektro-Harley? TO je taký "mačko-pes" :).
Minule som kdesi videl upútavku na novú cestu Ewana McGregora na elektro Harley... Problémov s nabíjaním mali celkom dosť. Vlastne taká motorka je viacmenej dosť nanič - zabíja ducha H-D..
Keby elektro motorky vyrábala Tesla - išli by na dračku.

Problém motoriek je skôr nová generácia, ktorých nezaujíma nič iné ako playstation, mobily... Motorky sú niekde úplne v pozadí. Vlastne je to aj dobré. Veľa mladých ľudí poriadne nevie jazdiť ani bicyklom, tak sa aspoň neopozabíjajú. Keď tak pozriem na môjho 13 ročného syna, som úplne šťastný, že o motorky nemá najmenší záujem a nikdy nebude žiadnu vlastniť :-) . Naopak môj záujem je obrovský :-! .
30. 7. 2020 12:14
Re: Bohužel
Potíž není v tom, kdo jejich motorky kupoval, ale kdo je kupuje nebo kupovat bude. Jejich klasická klientela stárne a nová zase tak moc nepřibývá. Snažili se rozšířit řady zájemců výrobou levnějších strojů v Indii, ale to už zase není H-D a kvalita je horší než u "rejže". Cena klasických modelů je sice vcelku (vcelku hodně) vysoká, ale spíš jde zase o změnu celkového trendu. Spousta lidí kupuje za podobné peníze GéEsa nebo jiná velká cendura. V Evropě měl H-D loni propad 7,5%, skoro všechny ostatní značky rostly (BMW o 13,4%). Velké cenduro Pan American ještě pořád není v Evropě na trhu, místo toho utápí výrobce těžké prachy v elektrokravinách.
30. 7. 2020 12:07
kdo?
Ty rozhodne ne :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku