Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vyrobeno již 40 miliónů vozů Peugeot

Miloslav Fišer
Diskuze (1)
27. ledna 2003 byl vyroben vůz značky Peugeot s pořadovým číslem 40.000.000!

27. ledna 2003 byl vyroben vůz značky Peugeot s pořadovým číslem 40 000 000. Od zahájení výroby Peugeotů v roce 1889, kdy bylo zpočátku vyrobeno několik automobilů této značky ročně, vzrostla jejich výroba až na více než 8 600 vozů denně.

V roce 2002 bylo prodáno téměř dva milióny vozů Peugeot, z nichž více než čtvrtina byla prodána na trzích mimo západní Evropu. Značka Peugeot má k dispozici na celém světě 26 dceřiných společností a 119 samostatných importérů, což představuje přes 10 000 prodejních míst. Automobily se lvem ve znaku se dnes vyrábějí ve 24 závodech po celém světě. Již v blízké budoucnosti k nim přibude i závod na výrobu malých vozů u Kolína a podle posledních informací se chystá stavba závodu na montáž vozů Peugeot také na Slovensku.



Důležité mezníky značky Peugeot:

  • V letech 1889 až 1900 vyrobeno prvních 1 000 vozů v závodech Valentigney, Lille (severní Francie), Audincourt a Beaulieu (východní Francie).

  • Stotisící Peugeot sjíždí z výrobní linky počátkem roku 1925 v továrně Sochaux.

  • V roce 1929 byl představen model 201, u něhož se poprvé objevuje označení třímístným číslem, které se používá až do současnosti.

  • V roce 1934 následovalo přestavení modelů 401 Eclipse (kabriolet se střechou skládanou do zavazadlového prostoru), na který navazují současné 206 CC a v blízké budoucnosti i 307 CC s obdobnou koncepcí skládací střechy.

  • Peugeot s pořadovým číslem 1 000 000 byl vyroben v roce 1952. V tomto roce je uveden na trh i model 203, kterého nakonec bylo prodáno téměř 700 000 kusů a představoval první velkosériový vůz značky.

  • Dvoumilióntý vůz značky byl vyroben v roce 1959. Jubilejním vozem byl tehdejší model 403, kterého bylo vyrobeno přes jeden milión. Model 403 byl prvním sériově vyráběným automobilem na světě s ventilátorem chladiče s automatickým spouštěním v závislosti na teplotě chladicí kapaliny.

  • Model 204 byl představen v roce 1965. Jednalo se o první model značky s předním pohonem, čtyřmi nezávislými poloosami, kotoučovými předními brzdami a motorem z lehké slitiny s vačkovým hřídelem v hlavě válců.

  • V roce 1968 představil Peugeot v předpremiéře na pařížském autosalónu luxusní sedan 504. Tohoto Auta roku 1969 bylo nakonec vyrobeno přes 3,6 miliónu kusů v provedeních sedan, kombi, kupé a kabriolet.

  • Rok 1975 znamenal uvedení modelu 604, prvního evropského vozu s přeplňovaným vznětovým motorem (turbodiesel).

  • Desetimilióntý Peugeot spatřil světlo světa začátkem roku 1976, v tomto roce byl vyroben milióntý vznětový motor značky Peugeot.

  • Jeden z nejúspěšnějším modelů značky, kterým se stala populární "dvěstěpětka", se objevil v roce 1983. Celkově bylo vyrobeno přes 5 miliónů vozů tohoto modelu. Jeho sportovní verze T16 vyhrála v letech 1985 a 1986 světový šampionát v rallye.

  • Rok 1987 znamenal pro značku Peugeot představení modelu 405, který se stal Autem roku 1988. V tomto roce byl vyroben Peugeot s pořadovým číslem 20 000 000.

  • Rok 1990 je rokem oslav sta let výroby automobilů Peugeot. Peugeot 405 T16 získává čtvrté vítězství v řadě na rallye Paříž-Dakar. Z výrobních linek sjíždí z Peugeot 405 s pořadovým číslem 1 000 000 a Peugeot 205 s pořadovým číslem 3 500 000.

  • V listopadu 1995 je představen model 406, který představuje spojení moderních automobilových trendů této doby.

  • O rok později byl vyroben třicetimilióntý Peugeot, současně byl vyroben první Partner.

  • Na ženevském salónu 1998 odhaluje Peugeot prototyp budoucího úspěšného modelu 206.

  • V období 1997-2002 vzrostl objem prodeje vozů Peugeot o 62 procent. Modelu 206 bylo v tomto období vyrobeno přes tři milióny, z toho téměř 200 000 ve verzi kupé-kabriolet, a stal se nejprodávanějším evropským autem v letech 2001 a 2002.

Miloslav Fišer
Diskuze (1)