Vývoj Opelu nekončí. V Rüsselsheimu pracují na nových motorech pro celé PSA
Když se Opel loni stal definitivně součástí Skupiny PSA, vládla v domovském Rüsselsheimu obava, že nový vlastník utlumí tamější vývojové oddělení a veškeré přípravy nových modelů a techniky postupně přesune do Francie. Po pár měsících pod PSA však tyto obavy vymizely, Opel sice v některých modelech využívá francouzské komponenty, vývojové oddělení v Rüsselsheimu ale pokračuje. A navíc mu vedení Skupiny PSA dalo důležitý úkol.
Technické centrum Opelu dostalo na starosti vývoj nové generace benzinových čtyřválců pro celou Skupinu PSA. Na trhu se nové agregáty objeví v roce 2022, přičemž určeny mají být nejen pro evropský a čínský trh, kde už dnes PSA působí, ale také pro ten severoamerický, kam se chystá vrátit.
Nová generace agregátů se má objevit v modelech všech značek PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel), přičemž půjde o druhou rodinu doplňující dnešní tříválce PureTech, oceněné naposledy anketou Motor roku. V duchu doby budou přizpůsobeny i spolupráci s elektromotorem, aby mohly být nasazeny v modelech s hybridním pohonem.
Základem nové rodiny motorů bude dnešní celohliníková šestnáctistovka PureTech z francouzské dílny. Čtyřválce budou přizpůsobeny teprve připravovaným emisním normám. Pro zvýšení účinnosti a tedy snížení spotřeby paliva využijí nejmodernější techniku, konkrétně budou přeplňované turbodmychadlem a vyzbrojené přímým vstřikováním nebo proměnným časováním ventilů.
„Rüsselsheim měl ještě v době General Motors globální zodpovědnost za vývoj motorů. Díky vývoji nové generace čtyřválcových zážehových motorů můžeme využít jednu z našich klíčových schopností. Úsporné přímé vstřikování v kombinaci s hybridní technikou upevní silnou pozici Skupiny PSA při snižování emisí oxidu uhličitého,“ výkonný ředitel inženýrství v Opelu Christian Müller.
Pro vývojové oddělení Opelu v Rüsselsheimu je to tak další důležitá zakázka, která zajišťuje jeho přežití i v následujících letech. Inženýři německého centra jsou rovněž zodpovědní za vývoj lehkých užitkových vozidel pro celou Skupinu PSA včetně nové platformy pro ně. Vedle toho mají v kompetenci vývoj sedadel, manuálních převodovek nebo alternativní paliva. A díky zkušenostem s prací pro GM pomůžou také s přizpůsobením vozů PSA pro severoamerický trh, kam se chce koncern po mnoha letech vrátit.