Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývoj Porsche 918 Spyder spěje do finále (nové foto)

David Bureš
Diskuze (8)
Prototyp nového stuttgartského hybridního supersportu už jezdí s karoserií.

Vývoj Porsche 918 Spyder dospěl do další fáze. Zatímco ještě v březnu byl prototyp tohoto sueprsportu testován „nahý,“ bez karoserie, nyní už karoserií disponuje. Oproti studii z roku 2010 tu jsou některé designové změny.

Zásadní změny jsou především na zádi auta. Konstruktéři přesunuli koncovky výfuku z boku auta na vrch zádě, výfukové potrubí tak bude umístěno přímo za hlavami posádky. Podle Porsche by se při použití předchozího řešení přehřívaly akumulátory. Na zádi se dále objevil výrazný přítlačný spoiler.

Použité barevné schéma na autě z přiložených fotografií má odkazovat na závodní Porsche 917.

Supersportovní plug-in hybrid používá uprostřed uložený 4,6litrový vidlicový osmiválec o výkonu vyšším než 419 kW (570 k) a dva elektromotory umístěné u přední a zadní nápravy. Ten vpředu má výkon asi 80 kW, ten vzadu, uložený mezi spalovacím motorem a převodovkou, pak zhruba 90 kW. Celkový výkon této soustavy má být vyšší než 566 kW (770 k).

Točivý moment vzadu uloženého elektromotoru a benzinového osmiválce je na zadní kola přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK. Vpředu umístěný elektromotor používá jednostupňovou převodovku, spojka zajistí odpojení této jednotky ve vyšších rychlostech, aby se zabránilo jeho přetočení. Hnací síla je na každé nápravě regulována nezávisle.

Konstruktéři během vývoje nyní kladou důraz na to, aby tyto prvky spolu sofistikovaně spolupracovaly. Wolfgang Hatz, člen výkonné rady pro výzkum a vývoj, o motorech tvrdí, že jsou v tomto autě kritickým komponentem. „Vložili jsme do nich veškeré naše znalosti a schopnosti inovace,“ říká Hatz.

Hmotnost dvou elektromotorů se Porsche bude snažit vykompenzovat použitím těch nejlehčích materiálů. Karoserie bude například vyrobena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Sériová výroba tohoto supersportu bude zahájena 18. září 2013, vzniknout má pouze omezená série 918 aut.

První vozy mají být zákazníkům předány v listopadu 2013, za 918 Spyder zájemci zaplatí 645.000 eur bez daně, což je při současném kurzu asi 16,4 milionů korun.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - PlugIN
16. 5. 2012 21:57
krása
je to nádherné auto :-) nesmírně rychlé, výkonné, inovativní, .... a to zrychlení ... >:D Skvělá práce Porsche ! Radost vidět toto v dnešním světě.
Avatar - Astene
16. 5. 2012 20:21
Re: Nemaskovaný prototyp?
To jsem pochopil. Nepochopil jsem, jestli je tohle víceméně finální design a proč ho vytahují takhle brzy...
Avatar - delphino
16. 5. 2012 20:16
Re: Taky...
nemít klávesku NTB dál, tak jsem si z té fotky ukáp slinu do noťasu...
Avatar - delphino
16. 5. 2012 20:15
Re: Nemaskovaný prototyp?
no je to narážka na to, že 918 byla k vidění, ale neměla na sobě panely karoserie, takže byli vidět vnitřnosti >:D
Avatar - Astene
16. 5. 2012 19:33
Nemaskovaný prototyp?
Co to znamená, že už jezdí s karoserií? Má takhle i řekněme z 90% vypadat? Dá se to potom brát jako oficiální představení produkčního designu Porsche 918? Nebo to přijde až někde na autosalonu za rok, kde bude vypadat z velké části jinak? Nějak to ukazování nezamaskovaného prototypu nechápu...