Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácný kabriolet Dodge Challenger SRT Demon 170 má přes 1000 koní

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

V Americe se objevila vzácná přestavba extrémně výkonného posledního Challengeru na kabriolet. Dokonce ji schválila i sama automobilka.

Konec osmiválcových Dodge obrečeli snad všichni milovníci silných amerik. Vůbec posledním Challengerem a vrcholem evoluce se loni na jaře stala nejvýkonnější verze SRT Demon 170, kterou se automobilka rozloučila s moderní legendou v opravdu velkém stylu. Dodge Challenger SRT Demon 170 je nejsilnějším produkčním muscle carem všech dob, a dokonce i americkou dragsterovou asociaci NHRA zaskočil svou rychlostí.

Přední americká organizace pro populární závody na čtvrt míle tehdy upozornila automobilku na skutečnost, že Challenger SRT Demon 170 zvládá sprint na zhruba 402 metrů za méně než 9 sekund bez bezpečnostního rámu a brzdného padáku. S vrcholným Demonem se totiž můžete přenést do zlatých časů amerických muscle cars, kdy jste ze showroomu prodejce mohli vyrazit rovnou na dragstrip.

Závěrečný Dodge Challenger SRT Demon 170 se vyrobil v pouhých 3300 kusech a standardně se vyráběl pouze jako dvoudveřové kupé, stejně jako všechny slabší varianty nejmodernějšího modelu. Teď se však na světě objevila jedna z unikátních přestaveb, díky nimž si v něm můžete dopřát i vítr ve vlasech. A dokonce má posvěcení i samotnou detroitskou automobilkou.

Video se připravuje ...

Dodge uzavřel spolupráci na malé sérii kabrioletů z floridskými specialisty z Drop Top Customs a tento konkrétní SRT Demon 170 nahoře bez zakládá z kusu se sériovým číslem 1100. Původní střechu nahradila nová elektricky ovládaná látková stahovací střecha, a aby se při přestavbě zachovala přijatelná tuhost karoserie, nově se v jedinečném Demonu objevují dodatečné hliníkové výztuhy.

Drop Top Customs si za přestavbu naúčtovali přibližně 550 tisíc korun a tento konkrétní kousek se nedávno prodal za desetinásobek – zhruba 5,5 milionu korun. Je to jeden ze zatím nejdražších prodaných Demonů vůbec a lze jej považovat za nové auto. Zatím totiž najel je necelých 50 kilometrů.

A standardně má i extrémně výkonný vidlicový osmiválec s kompresorem. S běžným palivem E10 má SRT Demon 170 výkon 671 kW (912 koní) a točivý moment 1098 newtonmetrů, pokud ale palubní elektronika vyhodnotí, že je ve směsi více než 65 procent etanolu, na zadní kola jde 764 kW (1039 koní) a 1281 newtonmetrů.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme