Vzácný Land Rover Defender V8 připomíná staré dobré časy. Teď může být váš
Zatímco většinu klasických defenderů poháněly dieselové motory, varianty s motorem V8 byly ojedinělé. Teď je jeden pick-up s osmiválcem na prodej.
Land Rover Defender 110 Pick-Up mezi ostatními modely vyniká zejména díky svému originálnímu vidlicovému osmiválci, který dostal již v továrně. Nyní je jeden z těchto klenotů nabízen v online aukci společnosti Bonhams, takže si můžete přihodit i vy. Zajímavostí je, že vůz původně zamířil do Spojených arabských emirátů.
S nájezdem necelých 50.000 kilometrů (přibližně 31.000 mil) se tenhle konkrétní levostranný exemplář v klasickém zeleném laku s černým a zeleným interiérem nakonec dostal do Francie. O přenos výkonu na všechna kola se stará pětistupňový manuál s redukcí.
Tyto varianty, včetně tohoto modelu z roku 1991, nebyly tak běžné jako jejich sourozenci s klasickou karoserií. Dostupné byly ve třech variantách (90, 110 a 130), které se lišily délkou rozvoru.
Motor Rover V8, jehož základem se stal agregát Buick V8 o objemu 215 kubických palců (3,5 litru), si získal popularitu díky svým kompaktním rozměrům a lehké hliníkové konstrukci. Rover jej montoval do různých vozů, včetně například Roverů P6 a SD1. V případě defenderu se většího nasazení dočkal u vozů určených pro severoamerický trh.
Kořeny modelu Land Rover Defender sahají až k ikonickému modelu Land Rover Series I, představenému v roce 1948, který čerpal inspiraci z Jeepu Willys, jenž si vysloužil ostruhy během druhé světové války.
Během své existence Land Rover Defender nabízel řadu motorů, počínaje čtyřválcovými benzinovými a dieselovými motory. Postupně přidal výkonnější agregáty, jako právě zážehový vidlicový osmiválec, dieselové motory 200Tdi a 300Tdi, Td5 a Ford Duratorq.
Varianta Defender 110 Pick-Up se středně dlouhým rozvorem a otevřeným zadním nákladním prostorem se stala oblíbenou pro komerční i zemědělské využití. Nabízela robustní a zároveň praktický design, který bez problémů spojil užitečnost s vynikající průchodností terénem.
Změna označení na Defender proběhla v roce 1990, současně s představením modelů Defender 90 a Defender 110. Název přetrval až do ukončení výroby modelové řady v roce 2016, kterou nahradil nový model s konstrukcí odvozenou od luxusních range roverů.
Přesto divize Land Rover Classic i nadále vyrábí původního defendera v exkluzivních edicích za adekvátně vysoké ceny. Aktuálně zrovna pracuje na 30kusové sérii Defender Works V8 Islay Edition s pětilitrovým motorem a osmistupňovým automatem od ZF, přičemž cena začíná v přepočtu na téměř 7 milionech korun!