Vzpomínáme na MG TA a MG TD: Britský recept, jak přežít válku
Vypadá to jako scéna z natáčení britského detektivního filmu z roku 1936. Pozornějším ale neunikne, že komparzisté nejsou zcela autentičtí. Sice se tváří, že pocházejí ze stejného období, ale ve skutečnosti je dělí dvě generace a jedenáct let. Zato kulisy jsou pochmurné stejně jako doba, do které přišlo první MG TA.
William Morris byl bezesporu štědrým mecenášem, ovšem v podnikatelském světě se netajil svérázným charakterem. Vedle aktivit spojených s akciovou společností Morris Motors vedl pod svou taktovkou značky Wolseley, Riley i MG a k tomu ještě přidal výrobce karburátorů SU. To je také důvod, proč Morris Motors nevyráběl sportovní auta.
Svět sportovních vozů Williama Morrise lákal, ale do jisté míry zapříčinil i jeho problémy, vzhledem k nákladnému vývoji. V roce 1935 padlo rozhodnutí MG spolu s dalšími značkami prodat a přidružit je pod křídla Morris Motors, čímž přišly o gigantem tolerovanou nezávislost.
Nové vedení chtělo MG co nejdříve dostat do zisku, a tak šetřilo, kde se dalo. Zrušilo závodní program i vývojové středisko, protože veškeré práce se přesunuly do Cowley. To znamenalo i konec motorů Wolseley. Nová filozofie upřednostňovala maximální sdílení dílů mezi modely. Na druhou stranu si vedení uvědomovalo potřebu kompaktního sportovního vozu. Tak vznikla nová série T.
Kontroverzní přechod
Ačkoliv designově i základem navazuje MG TA na předchůdce PB, prodloužení o 203 mm přináší výrazně více místa v interiéru. Dvojici hlavních nosníků spojuje čtveřice příčných výztuží. Jejich přítomnost a přesné rozmístění jsou extrémně důležité, protože motor se šasi spojují pryžové úchyty. V této sekci je tuhost ve srovnání s PB ještě menší.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!