Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil MG s logem škodovky? Možnost tady je!

MG Windsor
MG Windsor
MG Cyber GTS Concept
MG Cyber GTS Concept
28 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (57)

Škoda považuje Indii za jeden z nejdůležitějších trhů pro své vozy do budoucna a vede celé tamní snažení koncernu Volkswagen. Teď je potřeba uvést nové elektromobily a možná to povede k velmi zajímavé situaci pro českou značku. 

Lepení zavedených západních značek na čínská auta je už v některých částech světa docela normální záležitost. V Jižní Americe nebo na Blízkém východě to rád dělá General Motors, Peugeot prodává přeznačkovaný pick-up Kaicene F70 třeba i na Ukrajině a k nám brzy přijede Mazda 6e, která má základ v čínském Changanu.

Pro našince je ale zajímavá situace, do které se možná dostane škodovka v Indii. Tamní pobočka Skoda Auto VW India, která má na starost výrobu aut pro Indii a kterou vede právě škodovka, totiž hledá partnera pro vývoj elektromobilů. I v Indii jejich obliba roste, ale vzhledem k relativní chudobě tamního obyvatelstva je samozřejmě zájem o výrazně levnější zboží, než co Škoda a Volkswagen nabízejí v Evropě.

Především ale vozy koncernu musí začít splňovat nové flotilové průměry CAFE III, které začnou platit v roce 2028. Podle těch musí být průměrné emise všech modelů jedné značky nižší než 91,7 g CO2/km. Přísnější CAFE IV, které začne platit od roku 2032, limit sníží na 70 gramů.

Takže se na uvedení levných elektromobilů spěchá, není jisté, jestli se stihne vlastní vývoj, a proto pravděpodobně chce škodovka založit společný podnik s nějakým zavedeným výrobcem v Indii. Vyjednávalo se s Mahindrou, která už dnes využívá techniku z vozů koncernu Volkswagen pro své elektromobily na vlastní platformě INGLO. Jenže to vypadá, že Mahindra zájem nemá, a tak se hledá partner jiný.

Kromě další indické automobilky Tata je kandidátem také firma nazvaná JSW MG Motor, což je společný podnik vyrábějící vozy MG pro indický trh. Ty jsou v zemi velmi úspěšné a například MG Windsor bylo poslední měsíce nejprodávanějším elektromobilem v zemi. Právě JSW MG potvrdilo, že probíhají jednání se zahraničním partnerem, Tata místním novinářům nic nepřiznala. Značka Tata v zemi prodává už pět elektrických vozů, s cenami začínajícími v přepočtu na 220.000 Kč.

Podle indických zdrojů by se první elektromobily vzniklé z nového partnerství mohly omezit na využití existujícího základu Taty nebo MG, na kterém si Škoda a Volkswagen vymodelují vlastní karoserii. Na pouhé přeznačkování existujícího vozu by snad dojít nemělo. I s tím má tedy Volkswagen z dřívějška bohaté zkušenosti, poslední dekády ale podobné auto nikde neuvedl.

Video placeholder
Tata Tiago.ev (2022): Oficiální představení • Zdroj: Tata Motors

Manažer Skoda Auto VW India už loni uvedl, že firma plánuje produkci levného elektromobilu. Tehdejší mluvčí Škody Pavel Jína k tomu řekl: „V současné době nemáme žádné konkrétní plány na uvedení menšího a dostupnějšího elektromobilu pro Indii. Neustále hledáme nové příležitosti, jak naše modely nabídnout zákazníkům po celém světě. Je však důležité poznamenat, že v současné době neexistují žádné plány na export menších dostupných elektromobilů koncernu Volkswagen do Indie.“

Firma už každopádně začala vývoj vlastní levnější platformy, která bude mít základ v čínské platformě Volkswagenu nazvané CMP (China Main Platform). Na levnější IMP (India Main Platform) mají vzniknout minimálně čtyři nové elektromobily, dva pro Škodu a dva pro Volkswagen. U těchto aut se počítá i s vývozem na další, pravděpodobně rozvojové trhy.

Nejde mimochodem o jedinou potenciální spolupráci koncernu Volkswagen s MG. V Číně má německá automobilka společný podnik právě se státním koncernem SAIC, pod který MG patří, a vznikají v něm i škodovky pro tamní trh. Do budoucna se plánuje využití techniky SAIC pro chystané elektrické modely koncernu Volkswagen, pravděpodobně také pouze pro Čínu.

Vstoupit do diskuze (57)