Wildcat Defender: Britská terénní ikona s motorem z Corvetty
Britská firma Wildcat Automotive staví speciály na základě Land Roveru Defender. Převzala výrobu závodních strojů s motory V8 od Bowleru a kromě toho dokáže vytunit i sériová auta. Jak? Úplně jednoduše Do Defenderu zamontuje motor z Corvetty...
Dlouhatánské označení Wildcat Defender LS3 V8 110 XS SW je snadno rozluštitelné. Tak předně se jedná o uzavřený „station“ s nejdelším rozvorem 110 palců (2794 mm) a jeho srdcem je vidlicový osmiválec LS3 ze slavného amerického sporťáku. Zámořský buchar objemu 6,2 l dává 321 kW a více než 540 N.m ve 4700 otáčkách. Wildcat používá kompletní pohonné jednotky včetně šestistupňové samočinné převodovky GM 6L80. Není problém ale agregát dále vyladit až přes 410 kW. Stačí mít jen nějaké ty libry navíc. Pokud jich je méně, může si zájemce třeba objednat jen automatický šestikvalit od Fordu k základnímu dieselu.
Zvenčí přitom hnědé auto na firemních fotkách vypadá takřka sériově. Má širší blatníky a další úpravy včetně do nárazníku integrovaných výfuků, ale z dálky je skoro nepoznáte. Interiér jsou schopni Britové přečalounit luxusní kůží a dovnitř umístit čtveřici takřka závodních sedaček. Ovladače a veškeré budíky se ale nezměnily, všechny funkce jsou s novým motorem sladěny perfektně, veškerou nutnou elektroniku programátoři u Wildcatu předělávají. Propagační video v typicky anglickém počasí (je pěkně mokro) je sice, pravda, trochu amatérské, zprostředkovává však hlavně nádherný zvuk osmiválce. Ten vám nafťák opravdu nenabídne!
Mimo Británii poladěné Defendery neseženete, takže budou mít volant vpravo. Což může představovat problém s českými úředníky, kteří si nevšimli, že auto s pravostranným řízením už lze přihlásit v celé Evropské unii.