Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Xenatec Maybach 57 S Cruiserio Coupé: Neoficiální premiéra

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Společnosti Xenatec Group GmbH & Co. KG a Auto Kingdom nedávno odhalily první vůz z limitované série luxusních Cruiserio Coupé.

Plány na výrobu stokusové série luxusních kupé na základě limuzíny Maybach zveřejnila společnost Xenatec Group GmbH & Co. KG již na jaře roku 2010. Nedávno byl odhalen přímo v sídle společnosti Daimler AG ve Stuttgartu první kompletní vůz připravený pro budoucího majitele a oznámena spolupráce se společností Auto Kingdom ze Saudské Arábie.

Společnost Auto Kingdom se zaměřuje na luxusní a zakázkové automobily, ale v její nabídce jsou i ambulance, karavany, jachty nebo kuriozity jako batmobil. Tato firma hodlá do výroby luxusních kupé na základě limuzín značky Maybach investovat 70 milionů Euro. V průběhu následujících tří let má být vyrobena série 100 vozů. Podle Auto Kingdom současná poptávka kryje produkci na 9 až 12 měsíců.

Design kupé má na svědomí Fredrik Burchhardt. Tento designér navrhl i Maybach Exelero, který sloužil k propagaci a testování pneumatik značky Fulda. Při přestavbě čtyřdveřové limuzíny na Xenatec Maybach 57 S Coupé zůstal zachován rozvor náprav 3390 mm i celková délka 5728 mm. Došlo však na snížení střechy, větší sklon A i C sloupků a samozřejmě posunutí B sloupku, který je ve srovnání se svou původní pozicí o 200 mm více vzadu.

Na úpravy skeletu navazuje použití delších dveří a nových předních i zadních blatníků, které celý vůz rozšiřují. Kupé je odlišeno od limuzín i designem předního a zadního nárazníku. Nový design mají i 20palcová kola, která mohou na přání nahradit kola 21palcová.

K pohonu slouží dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru z dílen AMG. Ten disponuje výkonem 612 koní (450 kW) dostupným od 4800 do 5100 min-1 a točivým momentem 1000 Nm od 2000 do 4000 min-1. Dvoudveřový Maybach zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,0 s. Maximální rychlost je omezena na 275 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je 16,4 litru benzinu na 100 km.

Zájemci o jedno ze stovky dvoudveřových kupé budou mít možnost objednat vůz dokončený podle svých představ, Xenatec jim nabídne široké možnosti individualizace. Vedle palety exkluzivních dvoubarevných laků karoserie, různých druhů koženého čalounění interiéru, bude možné si vybrat mezi pevnou a panoramatickou střechou. Sportovně ladění zákazníci budou moci vybírat z paketů s označením Evo a Sport.

Cena dvoudveřového Maybachu, jehož vývoj probíhal v úzké spolupráci s koncernem Daimler, je stanovena na 675.000 Euro (zhruba 17.000.000,- Kč) bez daní a souvisejících poplatků.

Na kupé se bude vztahovat plná tovární záruka v délce 4 let, kterou bude možné uplatnit u všech autorizovaných servisů Maybach. Zájemce o první ze stovky kupé si ovšem musí připravit 715.000 Euro (okolo 18.020.000,- Kč).

Xenatec Group GmbH & Co. KG se věnuje různým karosářským přestavbám vozů prémiových značek. Svým zákazníkům nabízí výrobu prodloužených limuzín, zvyšování nebo snižování střech, přestavbu čtyřdveřových vozů na dvoudveřové nebo naopak a řadu dalších možností jak zcela změnit vzhled vozu.

Mezi projekty této společnosti patří například pick-up z Porsche Cayenne, čtyřdveřové Porsche 911, dvoudveřový kabriolet ze sedanu Chrysler 300C nebo Mercedesu CLS, u kterého nabízí i přestavbu na stylové kombi. Zákazníci této firmy si mohou vymyslet téměř jakoukoliv karosářskou úpravu svého vozu a bude jim vyhověno.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - R32
3. 1. 2011 20:29
Re: uplne neprakticke auto
Myslím, že by si hádam mal obmedziť HappyMeal v Meekáči, :-) kecáš dve na tri, sakra, porovnávaš neporovnateľné a ešte aj odsudzuješ ľudé čo si to kupujú len preto že práve ty sa vozíš (alebo túžiš sa voziť?) v Pande? Ten Maybach má vyšší top speed na jedničku a kruťák hádam 10 krát vyšší tak mi vysvetli ako by mohol zavadzať Pande? >:-[] Načo sa robia na svete všetky tie exkluzívne drahé veci ako hodinky, šperky, kabelky, oblečenie... Je to snobské ale prečo nie.
3. 1. 2011 14:41
Re: uplne neprakticke auto
No, ono se jich na okreskach nebudou prohanet tisice, ze jo. navic, panda by mohla mit vyhodu max ve vraceckach a tech neni na kazdym kilometru 10..
Je to auto pro bohaty. Nevim, proti cemu jsi zaujatej. Nejakej sejk si ho koupi a strci do garaze. Brecis tu nad spatnym hrobem, o prakticnosti tohle auto neni.
Avatar - gld
3. 1. 2011 00:22
Re: uplne neprakticke auto
A? Aj také autá sú, či už ťa to rozčuľuje..ale za seba vravím, že keď už blbôstka pre nechutne bohatých, tak radšej kupé od maybachu ako SUV od de tomasa ;-)
Avatar - 3_diamanty
2. 1. 2011 21:05
Re: uplne neprakticke auto
ano mas pravdu, cielova skupina tohto auta su 60 rocni ropni magnati ktori sa budu pohybovat len po dialniciach , raz dva krat s tym zajdu na nejaky zraz sejkov a inak to bude v garazi. Mozno raz za zivot skoci niekde do mesta aj to zaparkuje na krajnici pri pumpe aby nezavadzal a nepoburoval verejnost.

Dizajn je presne taky asi atraktivny ako cielova skupina >:-[] no nekup to
Avatar - 3_diamanty
2. 1. 2011 20:59
Re: uplne neprakticke auto
ano aby som ho predal a kupil si AUTO a nie tu pojazdnu archaicku obludu