Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Xenatec Maybach 57 S Cruiserio Coupé: V Ženevě ano, ale na výstavišti ne

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 2. 2011 • 00:31
27
1
Zobrazit náhledy (27)
Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach Maybach
Mluví se o něm už delší dobu, ale veřejnost jej v sériové podobě uvidí až v Ženevě. Řeč je o novém vládci luxusních dvoudveřových kupé

Od 1. do 6. března bude v Ženevě vystaven Xenatec Maybach 57 S Cruiserio Coupé. Návštěvníci 81. mezinárodního autosalonu v Ženevě jej ovšem v areálu výstaviště budou hledat marně, protože společnost jej vystaví ve speciálně pro tuto příležitost postaveném pavilonu v zahradách hotelu La Réserve na břehu Ženevského jezera.

Vystavený vůz se může pochlubit exkluzivní matnou povrchovou úpravou karoserie. V několika vrstvách ručně nanášený lak v odstínu mosazi je kombinován se stříbrnou. Interiér nabídne čalounění buvolí kůží v kombinaci s kůží Nappa v tmavě hnědé barvě. Na podlahy je použita Alcantara. Kompletně celé čalounění interiéru je samozřejmě zpracováno ručně.

Kupé připravené pro klienta v Ženevě doplní dva modely v měřítku 1:4. První z nich je v kombinaci tmavě modré s béžovou a karoserie druhého je v černém a červeném laku. Obě dvě barevná provedení byla oblíbená u nejluxusnějších automobilů třicátých let.

Plány na výrobu stokusové série luxusních kupé na základě limuzíny Maybach zveřejnila společnost Xenatec Group GmbH & Co. KG již na jaře roku 2010. Koncem loňského roku byl odhalen přímo v sídle společnosti Daimler AG ve Stuttgartu první kompletní vůz připravený pro budoucího majitele a oznámena spolupráce se společnosti Auto Kingdom ze Saudské Arábie.

Design kupé má na svědomí Fredrik Burchhardt. Tento designér navrhl i Maybach Exelero, který sloužil k propagaci a testování pneumatik značky Fulda.

Při přestavbě čtyřdveřové limuzíny na Xenatec Maybach 57 S Coupé zůstává zachován rozvor náprav 3390 mm i celková délka 5728 mm. Dochází však na snížení střechy, větší sklon A i C sloupků a samozřejmě posunutí B sloupku, který je ve srovnání se svou původní pozicí o 200 mm více vzadu.

K pohonu slouží dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru z dílen AMG. Ten disponuje výkonem 450 kW (612 k) dostupným od 4800 do 5100 min-1 a točivým momentem 1000 Nm od 2000 do 4000 min-1.

Dvoudveřový Maybach zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,0 s. Maximální rychlost je omezena na 275 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je 16,4 litru benzinu na 100 km.

Xenatec Maybach 57 S Cruiserio Coupé: Neoficiální premiéra

Témata
28. 2. 2011 09:24
Za ty penize
Ja vam nevim. Kdykoliv slysim slovo Maybach, mam s nim spojene vyrazy "velikost" a "luxus". Nic vic, nic min. Za tak velike penize, ktere po svym zakaznikovi Maybach chce, bych ale cekal ponekud zajimavejsi design. Je to jako kdybych koukal na kuzi, klimatizaci a vyhrivanyma sedackama vybavenou stodvacitku. Proste nuda.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku