Yamaha představuje další auto! Nekonvenční pick-up připomíná McLaren F1
Japonská značka Yamaha se proslavila hlavně svými motocykly nebo lodními agregáty, v posledních letech ale stále častěji koketuje s myšlenkou svého automobilu. Před dvěma lety představila koncepty miniauta (Motiv.e) a malého sporťáku (Sports Ride), letos zkouší nalákat na pick-up s atypickým designem.
Koncept pojmenovaný Yamaha Cross Hub je netradiční už na první pohled, a to jak zvenku, tak zevnitř. Atypicky pojatá příď moc krásy nepobrala, rozhodně je ale originální, s jiným autem si koncept rozhodně nespletete.
Yamaha tvrdí, že autíčko bylo navrženo hlavně jako „lifestylové,“ řidiči si jej podle slov firmy mají užívat jak ve městě, tak mimo něj. Právě kvůli užití v městských ulicích si zachoval vcelku kompaktní rozměry, tedy podle slov Yamahy „tu správnou velikost.“ Autíčko tak hravě zvládne manévrování po městě, zároveň se ale dokáže vydat i mimo zpevněné cesty a při tom všem odveze čtyři dospělé osoby a k tomu i dvě motorky na korbě.
Při snaze o co nejlepší obestavění prostoru inženýři přišli s netradičním interiérem, který zaujme svým čtyřmístným uspořádáním. Cross Hub totiž nemá dvě a dvě sedačky, v jeho případě jsou sedadla umístěna do kosočtverce. Volant je tak umístěn uprostřed, podobně jako u legendárního McLarenu F1. S jeho autorem Gordonem Murrayem Yamaha skutečně spolupracovala, když na konceptech Motiv-e a Sports Ride využila jeho technologii iStream, Cross Hub ale tentokrát vznikl bez přičinění původem jihoafrického inženýra.
Kabina ostatně zaujme i svým designem, který vychází z tradiční konstrukce značky Yamaha. Robustní rám automobilu je částečně odhalen, drsné plochy tak evokují sportovní motocykly firmy, dřevěné obložení má zase připomínat lodní palubu.
Přestože koncept Cross Hub vypadá hodně zajímavě, Yamaha zatím nepřiznala, jaké má s ním plány. Předcházející koncepty Motiv-e a Sports Ride ale údajně ve spolupráci s Gordonem Murrayem dále rozvíjí a zkoumá možnosti jejich sériové výroby. Tu by mohla mít na starosti nově založená automobilka slavného designéra, která vedle vlastních děl má mít kapacitu i na malosériovou výrobu aut pro externí zájemce. Tak třeba to přece jen tentokrát vyjde. Vždyť taková myšlenka není u Yamahy nijak nová, s autem to zkoušela už na začátku devadesátých let. Sportovní Yamaha OX99-11 ale nakonec realizována nebyla, kvůli tehdejší ekonomické krizi.