Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha rozšiřuje nabídku o sportovní skútr TMAX SX Sport Edition

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Yamaha si pro rok 2018 připravila nového zástupce úspěšné rodiny maxiskútrů TMAX. Nově příchozí je nejsportovnější z řady nabízených verzí, jejichž počet se s jeho příchodem rozrůstá na čtyři.

Yamaha představila první generaci maxiskútru s označením TMAX pro evropský trh v létě roku 2000. Správný směr, jímž se japonská značka s tímto strojem vydala, potvrzuje mimo jiné více než 250.000 jezdců sedlajících TMAX napříč celou Evropou a zároveň i skutečnost, že v loňském roce byla uvedena již šestá generace úspěšného skútru.

Pro rok 2018 nabízí modelová řada TMAX na evropském trhu celkem čtyři provedení. Standardní TMAX, sportovnější SX a luxusní DX nově doplňuje na sportovní styl maximálně zaměřená verze SX Sport Edition.

Yamaha TMAX již ve své standardní podobě nabízí dynamický design s LED světlomety a bohatou standardní výbavu, jejíž součástí je mimo jiné systém kontroly trakce (TCS), systém bezklíčového přístupu a zapalování Smart Key, TFT přístrojový štít a velký úložný prostor pro dvě helmy typu Jet či zámek centrálního stojanu.

Sportovnější TMAX SX přidává systém D-MODE s přepínatelnými dvěma provozními režimy motoru, aplikace My TMAX Connect, integrovaný systém GPS a vlastní barevné provedení exteriéru.

Na luxus zaměřený TMAX DX se pyšní elektricky nastavitelným čelním štítem, vyhříváním rukojetí řídítek i sedla, tempomatem a nastavitelným zadním odpružením s přepákováním.

Novinka letošního roku v podobě provedení TMAX SX Sport Edition je jako jediná standardně vybavena exkluzivním výfukem Akrapovič s karbonovým krytem, nízkým sportovním štítkem před řídítky, odlehčeným držákem registrační značky. Na trh zamíří letos na jaře ve dvou speciálních barevných verzích.

Pohon všech čtyř variant skútru TMAX má na starosti kapalinou chlazený čtyřtaktní paralelní dvouválec o objemu 530 cm3, disponující nejvyšším výkonem 33,8 kW (46 k) při 6750 min-1 a točivým momentem 53,0 Nm při 5250 min-1.

Skútry s rozvorem kol 1575 mm, celkovou délkou 2200 mm a sedlem ve výšce 800 mm mají pohotovostní hmotnost 213 kg. Yamaha TMAX ve všech svých provedeních využívá lehkých hliníkový rám a upside-down přední vidlici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)