Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha WR250F nastupuje ve zcela nové generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Yamaha již nyní představuje enduro WR250F v provedení pro modelový rok 2020 se zcela novým motorem i podvozkem a možností ladit jeho nastavení za pomoci chytrého telefonu.

Yamaha WR250F se ve své nové generaci vydává ve stopách většího příbuzného WR450F a především motokrosových speciálů YZ450F a YZ250F. S posledním jmenovaným strojem má novinka nejtěsnější příbuzenské vazby.

Enduro připravené pro modelový rok 2020 využívá nový dvojitý kolébkový rám z hliníkové slitiny, jehož konstrukce přinesla přibližně 15% nárůst celkové tuhosti podvozku ve srovnání s předchozí generací tohoto modelu.

Motor nové generace modelu WR250F vychází z konstrukce použité u motokrosového speciálu YZ250F. Nový kovaný hliníkový píst umožnil použití vyššího kompresního poměru 13,8:1 a společně s optimalizovaným časováním výfukové vačky a novými sedly ventilů sacího kanálu přinesly tyto změny vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách.

Na rozdíl od předchozího provedení motoru přináší konstrukce použitá u modelu WR250F pro modelový rok 2020 vyšší výkon v celém rozsahu otáček, přičemž narostl zejména ve vyšších otáčkách. Nový model se může mimo jiné pochlubit i lehčím startérem i spojkou a speciálním vzduchovým filtrem se zvýšeným průtokem.

Výkonovou charakteristiku motocyklu WR250F lze bezdrátově ladit pomocí chytrého telefonu s nainstalovanou aplikací Power Tuner, umožňující zasahovat do většího množství nastavení.

Jezdec má k dispozici tři tovární mapování a možnost výběru z šestnácti nastavitelných hodnot pro vstřikování paliva a časování zapalování, což dohromady představuje širší spektrum nastavení. Hodnoty jsou zobrazeny na 3D mapě za účelem vyšší přesnosti úprav v požadovaných rozmezích otáček.

Aplikace Power Tuner dále nabízí funkci záznamu informací o závodu, diagnostiku motoru, obrazovku monitorování v reálném čase a funkci zálohy dat. Kromě toho aplikace jezdcům umožňuje sdílet a porovnávat mapy a protokoly ze závodů pro účely plánování závodních strategií nebo jen jako pomůcku pro ostatní jezdce, kteří chtějí své stroje využívat na maximum.

Pro rok 2020 dostal model WR250F přední vidlici typu AOS (Air Oil Separate - se samostatnými kanálky pro vzduch a olej) z modelu YZ250F se speciálním enduro nastavením, které si dokáže poradit s jízdou nízkou i vysokou rychlostí na nejrůznějších typech zpevněných i měkkých povrchů.

Nová vidlice Kayaba (KYB) s trubkami o průměru 25 mm, což je o 1 mm více než u předchozího modelu, a zvýšeným průtokem oleje poskytuje pocit bezpečného kontaktu s terénem. Nová listová pružina ventilu MSV reaguje i na ten nejmenší průtok oleje a zajišťuje vynikající tlumení při nízkých rychlostech.

Pro odpružení zadního kola je tlumič převzatý z modelu YZ250F se silnější a o 350 g lehčí vinutou pružinou.

Yamaha WR250F pro modelový rok 2020 má mimo jiné i novou větší, 7,9litrovou palivovou nádrž a přepracovaný design blatníků a kapot, který toto enduro přibližuje současným motokrosovým strojům značky.

Yamaha uvádí, že model WR250F pro modelový rok 2020 má být u prodejců dostupný od října roku 2019 a má být k dispozici pouze v závodní konfiguraci bez homologace EU4. Provozovat jej bude možné pouze na uzavřených okruzích, soukromých pozemcích a speciálních akcích, na kterých jsou povolena i vozidla bez registrace.

Zdroj: Yamaha Motor Company

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Doporučujeme

10. 9. 2019 09:22
Re: Nová vidlice Kayaba (KYB)
To určitě nemá ... 25 mm trubky má Jawa 50 (555), zvaný pařez. WR 250F by mělo mít 50 mm trubky.
9. 9. 2019 20:32
Bez homologace
...ale za stejné peníze. Ti Japka jsou prostě úplně mimo... tedy minimálně pro Evropu.
9. 9. 2019 18:20
Nová vidlice Kayaba (KYB) s trubkami o průměru 25 mm,
Velice pochybuju že vidlice má trubky s průměrem pouhých 25 mm. Takové párátka se jezdily před padesáti lety