Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za deset let prý bude v Česku až půl milionu elektromobilů

ČTK ČTK 30. 4. 2020 • 02:09
38
55
Zobrazit náhledy (38)
Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV

V roce 2030 by v Česku mohlo jezdit až 523.000 elektromobilů. V současnosti jsou to zhruba 3000 plně elektrických vozidel.

Počítá s tím studie zpracovaná pro provozovatele české přenosové soustavy a distribučních sítí. Pesimistický scénář počítá s minimálně 26.000 elektromobily na českých silnicích.

V případě půl milionu elektromobilů by se špičkové zatížení sítě mohlo zvýšit o téměř 1898 MW. Loni nejvyšší denní zatížení české sítě dosáhlo 10.901 MW. V současnosti je v České republice k dispozici zhruba 600 veřejných dobíjecích stanic, podle nejdramatičtějších odhadů by jich však už za 15 let mělo být zapotřebí přes 154.000.

"Nejvýraznější dopady budou nepřekvapivě čekat Prahu, Brno a Ostravu. Například právě Ostrava bude podle středního scénáře studie od společnosti Euroenergy potřebovat dodatečný dobíjecí výkon 18 megawattů, podle vysokého scénáře ale až 49 megawattů," uvedla Adéla Denková z analytického projektu Česko v datech.

Pro stabilizaci energetického systému již nyní vznikají nové způsoby a nástroje. V případě elektromobility například mohou distributoři elektřiny sníženou cenou motivovat řidiče k tomu, aby odebírali proud mimo dobíjecí špičku. Další možnost nabízí rozložení dobíjení tak, aby se všechny elektromobily připojené v určitém časovém úseku nenabíjely najednou. Takový způsob vyžaduje pokročilé digitální technologie pro vzájemnou komunikaci mezi vozidlem, dobíjecí stanicí a elektrickou soustavou. Naděje se také upínají k chytrým technologiím pro výrobu a využívání energie, včetně jejího ukládání. V Česku prozatím běží pilotní provoz tří velkokapacitních baterií s kapacitou mezi 1,2 MWh a 2,8 MWh spuštěných mezi lety 2017 a 2019.

Nástup elektromobilů v Česku se předpokládal v letošním roce v souvislosti se zavedením pokut pro automobilky za neplnění emisních limitů v jejich flotilách. Právě elektromobily průměr emisí výrazně snižují. Prodeje ale zasáhla epidemie koronaviru.

Elektromobilita je v mnohých ohledech stále nové téma. Svaz průmyslu a dopravy ČR společně se svými členy, zástupci ministerstva financí, Generálního finančního ředitelství, ministerstva práce a sociálních věcí, ministerstva průmyslu a obchodu a Sdružení automobilového průmyslu připravil příručku, která má podnikatelům osvětlit nejasnosti v daňových postupech při provozu elektromobilů. Příručka například vyjasňuje, jakým způsobem účtovat dobíjení firemních elektromobilů v domácnosti zaměstnanců nebo režimy pořízení dobíjecích wallboxů a jejich využívání pro služební i pro soukromé účely.

Související články

Témata
1. 5. 2020 21:07
Re: Leda...
Tak jsi tu splnil další trollý příspěvky a můžeš jít jinám.
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:33
Re: Leda...
určitě, protože pokud Evropa nebude mít elektroauta, budou se masivně prodávat kde? Afrika, Rusko, Jižní Amerika, Kaanda, USA, Austrálie?¨

Ty si dneska zas vtipnej, krom pomatené neobolševické Evropy na elektroauta všichni ostatní kašlou :-)
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:29
Re: Leda...
A co třeba dotace na větgrníky, fotovoltaiky, naBÍJEČKY, VÝSTAVBU ZÁVODU NA JEJICH VÝROBU ATD ATD ATD

KOMUNISTICKY DOTACE

GULAS

PANELAK

ELEKTRIKA

VODA

V čem je rozdíl?
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:27
Re: Leda...
Až mi ukážeš baterii která vydrží 20 let, dát na modlení. Utopistické neobolševické sny, fantazie, fikce, utopie. to Vám vždycky šlo. Realita je že ty baterky vydrží 7-10 let za optimálních podmínek, za jakýchkoliv jiných 4-6 let . Víc nikdo neumí prozatím.

Nepočítej nějaké experimentální pokusy typu baterie co by poháněla elektromobil velikosti Tesla S za 3,5 mega nebo truck za 9 mega. Bavme se o sériové produkci
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:24
Re: Leda...
Jo, je. Budeš se divit :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku