Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za deset let prý bude v Česku až půl milionu elektromobilů

Diskuze (55)

V roce 2030 by v Česku mohlo jezdit až 523.000 elektromobilů. V současnosti jsou to zhruba 3000 plně elektrických vozidel.

Počítá s tím studie zpracovaná pro provozovatele české přenosové soustavy a distribučních sítí. Pesimistický scénář počítá s minimálně 26.000 elektromobily na českých silnicích.

V případě půl milionu elektromobilů by se špičkové zatížení sítě mohlo zvýšit o téměř 1898 MW. Loni nejvyšší denní zatížení české sítě dosáhlo 10.901 MW. V současnosti je v České republice k dispozici zhruba 600 veřejných dobíjecích stanic, podle nejdramatičtějších odhadů by jich však už za 15 let mělo být zapotřebí přes 154.000.

"Nejvýraznější dopady budou nepřekvapivě čekat Prahu, Brno a Ostravu. Například právě Ostrava bude podle středního scénáře studie od společnosti Euroenergy potřebovat dodatečný dobíjecí výkon 18 megawattů, podle vysokého scénáře ale až 49 megawattů," uvedla Adéla Denková z analytického projektu Česko v datech.

Pro stabilizaci energetického systému již nyní vznikají nové způsoby a nástroje. V případě elektromobility například mohou distributoři elektřiny sníženou cenou motivovat řidiče k tomu, aby odebírali proud mimo dobíjecí špičku. Další možnost nabízí rozložení dobíjení tak, aby se všechny elektromobily připojené v určitém časovém úseku nenabíjely najednou. Takový způsob vyžaduje pokročilé digitální technologie pro vzájemnou komunikaci mezi vozidlem, dobíjecí stanicí a elektrickou soustavou. Naděje se také upínají k chytrým technologiím pro výrobu a využívání energie, včetně jejího ukládání. V Česku prozatím běží pilotní provoz tří velkokapacitních baterií s kapacitou mezi 1,2 MWh a 2,8 MWh spuštěných mezi lety 2017 a 2019.

Nástup elektromobilů v Česku se předpokládal v letošním roce v souvislosti se zavedením pokut pro automobilky za neplnění emisních limitů v jejich flotilách. Právě elektromobily průměr emisí výrazně snižují. Prodeje ale zasáhla epidemie koronaviru.

Elektromobilita je v mnohých ohledech stále nové téma. Svaz průmyslu a dopravy ČR společně se svými členy, zástupci ministerstva financí, Generálního finančního ředitelství, ministerstva práce a sociálních věcí, ministerstva průmyslu a obchodu a Sdružení automobilového průmyslu připravil příručku, která má podnikatelům osvětlit nejasnosti v daňových postupech při provozu elektromobilů. Příručka například vyjasňuje, jakým způsobem účtovat dobíjení firemních elektromobilů v domácnosti zaměstnanců nebo režimy pořízení dobíjecích wallboxů a jejich využívání pro služební i pro soukromé účely.

Diskuze (55)

Doporučujeme

1. 5. 2020 21:07
Re: Leda...
Tak jsi tu splnil další trollý příspěvky a můžeš jít jinám.
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:33
Re: Leda...
určitě, protože pokud Evropa nebude mít elektroauta, budou se masivně prodávat kde? Afrika, Rusko, Jižní Amerika, Kaanda, USA, Austrálie?¨

Ty si dneska zas vtipnej, krom pomatené neobolševické Evropy na elektroauta všichni ostatní kašlou :-)
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:29
Re: Leda...
A co třeba dotace na větgrníky, fotovoltaiky, naBÍJEČKY, VÝSTAVBU ZÁVODU NA JEJICH VÝROBU ATD ATD ATD

KOMUNISTICKY DOTACE

GULAS

PANELAK

ELEKTRIKA

VODA

V čem je rozdíl?
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:27
Re: Leda...
Až mi ukážeš baterii která vydrží 20 let, dát na modlení. Utopistické neobolševické sny, fantazie, fikce, utopie. to Vám vždycky šlo. Realita je že ty baterky vydrží 7-10 let za optimálních podmínek, za jakýchkoliv jiných 4-6 let . Víc nikdo neumí prozatím.

Nepočítej nějaké experimentální pokusy typu baterie co by poháněla elektromobil velikosti Tesla S za 3,5 mega nebo truck za 9 mega. Bavme se o sériové produkci
Avatar - Barrichello
1. 5. 2020 15:24
Re: Leda...
Jo, je. Budeš se divit :-)